Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met Nikon D70s

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem met Nikon D70s

Als ik m'n ontspanner half induw van m'n camera verschijnt er op m'n display "r09", en ik kan geen foto's meer nemen. M'n lens stelt ook niet meer scherp...
    Weet iemand hoe dit komt en wat ik er kan aan doen, want straks moet ik weg naar een militaire openschooldag waar enkele heli's zullen landen...
    Op voorhand bedankt...
    Groeten, Jens
    www.jenslingier.fotopic.net
    Nikon D70s - Sigma 70-300 - Sigma 17-70

Re: Probleem met Nikon D70s

Oorspronkelijk geplaatst door Jens
    Als ik m'n ontspanner half induw van m'n camera verschijnt er op m'n display "r09", en ik kan geen foto's meer nemen. M'n lens stelt ook niet meer scherp...
    Weet iemand hoe dit komt en wat ik er kan aan doen, want straks moet ik weg naar een militaire openschooldag waar enkele heli's zullen landen...
    Op voorhand bedankt...
    Die R09 geeft je aanduiding hoeveel foto's je kunt nemen voordat de buffer vol is. Zolang die niet op nul staat is er voldoende bufferruimte om foto's te nemen. Het niet kunnen nemen van een foto waarbij er een bepaalde R waarde is kan met veel elementen te maken hebben zoals vb niet korrect scherp kunnen stellen. Die Rxx waarde is ook afhangkelijk van de resolutie waarin je foto's neemt.

Frans

Comment

Mss te voor de hand liggend : Knopje aan de lens vatting op M gezet? (alhoewel je dan juist wel foto's zou moeten kunnen maken, ze zullen nalleen idd niet scherp zijn.)
      De Rxx gar er volgens mij niet mee te maken hebben.

Jo.
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

Comment

het probleem is opgelost. ik heb aan m'n lens een knopje verandert, daardoor kon in geen foto's meer trekken.
        Groeten, Jens
        www.jenslingier.fotopic.net
        Nikon D70s - Sigma 70-300 - Sigma 17-70

Comment

Working...
        X