Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fuji S3 PRO

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 30D of Nikon 200

Oorspronkelijk geplaatst door Igoforit
    Velen raden hier een D200 aan. Ik zou dat enkel durven doen als uw sportfotografie bij goed licht plaats vindt.
    Als je ook bij slechte lichtomstandigheden moet werken zou ik een 30D kiezen.
    De Fuji S3 is een goede camera voor huwelijksfotografie, niet voor sport.
    Jos
    TS heeft al een D70 en bijgevolg Nikon mount lenzen.
    fotosite

Comment

Re: fuji S3 PRO

idd de S3 is geen mitrajeur van 8 beelden/sec.
      Maar heb je dit nodig ?
      Ik weet niet hoe jij sportfoto's neemt, maar de enkele keren per jaar dat ik naar de rally ga zoek ik mij een goed plaatske ( bocht met veel grint op straat )en stel ik manueel scherp op een plaats waar ik wil dat de auto in beeld is.
      Ik volg de auto van ver door mijn toestel en op de juiste plaats " klak ".
      Ik heb nog nooit een auto gemist ( wel al eens te vroeg of te laat afgedrukt ).

Zo maak ik snelle foto's met mijn trage camera en voorkom ik dat ik uit honderden beelden moet kiezen voor een paar goeie foto's.

Wil je toch uw fuji gebruiken als mitrajeur dan raad ik u sterk aan om er een te kopen met een blauw logo ( grote buffer ).

Het wegschrijven van een raw neemt idd meer tijd in beslag. =het is niet moeilijk ook he !!
      Een RAW van een D70 is ( kwee nie juist ) 7-8 mb.
      De RAW van mijn S3 is er 22- 24 mb.
      Nu mag je eens raden welke RAW het meeste informatie bevat.
      Dus dat hij iets trager is is niet meer dan normaal he !!

En als je een XD kaartje gebruikt is hij niet eens meer traag te noemen, dus ..
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Het wegschrijven van een raw neemt idd meer tijd in beslag. =het is niet moeilijk ook he !!
        Een RAW van een D70 is ( kwee nie juist ) 7-8 mb.
        De RAW van mijn S3 is er 22- 24 mb.
        Nu mag je eens raden welke RAW het meeste informatie bevat.
        Dus dat hij iets trager is is niet meer dan normaal he !!
        De RAW bestanden van de D200 zijn toch ook 20 Mb., en deze kan er 17 wegschrijven aan een snelheid van 5Bps.
        Fuji is op dat gebied gewoon het slachtoffer van zijn eigen technologie, de rekentijd die ze nodig hebben om hun soort interpollatie toe te passen tussen de grote en kleine pixels kost gewoon tijd.
        Geef toe Fuji verliest gewoon aan terrein op dat vlak, daarmee wil ik niet zeggen dat de kwalliteit niet goed is, maar zoiets kan klanten kosten
        Last edited by Guest42; 8 april 2006, 12:34.

Comment

Wil je 8 beelden per seconde opnemen, dan heb ik hier nog een Canon 1D staan. Als het je interesseert, verder contact per email aub.

Robert

Oorspronkelijk geplaatst door petje
          Ik kan van iemand een fuji S3 PRO afkopen van 6 maanden oud. Wat vinden jullie van dit toestel? Het is voornamelijk sportfotografie dat ik doe. Zou dit een goede keuze zijn? Alle hulp is welkom want ik heb nog nooit een fuji gehad.
          CANON 1Ds III | CANON 24-105 IS |CANON 85 1.2 |CANON 17-40 |CANON 70-300 DO IS | Canon 270 EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
            iMaar heb je dit nodig ?
            Ik weet niet hoe jij sportfoto's neemt, maar de enkele keren per jaar dat ik naar de rally ga zoek ik mij een goed plaatske ( bocht met veel grint op straat )en stel ik manueel scherp op een plaats waar ik wil dat de auto in beeld is.
            Mijn mening is dat autosport nu niet bepaald "actie" is. Je kan perfect voorspellen wanneer een auto op een bepaalde plaats zal passeren en die auto beweegd tov zichzelf ook niet, hij is star.(tenzij er iets is mis gegaan en dat heb je echte actie foto's )
            Spelers(voetbal, rugby, ijshockey, baskey, volleybal ...) verplaatsen zich kriskras door elkaar volgens een onvoorspelbaar patroon en dit is bijna niet te doen om dat met MF te doen. In dat geval heb je zeker een snelle camera nodig opdat de focus zou kunnen volgen.
            Daar komt dan nog bij dat er verschillende indoor sporten bij zitten waarbij de verlichting de grenzen van je toestel kittelen.

Hubert
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
              Spelers(voetbal, rugby, ijshockey, baskey, volleybal ...) verplaatsen zich kriskras door elkaar volgens een onvoorspelbaar patroon en dit is bijna niet te doen om dat met MF te doen.
              Daar heb je een punt
              In dat geval heb je zeker een snelle camera nodig opdat de focus zou kunnen volgen.
              Dan ben je er idd niet vanaf met een "Continuous -AF servo" ( zoals op de S3 ) maar heb je veel beelden per sec nodig die rap weggeschreven worden.
              En daar laat de S3 het weten met 2,5 beelden per sec.
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Working...
              X