Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d70(s) of toch een 2e hands d100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• d70(s) of toch een 2e hands d100

Ben al een tijd op zoek naar de verschillen tussen de d70s en een twwedehands d100. Met de zoek functie vind ik toch ook niet echt wat ik zoek
    Sommige vertellen me beter een jonge mercedes d(d100) dan een nieuwe astra ( d70s). Op julie forum lees ik ook regelmatig problemen met de d70 en d70s. De d1OO verkoopt nu tussen de 500 en 600 voor de body.
    Wie kan mij als beginner op deze digitale wereld in begrijpelijke taal de verschillen uitleggen ?

Re: d70(s) of toch een 2e hands d100

De D70S is sneller en heeft een mooiere display. De D100 zal ook iets meer ruis geven.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

De D70s is 2 generaties jonger en presteerd dus een stuk beter, niet tegenstaande de D100 ook nog een goede camera is.
      Ik zou voor de D70s gaan of eventueel voor een D70 met de firmware upgrade zoals de D70s. Het enige verschil is dan enkel het groters scherm en de mogelijkheid van afstandsbedieningskabel.

Hubert
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik zou sowieso voor een D70(s) gaan ipv de D100. Met de D100 heb je wel de mogelijkheid om een volledig functionele batterygrip te installeren terwijl je dit met de D70(s) niet kan (toch niet met originele Nikon onderdelen).
        Zoals reeds in de vorige posts gezegd is, is de D70(s) nieuwer en absoluut geen slecht toestel. Beelden zijn iets beter, frisser en scherper vs. de D100.
        Vind niet dat de vergelijking tussen Mercedes en Opel hier opgaat ... Eerder de vergelijking tussen een oudere Mercedes en een nieuwer model Mercedes.... :-)

Groetjes,
        DVdB
        Zo'n schattig Nikon kodakske en wat glas erbij ...

Comment

Het zit hem vooral in de verwerking van de beeldgegevens; de D100 is duidelijk van een oudere generatie. Op de Amerikaanse forums (zoals http://www.photo.net/community/forums) zal je heel wat info kunnen terugvinden.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Allemaal bedankt, nu duidelijk dat ik voor een (jong gebruikte) D70s ga

Comment

Een gewone D70 is al evengoed hoor - het verschil kan softwarematig geupdate worden.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
              X