Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe reflexcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuwe reflexcamera

Goeiedag,

ik heb al meerdere topics gelezen rond de verschillende digitale reflexcamera's en ik kan het bos door de bomen niet meer zien...

Ik heb reeds geruime tijd een gewone reflexcamera gehad en wil nu overstappen op een digitale...ik had geen tijd om er een fulltime hobby van te maken maar daar komt nu verandering in. Maar omdat ik jeugdig ben moet ik meegaan met mijn tijd en wil ik een digitale reflexcamera aanschaffen.

Ik ben reeds gaan piepen bij enkele merken maar heb tot nu toe geen keuze kunnen maken...Ik had vroeger een Pentax maar heb nu geen flauw benul wat te kopen...Mijn budget ligt ten hoogste op €1200, wat (hoop ik) toch niet te min is. Ik ben beginnend dus dat doet er ook wel toe...het liefst zou ik mij willen toespitsen naar natuurfotografie dus zal ik macrolenzen moeten aanschaffen...maar dat is voer voor later...Eerst naar Barcelona

ik heb reeds de volgende aankopen overwogen:
    - Canon 350D met 18-55 voor €850
    - Canon 30D met 18-55 voor €1150
    - Nikon D 50 met 18/55 en 55/200 voor €999

Allen ben ik gaan bekijken bij photohall...Ik veronderstel dat daar kopen geen probleem kan zijn?

Zijn er ook Pentax reflexcamera's die zeker de moeite waard zijn, want dan kan ik mijn 28-80 en 75-300 lenzen gebruiken op dat nieuwe toestel...dat bespaart mij toch ook heel wat.

met vriendelijke groeten,

Bart Clarebout
    "In photography everything is so ordinary; it takes a lot of looking before you learn to see the ordinary.”
    Nikon D3s - 24-70mm f2.8 - 105mm f2.8 Macro - SB800

Re: nieuwe reflexcamera

Zonder het over individuele merken te hebben: als je even rond kijkt, moet je zeker heel wat betere prijzen kunnen vinden dan deze van Photohall... zeker als je gaat kijken bij de internet shops.

edit:
    bv. voor de helft van je budget bij www.kamera-express.nl en bij www.digitalstreet.nl :

Pentax IST DL (zwart - met Nederlandstalige handleiding) + 18-55 lens: €599.
    Is op voorraad en je kan je lenzen blijven gebruiken, denk ik.
    (Bij deze webshops heb ik zelf al een en ander gekocht en ik ben er bijzonder tevreden van.)
    Last edited by K-2; 11 april 2006, 11:25.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2
      Zonder het over individuele merken te hebben: als je even rond kijkt, moet je zeker heel wat betere prijzen kunnen vinden dan deze van Photohall... zeker als je gaat kijken bij de internet shops.
      Ik wil geen reclame maken maar hier op BD hebben we zogenaamde "hofleveranciers". TIP: er is een zeer goede search engine op de site
      En nog een gouden regel (raakt afgezaagd maar toch): Een body is zeker belangrijk, maar een kwaliteitslens maakt of kraakt je toestel! Dus stel niet teveel hoop op de bijgeleverde (zoom)-lenzen.

Suc6 Janvangent
      Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

OK bedankt...

Stel dat ik nu overga tot de aankoop van een toestel en dan tijdens de zomer al genoeg bijeengespaard heb om een deftige lens te kopen...kies ik dan beter voor de Canon 30D of de 350D? Want zolang moet ik het dan niet doen met die lage kwaliteitslens en ik kans intussen mij wat meer focussen op de werking van mijn toestel...

Greetings
        "In photography everything is so ordinary; it takes a lot of looking before you learn to see the ordinary.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AtroX
          OK bedankt...

Stel dat ik nu overga tot de aankoop van een toestel en dan tijdens de zomer al genoeg bijeengespaard heb om een deftige lens te kopen...kies ik dan beter voor de Canon 30D of de 350D? Want zolang moet ik het dan niet doen met die lage kwaliteitslens en ik kans intussen mij wat meer focussen op de werking van mijn toestel...

Greetings
          Sja die keuze ga je zelf moeten maken! Het prijverschil is aanzienelijk; 350D 675 euro en 30D 1199 euro enkel voor de body's. Voor mij persoonlijk investeer ik liever wat meer in een super lens met een 350D. Lees wat revieuws over beide toestellen http://dpreview.com en maak ZELF je keuze! Stap es een winkel binnen waar je beide kan vastnemen, de body's feel is niet te vergelijken!

Grts Janvangent
          Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

welke camera je ook neemt, maar neem de camera eerst eens in de hand, vooral omdat je al een camera gewend bent.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ik ben gegaan voor de dslr olympus E300 met lenzen 14-45 en 40-150 voor de som van 598 euro.Voor mij voldoet dit toestel maar ik ben dan ook maar een beginner en geen pro.Maar of dit voor jou de juiste keuze is weet ik niet.Op dit toestel staat ook de stand landschappen,maar je kunt deze ook volledig automatisch ztten,en nog veel meer.maar gezien de prijs van het toestel en lenzen een superkoop(voor mij dan toch) ten overstaan van de andere toestellen die veel duurder uitvallen.

groeten marc

Comment

neem aan dat je dan hem al gekocht hebt, zo ja veel plezier er mee hoor.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Nog niet gekocht, maar ik ga zo dadelijk naar de winkel om hem eens vast te nemen...

Bedankt voor jullie tips...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AtroX
                    Goeiedag,

ik heb al meerdere topics gelezen rond de verschillende digitale reflexcamera's en ik kan het bos door de bomen niet meer zien...

Ik heb reeds geruime tijd een gewone reflexcamera gehad en wil nu overstappen op een digitale...ik had geen tijd om er een fulltime hobby van te maken maar daar komt nu verandering in. Maar omdat ik jeugdig ben moet ik meegaan met mijn tijd en wil ik een digitale reflexcamera aanschaffen.

Ik ben reeds gaan piepen bij enkele merken maar heb tot nu toe geen keuze kunnen maken...Ik had vroeger een Pentax maar heb nu geen flauw benul wat te kopen...Mijn budget ligt ten hoogste op €1200, wat (hoop ik) toch niet te min is. Ik ben beginnend dus dat doet er ook wel toe...het liefst zou ik mij willen toespitsen naar natuurfotografie dus zal ik macrolenzen moeten aanschaffen...maar dat is voer voor later...Eerst naar Barcelona

ik heb reeds de volgende aankopen overwogen:
                    - Canon 350D met 18-55 voor €850
                    - Canon 30D met 18-55 voor €1150
                    - Nikon D 50 met 18/55 en 55/200 voor €999

Allen ben ik gaan bekijken bij photohall...Ik veronderstel dat daar kopen geen probleem kan zijn?

Zijn er ook Pentax reflexcamera's die zeker de moeite waard zijn, want dan kan ik mijn 28-80 en 75-300 lenzen gebruiken op dat nieuwe toestel...dat bespaart mij toch ook heel wat.

met vriendelijke groeten,

Bart Clarebout
                    Nikon D50 met beide kitlenzen vindt je al aan 868,50€ bij bestmedia(www.bestmedia.be) en als je wat rondkijkt mischien nog goedkoper.
                    Marc

Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

Comment

Als je de D50 pakt, vergeet die kitlenzen en koop er de 18-70 DX bij. Véél beter.

Comment

Working...
                      X