Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nu weet ik het helemaal niet meer!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nu weet ik het helemaal niet meer!!!

hallo allemaal,

na een dagje uit naar de zoo was ik het moe dat mijn fotocamera nooit deed wat ik wou. Hij reageert te traag, kleuren kloppen niet en zoverder.
    Zodus besloot ik om een volgens mij "degelijker" toestel te kopen.
    Mijn budget, ik dacht aan max 450 voor alles (camera, memory + batt.)
    Ik ging op zoek en vond het volgende
    fuji S5200/5600
    kodak z7590
    olympus sp500 uz
    lumix dmc-fz7

Bij pixmania noemt men dit bridge camera's. Zoals jullie dus zien kijk ik uit voor een camera met veel zoom maar liefst nog wat compact. Een dslr vind ik mischien net te ver gaan. Plus dan zou ik boven mijn budget moeten gaan maar jullie kunnen mij natuurlijk altijd overtuigen van dit doen.

Dus mijn vraag aan jullie is als er een toestel wordt aangeraden? Zijn er ervaringen met één van deze toestellen? Vooral dan met de fuji omdat mijn voorkeur op het moment naar dit toestel gaat omdat ik denk dat de verhouding prijs en wat ik ervoor krijg goed is bij dit toestel. Maar klopt dit ook?

Ik weet dat deze vraag vaak gesteld wordt maar ik stel hem dus nog maar eens. Zodus als jullie nu op de markt kijken en nu een camera in deze stijl zouden moeten kopen welke zou JIJ dan kiezen?

Alvast bedankt
    ben

Re: nu weet ik het helemaal niet meer!!!

Verwacht van een ander toestel ook geen wonders he !!
    Koop een toestel waar je alles zelf kan instellen, dan maak jij de foto en niet het toestel.
    Ik weet niet of je met die fuji op M kan werken, anders zou ik niet aarzelen
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Fuji S5600 kan je van volautomatisch tot volledig manueel instellen (dus M stand)

Comment

Je wil dus een compact toestel met een superzoom
        Ik heb je selectie eens naast mekaar gezegd en er ook nog een Canon S2 bij gedaan
        http://www.dpreview.com/reviews/comp..._s2is&show=all

Ik weet niet hoe snel ze reageren of opstarten. Ik zou in ieder geval voor een toestel met stabilisator gaan. Anders ga je veel foto's met bewegingonscherpte hebben als je de tele gebruikt.

Ik zou voor de Panasonic of de Canon gaan.

Dat de kleuren niet overeenkomen, heeft waachijnlijk niks met de camera te maken maar eerder dat je scherm slecht afgeregeld staat (idem voor je printer)
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

geef mij maar de fuji hoor
          heel mooie kleuren zo uit het toestel zonder dat je veel nabewerking hoeft te doen
          toestel kan beter om met hogere iso waarden dan de canon en de rest van de toestelen
          omdat je op hogere iso waarden kunt werken heb je minder snel beelstabilisatie nodig
          ik heb lang de s7000 gehad daarmee voor mijn doen goede foto's gemaakt
          de fuji's zitten prijs kwaliteit heel goed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971

omdat je op hogere iso waarden kunt werken heb je minder snel beelstabilisatie nodig
            En niet te vergeten het feit dat je veel minder een flitser nodig zult hebben
            * Veritas odium parit *

Comment

ok bedankt alvast,
              dit helpt zeker al goed.

Comment

Heb zowel met de S2IS gewerkt en met de fujiS5600 (van mijn broer) en de fuji is volgens mij hier zeker het betere toestel.

past veel beter in de hand , is lekker laag van gewicht, suppersnel, simpel (is de canon ook wel) zeer goed schermpje en het gebruik van de ISO is een zeer groot pluspunt.

Ik zou het zeker weten, nu jij nog

veel kies/koop plezier
                Fujifilm Finepix F31fd

Comment

Alvorens je iets koopt zou ik ook eens de verschillende toestellen in de hand nemen. Naast de techniek is het namelijk ook heel belangrijk hoe het toestel in de hand ligt en dat is iets dat zeer persoonlijk is en niemand anders voor jou kan beslissen.
                  Kwalitatief zijn ze ongeveer gelijkwaardig alhoewel ze allemaal hun sterkere en zwakkere punten hebben. Alleen jij kan hier voor jezelf uitmaken welke punten voor jou de doorslag geven.
                  Ik zou persoonlijk gaan voor de Panasonic (ik heb zijn grote broer) maar zoals ik reeds zei, misschien zijn er bepaalde kriteria voor jou belangrijker of juist minder belangrijk zodat een ander toestel beter is voor jou.
                  Groetjes,
                  FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                  * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

heel mooie kleuren zo uit het toestel zonder dat je veel nabewerking hoeft te doen
                    toestel kan beter om met hogere iso waarden dan de canon en de rest van de toestelen
                    ik heb lang de s7000 gehad daarmee voor mijn doen goede foto's gemaakt
                    de fuji's zitten prijs kwaliteit heel goed
                    helemaal mee eens, hebben er hier ook èèn.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Vreemd dat niemand hier vraagt met wat je nu werkt?

Comment

wat heeft dat daar nu met te maken?

Comment

wat heeft dat daar nu met te maken?
                          Misschien heeft ie al een 'goed' toestel maar kent hij het niet voldoende! Moest ik van elke digitale fotograaf die z'n toestel nog niet half kent € 5 krijgen zou ik niet meer moeten gaan werken

Comment

ik dacht dat je het over mij had tony
                            sorry voor het misverstand

Comment

op de moment werk ik met een (schiet mij nu niet dood) een toestel dat ik vorig jaar in de lidl gekocht heb. Ben er in het algemeen wel tevreden over maar ik wil gewoon meer. En dacht dus dat de fuji een goed toestel is om met de wereld van fotografie kennis te maken.

Als ik dit toestel koop in de mediamarkt maastricht (wat voor mij maar 10 min. rijden is ben van lanaken) kost het mij maar 299. Een groot verschil vind ik met mijn lokale fotowinkel daar kost het toestel los 435. Dus daar koop ik in maastricht toch al 1gig en batterlijlader en extra setje batterijen voor bij.

Zodus zal het waarshijnlijk deze worden, ga nu alleen nog uitzoeken wat de fz7 lumix kost in aachen en dan beslissen.

Zodus volgende week laat ik jullie weten hoe het nu is afgelopen

Comment

Working...
                              X