Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze Canon EOS-350D/30D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

    Gegroet,

    Sinds vorige week en na twee meetings ben ik lid geworden van de fotoclub Gamma in Leuven, van wat ik tot nu toe al gezien en gehoord heb, ben ik serieus onder den indruk van deze organisatie.
    Ook bij hun ben ik te raden gegaan voor enige assistentie omtrend mijn aankopen.

    Body en flitser, daar was ik al zeker van. ( 30D en den 580EX speedlite )
    De lensen was een ander paar mouwen en vereist doordachtzaamheid.

    Samen met enige leden van deze club kwamen we tot de volgende samenstelling :

    1ste lens : all-round lens : 70-200/2.8 AF EX DG APO HSM van Sigma
    Prijs = 849euro.
    2de lens : Standaard lens : 17-40/4.0 EF L USM van Canon.
    Prijs = 729euro.
    3de lens : voor optredens : 50/1.8 EF II van Canon.
    Prijs = 99.90euro.

    Nu had ik graag de menigen van Kevlar en Sugar gehoord omtrend deze lenzen aangezien beide heren enige kennis van zaken hebben, moesten er nog mensen zijn die er iets op aan te merken hebben? graag zelfs.

    Alvast bedankt FotoSnappers.

    Comment


    • #32
      Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

      Ik heb nog nooit met die sigma gewerkt maar ik heb er nog niets dan goeds van gehoord. Het zal dan wel een goeie zijn he. Ik heb zelf maar 1 niet Canon lens ook een sigma. Persoonlijk verkies ik canon lenzen maar de third party lenzen zijn zeker niet slecht.

      De 2 andere zijn toppers. Zelf heb ik de 50 f1.4 gekozen want USM en natuurlijk F1.4. Wat mijn voorkeur had maar dat is weer duurder. De f1.8 is prijs kwaliteit niet te kloppen.

      De 17-40L is een prachtlens op alle gebied maar als je niet direkt FF gaat en nog iets meer geld kan neerleggen zou ik toch ook eens kijken naar de nieuwe ef-s lens de 17-55 F2.8 IS. Ik koop deze zodra hij beschikbaar wordt denk ik. Of ik koop een 5D dat zou ook nog kunnen

      Ik denk dus dat de keuze die je hier maakt zeker geen slechte is integendeel.

      Comment


      • #33
        Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

        Oorspronkelijk geplaatst door Teejay
        Gegroet,

        Sinds vorige week en na twee meetings ben ik lid geworden van de fotoclub Gamma in Leuven, van wat ik tot nu toe al gezien en gehoord heb, ben ik serieus onder den indruk van deze organisatie.
        Ook bij hun ben ik te raden gegaan voor enige assistentie omtrend mijn aankopen.

        Body en flitser, daar was ik al zeker van. ( 30D en den 580EX speedlite )
        De lensen was een ander paar mouwen en vereist doordachtzaamheid.

        Samen met enige leden van deze club kwamen we tot de volgende samenstelling :

        1ste lens : all-round lens : 70-200/2.8 AF EX DG APO HSM van Sigma
        Prijs = 849euro.
        2de lens : Standaard lens : 17-40/4.0 EF L USM van Canon.
        Prijs = 729euro.
        3de lens : voor optredens : 50/1.8 EF II van Canon.
        Prijs = 99.90euro.

        Nu had ik graag de menigen van Kevlar en Sugar gehoord omtrend deze lenzen aangezien beide heren enige kennis van zaken hebben, moesten er nog mensen zijn die er iets op aan te merken hebben? graag zelfs.

        Alvast bedankt FotoSnappers.
        Ik stel me vragen bij de 17-40 /4.0. Ik zou die evt vervangen door een Sigma18-50/2.8, die laatste is goedkoper en f1/2.8

        sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • #34
          Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

          Oorspronkelijk geplaatst door sugar
          Ik stel me vragen bij de 17-40 /4.0. Ik zou die evt vervangen door een Sigma18-50/2.8, die laatste is goedkoper en f1/2.8

          sugar
          Die heeft wel geen USM, is geen L lens en is volgens mij kwalitatief ook minder.
          pixelpusher

          Comment


          • #35
            Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird
            Die heeft wel geen USM, is geen L lens en is volgens mij kwalitatief ook minder.
            Geen USM => OK een nadeel

            Geen L lens => L lenzen zijn geen heilige graal

            Kwalitatief minder? Bij vergelijkbare diafragma absoluut niet

            Wat je vergeet :
            - ze kost de helft
            - ze is f1/2.8 dat betekent dus een stop sneller

            sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

            http://supermasj.zenfolio.com

            Comment


            • #36
              Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

              Oorspronkelijk geplaatst door sugar
              Geen USM => OK een nadeel

              Geen L lens => L lenzen zijn geen heilige graal

              Kwalitatief minder? Bij vergelijkbare diafragma absoluut niet

              Wat je vergeet :
              - ze kost de helft
              - ze is f1/2.8 dat betekent dus een stop sneller

              sugar
              Ik vergeet dat absoluut niet. Ik voeg gewoon enkele opmerkingen bij. L lenzen zijn geen heilige graal, en ergens hebben ze toch een status. Dat zorgt er deels voor dat de tweedehandswaarde hoger ligt dan een third-party lens die misschien niet meer compatibel is met nieuwere toestellen.

              Als ik de twee reviews lees op www.photozone.de, dan stel ik toch vast dat de SIGMA redelijk soft is op F/2.8, zodat je zoiezo zal moeten toeknijpen. En ik quote:
              It is worth to mention that the extreme borders did not fall apart like e.g. with the Sigma AF 18-50mm f/2.8 EX - that's a plus when using a full frame lens on a DSLR with reduced image circle.
              Daarbij komt ook nog eens dat de SIGMA een DC lens is, onbruikbaar op 1.3x of FF camera, als je later wil upgraden of wil verkopen.
              pixelpusher

              Comment


              • #37
                Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird
                Ik vergeet dat absoluut niet. Ik voeg gewoon enkele opmerkingen bij. L lenzen zijn geen heilige graal, en ergens hebben ze toch een status. Dat zorgt er deels voor dat de tweedehandswaarde hoger ligt dan een third-party lens die misschien niet meer compatibel is met nieuwere toestellen.

                Als ik de twee reviews lees op www.photozone.de, dan stel ik toch vast dat de SIGMA redelijk soft is op F/2.8, zodat je zoiezo zal moeten toeknijpen. En ik quote:

                Daarbij komt ook nog eens dat de SIGMA een DC lens is, onbruikbaar op 1.3x of FF camera, als je later wil upgraden of wil verkopen.
                Tja, beter een redelijke 'softe' 2.8 dan geen 2.8 (denk maar aan de AF). En met een status trek je geen betere foto's
                En dat 'onbruikbaar' op FF is ook een dooddoener, de nieuwe standaard is APS, Canon heeft dit eigenlijk aangegeven door het uitbrengen van de 17-55 IS (kijk een naar de prijs van die lens, zo'n lens zou op FF 2000 EUR kosten)
                De sigma 18-50/2.8 is ook lichter en compacter.

                sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                http://supermasj.zenfolio.com

                Comment


                • #38
                  Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

                  Volgens konijnenberg zou de 17-55 F2.8 IS in vooraad zijn
                  foutje


                  Of toch juist ?
                  Canon 30D - EFS 17-55mm f/2.8 IS USM

                  Comment


                  • #39
                    Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

                    Oorspronkelijk geplaatst door jippen
                    Volgens konijnenberg zou de 17-55 F2.8 IS in vooraad zijn
                    foutje


                    Of toch juist ?
                    Niet per definitie.

                    De lens is beschikbaar.

                    Mooi lensje als je het mij vraagt

                    sugar
                    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                    http://supermasj.zenfolio.com

                    Comment


                    • #40
                      Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

                      Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                      Tja, beter een redelijke 'softe' 2.8 dan geen 2.8 (denk maar aan de AF). En met een status trek je geen betere foto's
                      En dat 'onbruikbaar' op FF is ook een dooddoener, de nieuwe standaard is APS, Canon heeft dit eigenlijk aangegeven door het uitbrengen van de 17-55 IS (kijk een naar de prijs van die lens, zo'n lens zou op FF 2000 EUR kosten)
                      De sigma 18-50/2.8 is ook lichter en compacter.

                      sugar
                      Zoals ik dus zei (maar ge hebt waarschijnlijk ni goe gelezen!) zal de tweedehandswaarde van een L-lens relatief hoger zijn dan van een SIGMA DC lens.

                      En die 17-55 zal ong 1000 euro kosten. En geen 2000 euro. En ja de nieuwe standaard is APS-C, (APS is de 1D) en daar heb ik ook mijn bedenkingen bij want volgens mij heeft Canon nog niet zolang geleden de 5D uitgebracht.

                      Dave
                      pixelpusher

                      Comment


                      • #41
                        Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

                        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird
                        Zoals ik dus zei (maar ge hebt waarschijnlijk ni goe gelezen!) zal de tweedehandswaarde van een L-lens relatief hoger zijn dan van een SIGMA DC lens.
                        Dat verschil is niet zo groot. Ik koop een lens voor het plezier dat ik er aan heb, en niet voor de herverkoopwaarde achteraf

                        En die 17-55 zal ong 1000 euro kosten. En geen 2000 euro. En ja de nieuwe standaard is APS-C, (APS is de 1D) en daar heb ik ook mijn bedenkingen bij want volgens mij heeft Canon nog niet zolang geleden de 5D uitgebracht.

                        Dave
                        APS-film is 24 mm-film, net zoals de sensor van de 20D,30D,..., wordt ook wel APS-C genoemd. De 1D is 29 mm, en dat is APS-H.

                        Gezien de beeldkwaliteit die nu reeds uit een APS - sized sensor bekomen wordt, betwijfel ik of 35 mm opnieuw de standaard wordt. Deze zullen steeds duurder blijven, zwaardere lenzen nodig hebben, enz.
                        Vergeet niet dat Canon de enige is die 35 mm sensors levert; op dit ogenblik zijn 35 mm -sensors een niche; en dat zal zo blijven

                        Zoals ik al schreef : een 17-55/2.8 IS alike voor FF (dus iets 27-85 IS/2.8)voor een fullframe camera zou 2000 EUR kosten, voor een EF-s camera kost hij 1000 EUR, dit bewijst dus net mijn punt. Het proto-type van de 24-105/4.0 IS was trouwens een 1/2.8 lens, maar ze was te groot, te zwaar en te duur...

                        Je koopt blijkbaar zelf Sigma lenzen in APS-formaat, maar je raadt andere mensen af ze aan te kopen, eigenaardige logica

                        sugar
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                        http://supermasj.zenfolio.com

                        Comment


                        • #42
                          Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

                          Ik vind het gekrakeel over welke lenzen ik heb onnuttig en vervelend. Ik ga mij dus onthouden verder commentaar te geven op deze thread.
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #43
                            Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

                            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird
                            Zoals ik dus zei (maar ge hebt waarschijnlijk ni goe gelezen!) zal de tweedehandswaarde van een L-lens relatief hoger zijn dan van een SIGMA DC lens.

                            En die 17-55 zal ong 1000 euro kosten. En geen 2000 euro. En ja de nieuwe standaard is APS-C, (APS is de 1D) en daar heb ik ook mijn bedenkingen bij want volgens mij heeft Canon nog niet zolang geleden de 5D uitgebracht.

                            Dave
                            Je moet wat beter lezen: de prijs van een 17-55/2.8 op FF zou 2.000 EUR zijn, nu is het APS-c en in dit geval dus idd. "maar" +/- 1.000 EUR.

                            De prijs van een L zal idd. relatief hoger zijn dan een Sigma DC, maar als je het originele prijsverschil erbij neemt, dan is dit voor mij ook een drogredenering...

                            De stelling van beter een ietwat softe foto op 2.8 ipv geen foto op 4.0 is een goede stelling!!

                            Ik ben er trouwens nog altijd van overtuigd dat de 5D een belangrijke stunt was voor Canon, maar wel een stunt. Ze hebben bewezen dat FF "betaalbaar" is, maar ik durf niet zeggen of ze er veel winst op maken... Maar om daarmee te proberen bewijzen dat FF de toekomst is, dat gaat me veel te ver.
                            Het uitbrengen van ondertussen een mooie reeks EF-S lenzen duidt er maar al te duidelijk op dat APS-C een sensorgrootte is die zal blijven... Maw de 2-de handsprijzen zullen snel ook op een degelijk niveau komen te zitten...
                            Canon zal wel nog tijdje het L-bijvoegsel blijven gebruiken voor FF-lenzen, maar eerder omdat ze de bestaande klanten wat te vriend willen houden... DIe 1.000 EUR voor een EF-S lens is ook al een serieuze bom duiten...
                            Canon 10D, glass, flashes & extra's
                            Fuji S602Z & extra's
                            www.CooMa.be BD0176BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

                              Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird
                              Ik vind het gekrakeel over welke lenzen ik heb onnuttig en vervelend. Ik ga mij dus onthouden verder commentaar te geven op deze thread.
                              Gemakkelijke oplossing...
                              Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

                              Comment

                              Working...
                              X