Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat is de beste koop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wat is de beste koop

hallo iedereen
    ik ben hier nieuw, ik zou graag een nieuwe digitaal fototoestel kopen
    momenteel heb ik een HP photosmart 735, maar zou graag een degelijker toestel willen aanschaffen
    de bedoeling is eigenlijk meest voor vakantiefoto's te maken, maar ook thuis van de huisdieren, en deels ook portretfotografie omdat ik me toespits op het maken van allerlei kaartjes (geboorte, communie, huwelij, enz)
    nu was mijn oog gevallen op de Kodak Easy share Z740, maar ik las hier verdeelde reacties over
    is dit een goed toestel voor hetgeen ik het wil gebruiken, of hebben jullie ander voorstellen die beter passen ?
    liest toch rond het budget van de Kodak Z740
    Canon EOS 1000D , kitlens Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF 55-200 mm 1:4.5-5.6 II

Re: wat is de beste koop

Hallo,

Aangezien je oog viel op de Kodak Z740 ga ik ervan uit dat je op zoek bent naar een "compact" met een behoorlijk zoombereik?

De Kodak Z740 heeft een zoombereik van 38-380mm, maar blijkbaar geen beeldstabilisatie. Dit lijkt mij toch wel noodzakelijk. Je moet er rekening mee houden dat je sneller last zal hebben van bewegingsonscherpte als je volledig inzoomt.

Bovendien spreek je over communie- en huwelijksfoto's. In een kerk is het meestal ook niet al te licht en ga je ook een langere sluitertijd nodig hebben om behoorlijke belichte foto's te krijgen. Dus hier zal je ook het nut ondervinden van beeldstabilisatie.

Zelf heb ik een Canon S2 IS (36-432mm én beeldstabilisatie; wel duurder) en ben daar uiterst tevreden van. Maar kijk zeker ook eens naar de Panasonic FZ5, Sony DS H1,...

Groetjes,

Evi
    Imagination is intelligence having fun.
    Piep!

Comment

ik vraag me altijd af waarom men altijd hammert op die beeldstabilisatie
      men volgens mij veel meer met hogere iso waarden/ruis
      hierdoor kan men de sluitersnelheid hoger houden waardoor men minder bewegingsonscherpte gaat hebben
      dit kan men niet voorkomen door die beelstabilisatie
      ga je aan iedereen vragen om stil te blijven staan(zitten)
      als je gaat werken met langere sluitersnelheden?
      ga eens kijken naar bv een fuji die zeer goed is op hogere iso waarden
      deze heeft geen beelstabilisatie maar door de hogere iso waarden heeft die dat niet nodig
      plus de kleuren zijn veel natuurlijkere huidskleuren dan een canon

dat is mijn idee ervan

Comment

De Panasonic FZ5 voldoet voor mij uitstekend. Akkoord met wat Gert1971 zegt over hoge iso-waarden, maar enkel als je vooral fotografeert onder ongunstige lichtomstandigheden (jazzconcerten, zaalsporten ...) zonder flits. Als je overwegend overdag en/of tijdens zonnige vakanties het toestel bovenhaalt, is beeldstabilisatie een echte luxe zodra je inzoomt.
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971
          ik vraag me altijd af waarom men altijd hammert op die beeldstabilisatie
          men volgens mij veel meer met hogere iso waarden/ruis
          hierdoor kan men de sluitersnelheid hoger houden waardoor men minder bewegingsonscherpte gaat hebben
          dit kan men niet voorkomen door die beelstabilisatie
          ga je aan iedereen vragen om stil te blijven staan(zitten)
          als je gaat werken met langere sluitersnelheden?
          ga eens kijken naar bv een fuji die zeer goed is op hogere iso waarden
          deze heeft geen beelstabilisatie maar door de hogere iso waarden heeft die dat niet nodig
          Een camera die op hoge iso goede resultaten geeft is inderdaad een pluspunt, maar een camera met een groot zoombereik heeft wel degelijk een groot voordeel als er beeldstabilisatie op zit.
          Als je zoomt tot (omgerekend te opzichte van een reflex) pakweg 300mm, dan heb je zonder beeldstabilisatie eigenlijk een sluitertijd van minstens 1/320 sec nodig om bewegingsonscherpte vanuit de camera zelf te voorkomen. Als je het schermpje gebruikt om te fotograferen (bij een compact wordt dat meestal zo gedaan), dan mag de sluitertijd nog een flink stuk korter genomen worden omdat je dan de camera niet zo stabiel kan houden.
          De onderwerpen waar niet zo'n snelle beweging inzit kan je met een wat langere sluitertijd ook perfect fotograferen, maar zonder beeldstabilisatie zal je met een langere brandpuntsafstand dan toch een statief moeten gebruiken.

Je vermindert de bewegingsonscherpte van het onderwerp niet met beeldstabilisatie, maar aan de kant van de camera zelf zorg je voor een veel groter percentage geslaagde foto's, op voorwaarde dat het onderwerp dus niet al te snel beweegt.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

ik zie al dat je gereageerd had op mijn advertentie

De Kodak Z740 maakt mooie foto's (grotendeels ligt dat natuurlijk aan jou zelf ) en de zoom is werkelijk super! Toen ik deze camera nog gebruikte kreeg ik vaak verbaasde gezichten van mensen met wat meer verstand over camera's
            Thomart.nl
            Designing&Photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eefke
              Zelf heb ik een Canon S2 IS (36-432mm én beeldstabilisatie; wel duurder) en ben daar uiterst tevreden van. Maar kijk zeker ook eens naar de Panasonic FZ5, Sony DS H1,...

die Canon is idd al een pak duurder
              de andere heb ik ook eens vergeleken en zien er ook uitstekend uit, als ik reacties er van bekijk
              het wordt moeilijk
              wat die Panasonix FZ5 betreft, die zou weldra niet meer te verkrijgen zijn heb ik al gelezen

bedankt alvast voor de uitleg iedereen, het zal precies geen makkelijke keuze worden
              en ja, ik zoek eerder een compact fototoestel, maar met toch wat meer mogelijkheden dan ik nu heb, ook beelden van dichtbij kunnen nemen, bewegende beelden, en soms in iets duistere omstandigheden , maar meestal zal dat wel overdag en buiten zijn
              die communiefoto's of trouwfoto's zijn meestal voor bedankingen of zo, en dat wordt ook meestal buiten genomen
              maar het mag idd wel iets zijn, dat in donkerder omgeving toch ook nog foto's kan maken waar je liefst toch wel iets op ziet
              Canon EOS 1000D , kitlens Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF 55-200 mm 1:4.5-5.6 II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Th0mas
                Toen ik deze camera nog gebruikte kreeg ik vaak verbaasde gezichten van mensen met wat meer verstand over camera's

bedoel je dat ze die niet goed vonden dan ?

Comment

Ik heb sinds vorig jaar oktober de Panasonic FZ5 en ben er superblij mee! Hij is handzaam, makkelijk mee te nemen, makkelijk in gebruik (ook als je maar huis tuin en keukenfotograaf bent!) en de foto's zijn geweldig. Ik maak er prachtige foto's mee, binnen, buiten, van macro opnamen van bloemen tot voetballende kinderen. Ik wil iig geen camera meer zonder beeldstabilisator en ook de zoom is super!
                  Succes met het maken van een keuze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door miep_66
                    Ik heb sinds vorig jaar oktober de Panasonic FZ5 en ben er superblij mee! Hij is handzaam, makkelijk mee te nemen, makkelijk in gebruik (ook als je maar huis tuin en keukenfotograaf bent!) en de foto's zijn geweldig. Ik maak er prachtige foto's mee, binnen, buiten, van macro opnamen van bloemen tot voetballende kinderen. Ik wil iig geen camera meer zonder beeldstabilisator en ook de zoom is super!
                    Succes met het maken van een keuze.

mja, de scores zien er idd ook goed uit, maar zoals ik hierboven al vermeldde, niet meer makkelijk te verkrijgen , wordt vervangen door de FZ7

Comment

Ga gerust voor een Kodak, maar probeer net iets beter vast te krijgen dan de Z740.
                      Ik heb de DX7590 die vervangen werd door de Z7590 maar vrijwel identiek is.
                      De Z740 mist het instelwieltje wat de instellingen als je manueel wil werken veel te moeilijk maakt.

Ik weet niet wat je wil uitgeven maar ook de P850 of de nieuwere Z650, die hebben een betere lens. Denk wel direct aan een pakketje oplaadbare batterijen!

Groeten

Comment

Hallo, ik heb zelf sinds een maand de panasonic FZ7 en ben daar echt wel tevreden over hoor. Je moet natuurlijk een beetje zoeken welke foto's je eruit kan halen. Binnen zonder flits als het duister is lukt niet echt, maar da's normaal denk ik. De zoom is echt super ! En de stabilisator vind ik ook een pluspunt. In elk geval, wat je ook koopt, veel genot ermee !
                        Hilde

Comment

Working...
                        X