Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony 717 of Nikon CP 5700????

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    even tussendoor, waar kopen jullie je camera's? Daarmee bedoel ik via het web of in een speciaalzaak zelf en hoe zit het dan met de leveringstijden?

    Staso
    http://Carojoke.zenfolio.com

    Comment


    • #17
      Eigenlijk is dit geen vraagje tussendoor, maar uiteindelijk : de belangrijkste vraag.
      Ik koop vele zaken via internet, met relatief weinig risico's (één keer is er me een draadloze koptelefoon geleverd waarbij, na betaling aan de koerier, bleek dat de doos LEEG was, direct de firma gecontacteerd en 2 dagen later had ik een nieuwe zending met inhoud).
      Zorg er wel altijd voor dat ik alle gegevens van de verkoper heb : adres, telefoonnr. contactpersoon.
      Een website waar ik deze gegevens niet zonder zoeken vind, heeft aan mij geen klant.
      Vorige digitale camera's kocht ik in Duitsland, maar deze leverancier wenst niet meer te leveren buiten Duitsland.
      Mijn Minolta heb ik uiteindelijk in Nederland gevonden.
      De eerste keus (www.digitalcamera.nu) heeft me 2 maanden laten wachten zonder uiteindelijk te kunnen leveren (mail's werden wel altijd correct beantwoord).
      Heb dus deze Minolta gekocht bij www.webvoordelig.nl waar het toestel in voorraad was en het ook op de beloofde 3 dagen geleverd werd.

      Comment


      • #18
        sorry,
        url van digitalcamera = www.digitalecamera.nu

        Comment


        • #19
          In verband met de telelens, ik heb horen zeggen dat de olympus TCON 14B de beste resultaten zou geven voor de sony f707, aangezien er niet zoveel verschil is tussen de f717 en f707, zal dit voor de f717 ook wel zo zijn.

          Voorbeelden heb ik jammer genoeg niet.

          Over de memory sticks, koop ze in Amerika, 65 Euro het stuk, als je er vijf koopt, kun je de verzendkosten een beetje spreiden. En er zouden binnenkort grotere memor sticks aankomen (nu ja, dit wordt al twee jaar beweerd)

          Groetjes,

          Christof

          Comment


          • #20
            Originally posted by klok
            In verband met de telelens, ik heb horen zeggen dat de olympus TCON 14B de beste resultaten zou geven voor de sony f707, aangezien er niet zoveel verschil is tussen de f717 en f707, zal dit voor de f717 ook wel zo zijn.

            Voorbeelden heb ik jammer genoeg niet.

            Groetjes,

            Christof
            Christof, ik heb de TCON 14B omdat ik voor de Sony de E-10 had. Ik heb er nog niet zoveel foto's mee gemaakt, maar zal je wel een voorbeeld geven zodra pbase weer in de lucht is (ligt even plat). Ik vind het resultaat in ieder geval goed, kortom ik ben tevreden. Misschien moet je maar proberen een tweedehandse aan te schaffen...
            Hannie

            Comment


            • #21
              <font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">Beste, Ik sluit mij aan bij de voorstanders van de Coolpix 5700. Heb persoonlijk dit toestel gekozen omwille van zijn kompakte vorm (Sony heeft nogal een grote lens)en zijn onuitputbare mogelijkheden. Vraagt wel een beetje studiewerk om een en ander onder de knie te krijgen vooral als je leek bent in dit soort toestellen. Tweede batterij en een groter Flashkaart is zeker noodzakelijk. Een vreed machien.Zeer gelukkig met mijn Coolpix 5700.Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #22
                Christof, hierbij post ik een foto die genomen is met de TCON 14B op de Sony DSC-F717. Ik hoop dat je er wat aan hebt.



                Bedenk wel dat deze foto verkleind is naar 800 x 600; de originele is (nog) beter.
                Hannie

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Carojoke


                  Na weken van surfen zit ik met een dilemma. Ik ben op zoek naar digitale fotcamera voor huis, tuin en keuken gebruik maar die daarnaast ook bruikbaar moet zijn voor foto's te nemen tijden acrogymnastiek. maw telelens, externe flash een goeie MP en manuele instellingen zijn belangrijk.

                  Mijn budget reikt tot de sony 717 maar de Nikon Coolpix 5700 ziet er ook heel bruikbaar uit

                  Heb alle reviewsites op het internet bezocht en beide camera's krijgen goeie reviews.

                  Heb een paar maal de Fuji S1 pro gebruikt, maar deze klasse is te duur en is nr mijn mening te "onhandig" om overal mee nr toe te slepen, ben tenslotte geen pro.

                  Kan er iemand zijn mening delen en me misschien zo helpen een keuze te maken.

                  THX

                  Staso
                  Hallo,

                  Voordat ik de Sony DSC-F717 had, had ik de E-10, ook een goede camera maar de Sony vind ik echt beter. Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn aankoop.
                  Ik zal je de link geven naar mijn pbase-albums; de galleries Sony t/m Balijhoeve zijn met de DSC-F717 gemaakt, dan kan je zelf een beetje een oordeel vormen over de kwaliteit van de camera. Verder vind ik de Sony bijzonder gemakkelijk in het gebruik en zeer goed in de hand liggen.
                  Succes met je keuze !
                  http://www.pbase.com/hvo

                  Hannie

                  Comment


                  • #24
                    Cool guys and girls, great forum, good advice & follow up.
                    bedankt voor alle hulp en info, word met de minuut wijzer.
                    Denk dat het de Sony wordt, kan hem op de kop tikken bij MPL voor ongeveer 1300 €. De CP5700 kost er 1700€, maw prijs lijkt me iets te duur ook al is het een NIKON.

                    THX

                    Staso
                    http://Carojoke.zenfolio.com

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Carojoke
                      Cool guys and girls, great forum, good advice & follow up.
                      bedankt voor alle hulp en info, word met de minuut wijzer.
                      Denk dat het de Sony wordt, kan hem op de kop tikken bij MPL voor ongeveer 1300 €. De CP5700 kost er 1700€, maw prijs lijkt me iets te duur ook al is het een NIKON.

                      THX

                      Staso
                      Hallo Staso,
                      € 1300,00 vind ik wel heel veel (ik betaalde iets meer dan € 1100).Als je geen bezwaar hebt tegen bestellen via internet, eventueel in Duitslan, dan wil ik wel even voor je gaan speuren naar de goedkoopste of je een aantal links geven, zodat je zelf aan de slag kan.
                      Hannie

                      Comment


                      • #26
                        wel, www.mpl.be is vooral gekend voor zijn PC en toebehoren, is op dat gebied in België een van de goedkoopste, vlotte service en goeie opvolging. Mits aavraag verdelen zij ook digitale camera's, staan trouwens niet in hun lijsten. Als ik de prijzen van "echte" winkels erop nalees zijn die allemaal duurder. Ik vond 1277€ aan de lage kant en aanvaardbaar. Service laat zich ook betalen (meestal toch)

                        Tenzij iemand een andere goeie webwinkel weet in België, met uiteraard een goeie service en lage prijs.

                        Alvast bedankt
                        http://Carojoke.zenfolio.com

                        Comment


                        • #27
                          Een winkel in België die ook de moeite waard is, is http://www.tones.be
                          Ze leveren sinds kort ook digicams van Sony en ze zijn goedkoper dan MPL voor zover ik weet (toch zeker de gewone computerhardware). Tones levert ook een keigoeie service. Ik koop er altijd al mijn hardware en heb nog altijd niet te klagen daarover (integendeel!!)
                          Om de laatste nieuwe prijs te kennen, kan je wel best eventjes naar hen mailen. Succes!

                          :: http://www.dpix.be ::

                          Comment


                          • #28
                            Tones ziet er inderdaad goed uit, goedkoper voor hardware alom.
                            DCS717 is er echter duurder, (te veel tussenmarkten?)

                            Thanks
                            http://Carojoke.zenfolio.com

                            Comment


                            • #29
                              Carojoke, waarom perse een Belgische winkel ? Het BTW-tarief in Belgie is sowieso al hoger. Waarom bezwaren tegen Duitse webwinkels ?
                              Hannie

                              Comment


                              • #30
                                Ik heb geen ervaring met kopen in het buitenland, toegegeven.
                                Hoe zit het dan met de service, garantie...? Heb misschien te weinig vertrouwen

                                Staso
                                http://Carojoke.zenfolio.com

                                Comment

                                Working...
                                X