Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog maar eens Aldi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog maar eens Aldi

    Hallo, tot vervelens toe nog maar eens de mening gevraagd over de Aldi toestellen.
    Volgende woensdag is er opnieuw een toestelletje in de aanbieding.
    Nu had ik graag eens geweten hoe het zit met de shutterlag van die toestelletjes.
    Is het nog steeds van die aard, dat je een foto neemt, en het beeld zo'n twee seconden later geregistreed wordt, of zitten die toestelletjes ondertussen ook op een niveau dat het aanvaardbaar geworden is.
    Uiteraard zullen weinigen ervaring hebben met het toestel die nog moet komen volgende week, maar misschien zijn vergelijkbare reeds in Duitsland of Nederland in aanbieding geweest, en heeft iemand al iets gehoord of gelezen.

    Vooralsnog ben ik weigerachtig, het is een toestelletje die mijn vader wil kopen, en hij begrijpt dat ie geen resultaat mag verwachten als met mijn Nikon.

  • #2
    Re: Nog maar eens Aldi

    Er zijn voor nagenoeg dezelfde prijs en zelfs minder merkcamera's van Nikon te verkrijgen. In ieder geval beter dan die prullen van den Aldi.
    Kijk maar eens naar de Nikon Coolpix L reeks. De Coolpix L4 is te koop voor 139 euro bij Foto Rembrandt.

    Comment


    • #3
      Re: Nog maar eens Aldi

      ni kope, prul eerste klas
      Nikon D90 + 16-85mm

      Comment


      • #4
        Re: Nog maar eens Aldi

        Oorspronkelijk geplaatst door Canakris
        ni kope, prul eerste klas
        Mee eens
        Koop voor hetzelfde geld (of iets) meer, een goed merk camera.
        Last edited by Ronaldje DC; 13 april 2006, 15:47.
        Ronald
        Canon EOS 300d + BG-E1 Grip + 18-55mm + Soligor 28-80mm + Sigma 70-300mm | Minolta Dynax 404i + Tamron 28-80

        Website's: www.wsvdenieuweschans.com / www.xerantheme.nl.nu / www.radio-xl.nl

        Comment


        • #5
          Re: Nog maar eens Aldi

          Ik heb me indertijd ook es bezondigd aan zon toestel! Man, man toch wat een ramp! Je kunt er enkel redelijke foto's uit krijgen als de omstandigheden kwa licht echt optimaal zijn. Vanaf het moment dat je in wat mindere lichtomstandigheden (bv binnen huis) is de ruis en de kleurweergave NIET TE DOEN! Doe jezelf een gunst ga uw water en uw wc papier in den ALDI kopen. Maar koop uw fotostoestel aub ergens anders.
          PS als je een low budget point en shoot zoekt is de A620 van canon geen slechte keuze!

          Grts Janvangent
          Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

          Comment


          • #6
            Re: Nog maar eens Aldi

            Oorspronkelijk geplaatst door janvangent
            Ik heb me indertijd ook es bezondigd aan zon toestel! Man, man toch wat een ramp! Je kunt er enkel redelijke foto's uit krijgen als de omstandigheden kwa licht echt optimaal zijn. Vanaf het moment dat je in wat mindere lichtomstandigheden (bv binnen huis) is de ruis en de kleurweergave NIET TE DOEN! Doe jezelf een gunst ga uw water en uw wc papier in den ALDI kopen. Maar koop uw fotostoestel aub ergens anders.
            PS als je een low budget point en shoot zoekt is de A620 van canon geen slechte keuze!

            Grts Janvangent
            Ik kan dat alleen maar bevestigen, ik had voor mijn Pentax die 4,1MP medion van de aldi, qua kleuren enzo was die nog best te doen voor buiten, maar binnen is die een ramp. Zonder flits kan je binnen zelfs nog niet denken aan een foto maken... en de "zoomlens" was zo verschrikkelijk traag, het toestel op zich was eigenlijk volledig traag...

            Ik zou toch eens kijken of je voor een paar euro's meer geen camera kan vinden van een merk dat zich bezig houdt met camera's maken....

            My 0,02 eurokes

            A--
            Pentax K-5 - Pentax-DA WR 1:3.5-5.6 SMC - Pentax F 1:1.4 50mm - Pentax-FA 80-320mm 1:4.5-5.6 SMC - Pentax-M 1:1.4 50mm - Tamron 18-250mm 1:3.5-6.5 - Metz 58 af-1

            Comment


            • #7
              Re: Nog maar eens Aldi

              Oorspronkelijk geplaatst door Chriska
              Hallo, tot vervelens toe nog maar eens de mening gevraagd over de Aldi toestellen.
              Volgende woensdag is er opnieuw een toestelletje in de aanbieding.
              Nu had ik graag eens geweten hoe het zit met de shutterlag van die toestelletjes.
              Is het nog steeds van die aard, dat je een foto neemt, en het beeld zo'n twee seconden later geregistreed wordt, of zitten die toestelletjes ondertussen ook op een niveau dat het aanvaardbaar geworden is.
              Uiteraard zullen weinigen ervaring hebben met het toestel die nog moet komen volgende week, maar misschien zijn vergelijkbare reeds in Duitsland of Nederland in aanbieding geweest, en heeft iemand al iets gehoord of gelezen.

              Vooralsnog ben ik weigerachtig, het is een toestelletje die mijn vader wil kopen, en hij begrijpt dat ie geen resultaat mag verwachten als met mijn Nikon.
              kort en bondige raad: wie zijn gat wil verbranden moet later op de blaren zitten Maar nu serieus de markt is verzadigd van veel betere (merk)toestelletjes aan bodemprijzen en keuze te zat. Zelf heb ik wel een pc van Aldi, en die is dan wel weer goed
              Groeten Sensor

              Comment


              • #8
                Re: Nog maar eens Aldi

                Een familie lid had de 5 Mp medion. Foto kwaliteit was niet slecht, maar je moest wel eindeloos wachten tot de toestel opgestart was!
                vriendelijke groeten, Helen
                Updated WWW.HELENICA.NL
                ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                Comment


                • #9
                  Re: Nog maar eens Aldi

                  Oorspronkelijk geplaatst door Helen
                  Een familie lid had de 5 Mp medion. Foto kwaliteit was niet slecht, maar je moest wel eindeloos wachten tot de toestel opgestart was!
                  Bij ideale omstandigheden krijg je er inderdaad redelijke foto's uit. Maar als er wat minder licht is, dan wordt het al snel heel wat minder.

                  Toevallig kreeg ik vandaag dezelfde vraag van een collega, en ik heb hem aangeraden om andere reclamebrochures in het oog te houden (Kruidvat, Carrefour....) waar ze geregeld toestellen verkopen van bekende merken tegen ongeveer dezelfde prijs.

                  Laat je niet vangen door het aantal pixels, dat zegt weinig over de echte fotokwaliteit. Het is best mogelijk dat je uit een goede 4-megapixel camera betere foto's (afdrukken) krijgt dan bij een mindere 6-megapixel camera.

                  Bij de goedkope camera's met veel pixels krijg je meestal ook erg veel ruis.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nog maar eens Aldi

                    Zaterdag jongstleden in Mediamarkt Oostende, gekocht voor mijn vrouw,
                    Canon Powershot A410, aan € 111 !!! Garantie dat die beter is en voor die prijs kan je dat niet laten liggen!

                    Waren ook nog andere knappe promo's (was openingsweekend).

                    KB

                    PS, aldi-electro = afblijven of het moest om nen priezenblok gaan...
                    Last edited by breugie; 13 april 2006, 20:10.
                    *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
                    visit : http://www.emmab.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nog maar eens Aldi

                      Aan iedereen bedankt voor de reacties.
                      Wat ik al vermoedde, is bij deze nog maar eens bevestigd.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nog maar eens Aldi

                        Fototoestellen als een handgranaat.

                        Knopje indrukken en wegggooien

                        sugar
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                        http://supermasj.zenfolio.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nog maar eens Aldi

                          Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                          Fototoestellen als een handgranaat.

                          Knopje indrukken en wegggooien

                          sugar

                          LoooooooooLLLL

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nog maar eens Aldi

                            ik dacht eerder dat eht wegwerptoestelen waren
                            foto's mee maken en wegwerpen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nog maar eens Aldi

                              ik heb ooit ook eens een camera van medion gekocht NOOIT MEER!! wat een prul korrelige foto's tot en met alleen als webcam kon hij nog deftig gebruikt worden nu heb ik Canon Powershot A410 compact toestel en daar ben ik blijer mee (En dan te bedenken dat ik ooit nog eens een tthread gestart om te zeggen dat aldi camera's goed waren )

                              Comment

                              Working...
                              X