Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Delen van je ervaring over EOS 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Delen van je ervaring over EOS 350D

Oorspronkelijk geplaatst door BeBa
    Goede camera

+geen last van moire
    +energieverbruik
    +nagenoeg geen ruis hoge iso waarden
    +snel
    +goede autofocus
    +werkt perfect met sigma EF500 super flitser
    +Beeldkwaliteit
    +licht in gewicht, een camera kan voor mij niet licht genoeg zijn.
    +bruikbare onboard flitser i.t.t 10d

-shutter klinkt nogal luid, dit kan lastig zijn bij het fotograferen op straat
    -ergonomie voor mensen met grote handen/vingers

Er zou een betaalbare f 2.8 15 mm vaste lens voor moeten zijn.

BeBa
    kan ik alleen maar bijtreden .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cyberson
      http://tweakers.net/pricewatch/127232

Dit mag die set kosten klik even op het linkje hier boven,ik heb zelf bij topdeals in zeist gehaald ,dat is gewoon een winkel daar kun je goed kopen.
      En bij de e500 zit gewoon een accu pak met lader niks baterijen.

€ 759 euro dus
      Oke, ik vind dat vreemd, voor dat ik de 30D besteld had, had ik deze overwogen. De winkels waarbij ik destijds geinformeerd had, vertelden mij dat er geen lader bij zat.
      Wellicht is dat nu veranderd (gelukkig).
      Last edited by Aestiva; 2 april 2006, 14:24.
      Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BeBa
        +licht in gewicht, een camera kan voor mij niet licht genoeg zijn.
        Dit geeft weer meer kans op trillingsonscherpte door de opklappende spiegel, bij zwaardere camera's is dit minder.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
          Dit geeft weer meer kans op trillingsonscherpte door de opklappende spiegel, bij zwaardere camera's is dit minder.
          Ga naar mediamarkt in Duitsland daar hebben ze een 350D actie.
          599euro voor 350D met Sigma 18-50mm lens!!
          Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cheetah
            De olympus is absoluut een goede camera, hou er rekening mee dat als je ooit je lenzen wilt uitbreiden, je weinig keus hebt en bijna verplicht bent de dure lenzen van olympus te kopen.

Daarnaast heeft de olympus een cropfactor van 2 x waardoor de analoge lenzen een hele andere waarden krijgt.
            Eerste stelling is eigenlijk niet (meer) waar. Ondertussen heeft sigma ook al een aantal lenzen in haar assortiment. En binnenkort volgt leica (!). Trouwens, de betere lenzen zijn nooit goedkoop hoor... bij geen enkel merk. Trouwens, met die kitlenzen kom je al een heel eind

Waarom zou een cropfactor van 2 vreemder zijn dan eentje van 1,5 of 1,6? Hier begijp ik het probleem niet van
            Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Wat ik er mee bedoelde was:

Stel dat ik een 28-80 lens had en die op mijn canon gebruike, werd het een 45-128 lens.

Zou ik dat bij de olympus hebben of 2de hands wat analoge lenzen kopen, heb ik
              een lens die bij 55mm begint.

Maar als de kitlens echt heel goed is, is dit natuurlijk niet relevant.
              Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

ik heb mijn 350D nu een dikke maand en ben er zeer tevreden over.
                heb er al zeer veel plezier mee beleefd en al een hele boel zeer leuke fotos mee getrokken.

het verhaal van de kleine body is volgens mij zeer afhankelijk van je eigen referentiekader, als je zoals ik komt van een compactje is een eos 350D een super groot robuust ding, als je daarentgeen komt van de oudere analoge slr's dan kan ik me inbeelden dat je hem nogal klein vind uitvallen...

maar voor mij dus geen probleem!
                [U]only sheep need a leader

ALLES GESTOLEN OP 5 MEI

Comment

Ja, hier nog iemand met een 350D sinds juni vorig jaar, een tevreden iemand ook nog! Dat het toestel klein is is in mijn geval eerder een voordeel dan een nadeel als vrouwtje met kleine handjes net als het geringe gewicht van de body Kan me wel inbeelden dat dit voor heren met GROTE handen een nadeel kan vormen ...
                  Misschien 's beide toestellen even op een "uitje" nemen door een fotozaak (of hier de vraag stellen of iemand in uw regio 1 van die toestellen heeft waarbij je 's zou mogen door de tuin lopen ermee zonder verkoper die snel de kassa wil doen rinkelen). Luister kritisch naar adviezen en onthou wat je wil bekijken/voelen/zien/ervaren maar bovenalles volg je eigen gevoel, je zal al snel genoeg merken wat jouw ding is en wat niet. Ik heb eerst een analoge Canon AE1 gehad, dan een analoge Nikon F50 door te luisteren naar de winkelmeneer (en heb er nooit graag mee gewerkt en is eigenlijk weggegooid geld geweest omdat het toestel me totaal niet lag, en dat door alleen maar naar advies te luisteren van de "prof." en m'n eigen gevoel te negeren ... ) en ben terug naar Canon gegaan tot m'n grote tevredenheid. Met alle respect voor de Nikon-people (ik heb zelfs nog) maar ik vind Canon veel fijner werken.
                  M'n neef heeft een Olympus en weer met alle respect, maar nee, zeker niet mijn ding, ding "ligt" me gewoon niet. Boven alles moet een toestel je in de handen gegoten liggen en wil je dan een goeie lens zal die bij alle toestellen aantikken kwa prijs, je hoeft ze echter maar 1 keer aan te schaffen en welke voldoening is nu groter en mooier dan over iets dromen, er naar toewerken en leven en dan eindelijk er kunnen van genieten?? Als alles zomaar vanzelf komt en vanzelfsprekend is geniet je er stukken minder van ...

Laat je niet overtuigen door alleen maar commentaren van een ander, want van elk toestel zal je min-punten en plus-punten vinden en je kan blijven lezen tot je grijs bent en nog niet beslist hebben. Ik zou zeggen lees ze, neem mee ervan wat je in de gaten wil houden en test het uit! Uiteindelijk is het altijd een compromis
                  Last edited by Sonjabelgium; 3 april 2006, 12:08.
                  Webstek in opbouw

Comment

Working...
                  X