Ik kan van iemand een fuji S3 PRO afkopen van 6 maanden oud. Wat vinden jullie van dit toestel? Het is voornamelijk sportfotografie dat ik doe. Zou dit een goede keuze zijn? Alle hulp is welkom want ik heb nog nooit een fuji gehad.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
fuji S3 PRO
Collapse
X
-
-
Re: fuji S3 PRO
Petje, als de prijs meevalt , zeker kopen, dit is een echt top-toestel hoor !
ik werk samen met een beroepsfotograaf die zo'n toestel heeft,
en mocht ik de nodige €'s hebben, direct koop ik er ook 1 !
( richtprijs : bij kamera-express staat de body nu aan 1.150 € nieuw ! )groetjes, Bobke
Ik ben geen kenner van de FUJI S3 PRO, maar heb op dit forum al vaker gelezen dat het geen toestel voor actie is. Dus voor sportfotografie betwijfel ik of het een goeie keuze is ... Wacht zeker de reactie van enkele kenners af alvorens te beslissen!
Gr's, WimFujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
Fujifilm X100V - Sony RX100M3
Comment
-
De S3 staat niet bepaald bekend om zijn snelheid (maar om het geweldige dynamische bereik!) dus voor actie is het inderdaad niet de meestgeschikte camera. De overschrijfsnelheid is traag, de buffer is klein en de AF is ook niet optimaal. Als ik jou was, zou ik lekker voor een D200 gaan. Op de punten die ik net noemde veel beter dan de fuji!
Comment
-
De S3 schrijft nogal traag weg naar geheugenkaart, zeker in raw.
Als je dus snel veel shots na elkaar wilt nemen, ga je in de problemen komen.
Verder heeft de S3 het zelfde (5 punts) AF systeem als de D70, maar er zit waarschijnlijk een krachtigere motor in dan de D70 (alleen van belang voor de niet AFS of HSM lenzen).
Daartegenover staat wel dat de S3 veel beter presteert (minder ruis) in de hoge iso's. Als je dus in slechte omstandigheden woet werken wel een voordeel.
Heb ook al ergens gelezen dat de S3 ondertussen ook een buffer upgrade gekregen heeft, maar dat is pas onlangs geweest en deze zou niet in europa te krijgen zijn (tenzij grijze import dan).
Jo.A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
Nikon stuff
Comment
-
Het hangt er sterk van af wat de prijs is. Het zou zo rond de eur 900 moeten liggen anders zou ik gaan voor de d200
Verder is hetgeen wat je wilt fotograferen sterk van belang.
De s3 is zeker geen actiecamera, maar heeft wel heel mooie zuivere beelden.
In Jpeg zeker beter dan de d200.
Het body is qua design ook beter dan de d200 en dan heb ik het niet over waar de knopjes zitten, zuiver het body zelf.
Indien het gewoon voor wat hapsnap fotograferen is, kijk dan zeker ook eens naar de d50. Dat is een sterk ondergewaardeerde camera die echter qua resultaten menigeen hier zal verbazen.
alexWebsite : www.alextimmermans.com
Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door alex from hollandIndien het gewoon voor wat hapsnap fotograferen is, kijk dan zeker ook eens naar de d50. Dat is een sterk ondergewaardeerde camera die echter qua resultaten menigeen hier zal verbazen.
alex
Comment
-
Fuji S3 for sport.. You'll be working hard.. It's possible, of course it is. But it wouldn't be my first choice for sport at all. It's comparable to a D70 in all those aspects.
For the rest.. It gets used more than my bigfat Nikon for many things, especially those situations when there is low light. I just leave the Fuji on 1600iso and don't worry. It just wipes the floor with the Nikon.
Slow write speeds, ok. Really doesn't bother me in my style of photography.
Dynamic range, yes, it's there and you see it.
Batteries? uses AA cells. cheap.
File size? RAW is 25mb a shot.
Basically, i think the Fuji is a great camera, but it won't and doesn't fit into many lifestyles. Try it first, is my suggestion.
Comment
-
-
Ik heb al een D70 . Dus dat is geen probleem, maar als ik lees dat mijn D70 beter is dan gebruik ik deze nog een tijdje om dan later over te stappen naar een D200. Snelheid is wel belangrijk voor mij want ik ga ook veel naar auto rally's om foto's te nemen. Ik zal volgende maand maar mijn D70 meenemen naar Sardinië. Zekers dank aan allen voor het vlugge reageren.Nikon D850 / D700 / D70 /nikor 50 1.4 AFS/ nikor 24-70 2.8/ nikon 80-200 2.8 /Nikor 70-200 2.8 VR II / nikkor 18-70 3.5-4.5/ SB 900
Comment
-
voor zover ik overal gelezen en gehoord heb is de Fuji S3 pro een schitterend toestel voor protretfotografie wegens zijn dynamisch bereik
voor sport en snelheid hikt hij achterop (te traag)
zeker de oudere zonder de update van het buffergeheugen en trage frame/sec
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door petjeIk heb al een D70 . Dus dat is geen probleem, maar als ik lees dat mijn D70 beter is dan gebruik ik deze nog een tijdje om dan later over te stappen naar een D200. Snelheid is wel belangrijk voor mij want ik ga ook veel naar auto rally's om foto's te nemen. Ik zal volgende maand maar mijn D70 meenemen naar Sardinië. Zekers dank aan allen voor het vlugge reageren.
Comment
-
Zoals je het zelf vertelt lijkt een D200 mij meer iets voor jouw gebruiksdoel.Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
-
Canon 30D of Nikon 200
Velen raden hier een D200 aan. Ik zou dat enkel durven doen als uw sportfotografie bij goed licht plaats vindt.
Als je ook bij slechte lichtomstandigheden moet werken zou ik een 30D kiezen.
De Fuji S3 is een goede camera voor huwelijksfotografie, niet voor sport.
Jos
Comment
-
De S3 is een toptoestel, daar moet je niet aan twijfelen, er is wel een duidelijk verschil tussen een S3 zonder bufferupgrade en ééntje met diezelfde upgrade. Het aantal foto's dat je direct na elkaar kunt maken verbetert na die upgrade serieus. Maar als je vooral voor sportfotografie gaat, zou ik ook eerder kiezen voor de andere modellen die hier besproken werden. Ikzelf heb de S3 gehad en moest ik de euro's niet nodig gehad hebben voor de D200 had ik hem zeker gehouden.There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Comment
Comment