Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze Canon EOS-350D/30D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

    Oorspronkelijk geplaatst door kerstenj

    Wat betreft lenzen, ben ik er ondertussen achter gekomen dat het volgende zowat de ideale combinatie is (op aanraden van enkele BD leden) :
    EF-S 10-22
    EF-S 17-55 IS
    EF 70-200 (4.0 of 2.8 naargelang budget, liefst IS natuurlijk, maar ja ?)


    Johan
    Heel goede combinatie

    Je mist in dit opzet één ding : een lichtsterke lens om creatief om te gaan met DOF (bvb portretten). Ik zou een 70-200/4.0 nemen, en een 50/1,4 of een 85/1.8 toevoegen


    sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

    http://supermasj.zenfolio.com

    Comment


    • #17
      Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

      Oorspronkelijk geplaatst door Teejay
      Kevlar,

      Ik wou dat het waar was ( kwijl kwijl ), 3000Euro voor de lensen alleen. ( boy ooh boy ) Maar neen, 3000Euro voor de body, flitser en lens

      dus je ziet, ik moet meteen een goede keuze maken, want de centjes groeien niet op menne rug hehehe.

      Alvast bedankt met enige voorstellen BD'ers.
      Ik zou dan eerder een 350D nemen, of een tweedehands 20D...

      sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

      http://supermasj.zenfolio.com

      Comment


      • #18
        Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

        Oorspronkelijk geplaatst door Teejay
        Kevlar,

        Ik wou dat het waar was ( kwijl kwijl ), 3000Euro voor de lensen alleen. ( boy ooh boy ) Maar neen, 3000Euro voor de body, flitser en lens

        dus je ziet, ik moet meteen een goede keuze maken, want de centjes groeien niet op menne rug hehehe.

        Alvast bedankt met enige voorstellen BD'ers.
        Oh pas maar op je begint met dit budget en binnen 2 jaar stel je vast dat die 3000€ voor lenzen nog ineens niet zo een hoog bedrag was.

        De lenzen die kerstenj voorstelt zijn zeker een goeie keuze maar dan ga je wel boven het budget dat je jezelf vooropstelt.

        Ook zoals sugar zegt gaan voor een 350D ipv 30D is zeker een optie om rekening mee te houden want dat is al een heel goed toestel. Maar ik begrijp dat wanneer je voor jezelf al uitgemaakt hebt zelfs sterke argumenten je niet van gedacht gaan veranderen.

        Laat mij dus uitgaan van 30D + 580EX.

        Dat is al 1564€ blijft dus nog 1436,1 euro over voor lenzen.

        De gemakkelijkheidsoplossing zou het volgende zijn:

        + 17-85 IS(kopen in kit met 30D) en 70-300 IS en 50 f1.8 = 2694€
        Dit is dus ruim binnen je budget.

        Of dit nu een voor jou ideale setup is dat is natuurlijk nog iets anders.

        De voordelen hier zijn dat je heel veel situaties aankan want je hebt een mooi bereik in 35mm gaande van 28-480mm met IS over de hele lijn en voor de gevallen waar je een lens nodig hebt die veel licht binnenlaat de 50mm die ook een hele leuke lens gaat zijn voor je studiofotografie en straatfotografie. Alhoewel dit laatste eventueel een totaal verkeerde inschatting van mij is want ik weet natuurlijk niet hoe jij zo een dingen ziet.

        Nadelen hier zijn dat er nergens een absolute toplens tussen zit buiten die 50mm maar ik zou toch de 50 f1.4 verkiezen (die past ook nog in je budget moest je willen). Maar al deze lenzen zijn al heel goed hoor vergis je daar niet in. Het zwakste in deze opzet is van 17-20 mm waar wat veel distortion zit voor de rest presteren ze heel goed maar niet zo goed als primes of de meeste L-zooms natuurlijk.

        Een andere setup die veel gewaagder is zou het volgende kunnen zijn. Maar ook hier zijn compromissen die ik niet kan inschatten hoe belangrijk ze voor jou zijn. Ik betwijfel dat voorgaande setup je echt kan teleurstellen maar wat nu komt eventueel wel. Het begint al met de Camera want dat is een 350D

        setup 2
        350D met 18-55 kitlens + 580ex + sigma 30 f1.4 + 50 f1.4 + 135 f2 + 70-300 IS + 1.4 TC = 3039€

        Waarom nu dit wel 350D puur omwille van kost. 18-55 ook(maar laat je niet wijsmaken dat deze slecht zou zijn). Dan de primes voor straatfotografie, evenenmenten (zeker indoor) en studiofotografie zijn dit allemaal toppers. Naargelang je gebruik kan je hier wat in veranderen want dit is wat ik eerder zou kopen maar dat wil voor jou niks zeggen. De 70-300 IS want deze is heel goed en voor je vliegtuigspotting ga je nooit bereik genoeg hebben vrees ik. Daarom ook de TC want deze kan van de 135 een 200 prime maken en op de 70-300 wil ie eerst waarschijnlijk niet werken maar dat valt op te lossen met wat plakband. Focus zal wel niet meer supersnel werken maar met zo een vliegtuig denk ik dat dit wel mee zal vallen. Ik heb daar wel geen echte ervaring mee want de enige spotting dat ik doe is mij bezighouden in de zomer vanop mijn terras en gelukkig zijn die vliegtuigen nu ook niet superdichtbij.

        Comment


        • #19
          Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

          Kevlar & Sugar,

          Wow bedankt mannen voor de zeer geappricieerde uitleg.

          Waarom ik voor de 30D gekozen heb is door een aantal punten die voor mij belangrijk zijn, namelijk :
          __Ik heb nogal grote handen en heb al eens gewerkt met den 350D en ondervond dat em te klein was en niet goed in de hand lag.
          __Het LCD scherm van den 30D is groter ( 2.5 ) en dat komt goed uit aangezien ik moet brillen, dit waren de twee meest belangrijke punten, samen met nog een paar kleine andere, waren de oorzaak om voor dit model te kiezen.

          Misschien heb ik jullie in de verkeerde richting geduwd aangaande die airshows, wat ik daar wil fotograferen is " static " planes. Toestellen die voor je neus staan en binnen een straal van 100meter voorbij-taxiën, niet toestellen die " airborne " zijn. Dus al m'n keuzes van fotografie zijn vrij dichtbij als je het mij vraagt.

          Een vraagje : bestaat er een L model van lens die ik als allround lens kan gebruiken voor mijn interesses? Of past indoors en outdoors niet samen?
          Ik hoor dat de L modellen fantastisch zijn en de beste, zo ja welke past het beste bij mij?
          Het zal me wel lukken om 100 a 200 euro bij te passen indien nodig.

          Alvast bedankt Heren.

          Comment


          • #20
            Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

            Oorspronkelijk geplaatst door Teejay
            __Het LCD scherm van den 30D is groter ( 2.5 ) en dat komt goed uit aangezien ik moet brillen, dit waren de twee meest belangrijke punten, samen met nog een paar kleine andere, waren de oorzaak om voor dit model te kiezen.
            Dat moet ge toch even uitleggen.
            pixelpusher

            Comment


            • #21
              Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

              Oorspronkelijk geplaatst door Teejay
              Kevlar & Sugar,

              Wow bedankt mannen voor de zeer geappricieerde uitleg.

              Waarom ik voor de 30D gekozen heb is door een aantal punten die voor mij belangrijk zijn, namelijk :
              __Ik heb nogal grote handen en heb al eens gewerkt met den 350D en ondervond dat em te klein was en niet goed in de hand lag.
              __Het LCD scherm van den 30D is groter ( 2.5 ) en dat komt goed uit aangezien ik moet brillen, dit waren de twee meest belangrijke punten, samen met nog een paar kleine andere, waren de oorzaak om voor dit model te kiezen.

              Misschien heb ik jullie in de verkeerde richting geduwd aangaande die airshows, wat ik daar wil fotograferen is " static " planes. Toestellen die voor je neus staan en binnen een straal van 100meter voorbij-taxiën, niet toestellen die " airborne " zijn. Dus al m'n keuzes van fotografie zijn vrij dichtbij als je het mij vraagt.

              Een vraagje : bestaat er een L model van lens die ik als allround lens kan gebruiken voor mijn interesses? Of past indoors en outdoors niet samen?
              Ik hoor dat de L modellen fantastisch zijn en de beste, zo ja welke past het beste bij mij?
              Het zal me wel lukken om 100 a 200 euro bij te passen indien nodig.

              Alvast bedankt Heren.
              Ik zou zeggen, start met de 17-50/2.8 van tamron of de 18-50/2.8 van sigma + 70-200/4.0 L van Canon

              sugar
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

              http://supermasj.zenfolio.com

              Comment


              • #22
                Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

                ok GroovBird,

                Bij den 350D is het LCD scherm 1.8 en bij den 30D is dat 2.5, dus is den 30D met z'n 2.5 LCD scherm iets beter voor iemand zoals ik die een bril moet dragen.
                Zoals ik al zei ik heb den 350D al in m'n handen gehad en ermee gewerkt en kon praktisch niets duidelijks zien op dat 1.5 schermpie.

                Comment


                • #23
                  Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

                  Zoals Teejay al zei: hartelijk bedankt Sugar & Kevlar (en alle anderen natuurlijk) voor jullie zeer gewaardeerde inbreng!

                  Ik denk dat ik er ondertussen (min of meer) uit ben qua keuze van lens. Na het lezen van deze en andere threads, hebben jullie mij uiteindelijk toch kunnen overtuigen om niet de Canon 17-85mm f/4-5.6 IS USM lens te nemen. Ipv daarvan ga ik opteren voor de 24-105 F/4L IS USM lens. De prijs van dit moois komt op €1000 bij Foto Rembrandt. Indien iemand 'm goedkoper weet liggen, geef gerust een seintje (hoeft zelfs niet in de buurt van A'pen te liggen, als't maar een normale - lees: geen Internet - winkel is).

                  Voor de geïnteresseerden: de reviews op The-Digital-Picture.com vond ik zeer interessant voor het maken van een keuze.

                  Qua apparaat (350D of 30D) ben ik er nog niet volledig uit. Enerzijds is mijn budget nu wel een stuk gekrompen door de keuze van de lens, anderzijds wil ik jullie raad opvolgen en pas een finaal oordeel vellen als ik het toestel in mijn handen heb. @Kevlar: je hebt volledig gelijk, als beginnende (amateur-)fotograaf zal ik mijn handen al vol hebben aan de features die op de 350D zitten. Het zal vooral het gevoel zijn dat het toestel me geeft bij het hanteren ervan dat de uiteindelijke doorslag zal geven.

                  Mijn boodschappenlijstje voor de volgende dagen ziet er ruwweg als volgt uit:
                  • Camera: Canon EOS-350D/30D (nog te bepalen)
                  • Lens: Canon 24-150 F/4L IS USM
                  • Storage: Lowepro Rezo 140 of 160 AW
                  • Geheugenkaart: Sandisk Extreme III 1GB CF (alternatief: Ultra II?)
                  • Accesoires: Canon Lense Blower (?)


                  Zoals altijd zijn alle opmerkingen meer dan welkom!

                  Bedankt!
                  Canon EOS 30D & Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM

                  Comment


                  • #24
                    Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

                    Oorspronkelijk geplaatst door ksp
                    Zoals Teejay al zei: hartelijk bedankt Sugar & Kevlar (en alle anderen natuurlijk) voor jullie zeer gewaardeerde inbreng!

                    Ik denk dat ik er ondertussen (min of meer) uit ben qua keuze van lens. Na het lezen van deze en andere threads, hebben jullie mij uiteindelijk toch kunnen overtuigen om niet de Canon 17-85mm f/4-5.6 IS USM lens te nemen. Ipv daarvan ga ik opteren voor de 24-105 F/4L IS USM lens. De prijs van dit moois komt op €1000 bij Foto Rembrandt. Indien iemand 'm goedkoper weet liggen, geef gerust een seintje (hoeft zelfs niet in de buurt van A'pen te liggen, als't maar een normale - lees: geen Internet - winkel is).

                    Voor de geïnteresseerden: de reviews op The-Digital-Picture.com vond ik zeer interessant voor het maken van een keuze.

                    Qua apparaat (350D of 30D) ben ik er nog niet volledig uit. Enerzijds is mijn budget nu wel een stuk gekrompen door de keuze van de lens, anderzijds wil ik jullie raad opvolgen en pas een finaal oordeel vellen als ik het toestel in mijn handen heb. @Kevlar: je hebt volledig gelijk, als beginnende (amateur-)fotograaf zal ik mijn handen al vol hebben aan de features die op de 350D zitten. Het zal vooral het gevoel zijn dat het toestel me geeft bij het hanteren ervan dat de uiteindelijke doorslag zal geven.

                    Mijn boodschappenlijstje voor de volgende dagen ziet er ruwweg als volgt uit:
                    • Camera: Canon EOS-350D/30D (nog te bepalen)
                    • Lens: Canon 24-150 F/4L IS USM
                    • Storage: Lowepro Rezo 140 of 160 AW
                    • Geheugenkaart: Sandisk Extreme III 1GB CF (alternatief: Ultra II?)
                    • Accesoires: Canon Lense Blower (?)


                    Zoals altijd zijn alle opmerkingen meer dan welkom!

                    Bedankt!
                    Ik vind de keuze voor de 24-105 IS niet echt zinvol voor de 350D/30D : je mist breedhoek. Als je echt zoveel geld aan één lens wil geven, zou ik de EF-s 17-55 mm 1/2.8 IS kopen, een goedkopere keuze is de Tamron 17-50/2.8 of de Sigma 18-50/2.8, die je voor de prijs van de 24-105 IS kan aanvullen met een 70-200/4.0

                    sugar
                    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                    http://supermasj.zenfolio.com

                    Comment


                    • #25
                      Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

                      Ook hier volg ik Sugar.

                      Die 24-105L is een prachtlens maar niet wijd genoeg op een 20D. En als je dat geld hebt ligt de 17-55 IS voor de hand. Is pas binnenkort beschikbaar en als je dan echt niet kan wachten koop dan gewoon de kitlens erbij. Kost niet veel en zal uiteindelijk dus niet zoveel uitmaken op je totaaluitgaven.

                      En in alle eerlijkheid ik ga je de 17-85 IS zeker niet afraden. Als je die in kit koopt is het voor zijn prijs een heel goeie lens!. Enkel zwakker tusssen 17-20 mm maar niet rotslecht he.

                      Ook zou ik geen sandisk extreme III kopen doe eerder een ULTRA II of een kingston elite pro. De extreme is wat sneller ja maar dat ga je eigenlijk nooit echt merken.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

                        Beste,

                        Ook ik ben hier op het forum geraakt omdat ik op zoek ben naar een digtale reflex camera, en had juist de zelfde vraag als de topic starter.
                        Na jaren trouwe dienst van mijn analoge eos (type vergeten,maar denk 500) maar de minste van toen... Wil ik mij op het digtale foto tijdperk storten
                        Mij budget is wel vele malen kleiner.
                        Keuze zal vallen tussen.
                        Een 30d en de lens minder of een 350d en een dure lens,of ....
                        Nu mag ik van een collega zijn 350d eens gebruiken en ligt hier dus naast mij.
                        Het spijtige dus is dat het de kit lens is, deze is zeer schroef en staat meer te focussen als iets anders.
                        Ook vindt ik het toestel precies iets te klein in de hand(mijn analoog heeft een extra handvat met batterijen in dus dat scheelt wel wat).
                        En is het scherm nogal aan de kleine kant.(maar dit zijn waarschijnlijk gekende problemen )
                        Maar de grote vraag van allemaal is de lens waardoor ook de keuze van toestel dus kan veranderen.Heb ik een 30d met al die opties wel nodig?
                        Ik neem veel foto's in het gebied 45 55 mm.(redelijk dicht dus)
                        dus dacht ik aan de lens 18-50/2.8 van sigma of de 17-85 is van canon.
                        Van de laatste lees ik nogal wat over het verbuigen van het beeld in het gebied 17-22... maar omdat ik daar niet veel foto's neem kan ik dit meschien verwaarlozen ? aan de andere kant,je kan zoveel foto's nemen als je kaart toe laat dus zal ik meschien meer beginnen experimenteren en toch ook wide foto's beginnen nemen.

                        andere denk pist:
                        Nu dacht ik laat ons even door sparen en voor een
                        canon 30d gaan met de lens ef-s 17-55 is
                        Zal het wachten waard zijn voor deze combinatie ? en waneer wordt deze verwacht ?
                        bij topfoto staat de lens 989€ en de body 1190€.(scherpe prijs ?)
                        Mijn budget is MAX 2000€ maar als de lens nog wat op zich laat wachten kan die extra eurokes er meschien wel nog bij.
                        Is moeilijke keuze, maar wil direkt de goede nemen omdat toestel en lens lang zal moeten mee gaan.
                        Zal ik jaren plezier hebben aan deze combinatie of neem ik beter 2 lenzen?
                        die een groter gebied bereiken ?

                        dankzij dit forum heb ik wel al heel wat weetjes opgedaan ivm digtale fotografie.
                        Hopelijk mogen jullie dan ook binnenkort foto's van mijn aanwinst verwachten

                        gr
                        Dimitri
                        Canon 30D - EFS 17-55mm f/2.8 IS USM

                        Comment


                        • #27
                          Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

                          Oorspronkelijk geplaatst door jippen

                          @Dimitri

                          Ik persoonlijk vind de 17-55 F2.8 IS nogal duur voor een EF-S en niet-L lens, maar als je de tele nog voorlopig kan missen en je hebt €2000 die je wil spenderen, lijkt me de voorgestelde combinatie zeker te overwegen.

                          Als je de 30D "overkill" vindt voor jou, maar je will de grotere grip niet missen, kan je nog misschien een 20D overwegen. Deze is juist nu voor erg interessante prijzen te vinden: €200 - €300 minder dan de 30D.

                          Je kan dan binnen je budget misschien al 2 lenzen aankopen.
                          Last edited by GeertB; 20 april 2006, 11:58.
                          Greetz Geert.
                          Canon gerief...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

                            Een 350D met grip doet ook heel anders aan als zonder grip. Moet je zeker overwegen.

                            Dave
                            pixelpusher

                            Comment


                            • #29
                              Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

                              Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
                              Ik persoonlijk vind de 17-55 F2.8 IS nogal duur voor een EF-S en niet-L lens, maar als je de tele nog voorlopig kan missen en je hebt €2000 die je wil spenderen, lijkt me de voorgestelde combinatie zeker te overwegen.
                              1. de lens is nieuw, eens de lens vlot verkrijgbaar is, zal de prijs wel wat gaan zakken en stabiliseren...

                              2. het is een lens met 2.8 over het hele bereik van 17 tot 55 mm, dus niet zo goedkoop te maken (ook niet in EF-S uitvoering).

                              3. ook de IS is niet gratis

                              4. EF-S is niet minderwaardig! En ik vermoed dat Canon ervoor kiest om alleen EF-lenzen de kans te geven het L-bijvoegsel te krijgen... Niet alle L-lenzen trouwens zijn volgens mij dat L-bijvoegsel waard...


                              Anderzijds ben ik ook wel nieuwsgierig naar wat die 17-55 gaat worden... Die zal mij wat helpen bepalen wat mijn volgende body wordt...
                              Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Keuze Canon EOS-350D/30D

                                Bedankt allemaal.
                                Keuze is gemaakt.
                                De canon 30d met lens 17-55/2,8 EF-S IS USM is in bestelling.
                                Nu nog wat wachten op de lens.

                                gr
                                Canon 30D - EFS 17-55mm f/2.8 IS USM

                                Comment

                                Working...
                                X