Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Delen van je ervaring over EOS 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Delen van je ervaring over EOS 350D

Ik heb sinds oktober vorig jaar een 350D en ik ben er nog steeds zeer tevreden mee!

De kwaliteit van de foto's is zeer goed! Maar dat hangt er natuurlijk ook vanaf welke lenzen je gebruikt en in welke omstandigheden je fotografeert.

Ik kan dit toestel alleen maar aanprijzen, wel moet je rekening houden met een vrij kleine body in vergelijking met bv de 20D.
    Maar voor mij vormt dit geen probleem, de body past perfect in mn kleine handjes.
    flickr

Comment

het zou handig zijn als thoky ook nog iets van zich laat horen ha ha heb je al besloten te kopen?

Comment

T'is niet echt een "fotografie"-site, maar misschien vind je toch wat interessante info : link
        Groeten,

Polleke

Comment

Alvast wil ik jullie nog eens bedanken.
          Maar ben echt aan het twijfelen de Olympus lijkt nu ook wel iets te zijn.
          Maar ik ga me nog eens goed informeren over beide camera's.
          Op moment werk ik nog altijd met een compactcamera (waar ik tevens heel blij mee ben --> maar ik wil meer kunnen en uit een camera halen dus daarom de overstap)
          Eer ik een aankoop ga doen moet ik ook nog even sparen (ik ben 16 en heb niet echt veel inkomen )

Nogmaals bedankt voor de suggesties en info.

Greetz

Thomas

Comment

Ikzelf heb m'n 350D sinds mei vorig jaar. De kitlens heb ik snel weggedaan en vervangen door de 24-85 USM. Ik zou eenieder die voor 350D gaat willen aanraden om niet de 18-55 kitlens te kopen maar ofwel op zoek te gaan naar een degelijke all-round lens ofwel om voor de 17-85 te opteren.

Sindsdien heb ik de grip erbij gedaan, en nog wat allerhande accesoires. Ik heb nooit echt minpunten gevonden aan mijn toestel, en ik heb ondertussen ook al een 20D en 1D vastgehad. Die voelen misschien wat robuuster aan, maar echt een nadeel vond ik dat niet.

Ik zou je toch ook aanraden om bij Canon of Nikon te blijven. Het zal veel makkelijker zijn dan om op de tweedehandsmarkt je toekomstige uitbreidingen te vinden. Want als je je kit wil uitbreiden, is tweedehands een goeie zaak. En dan heb je keuze nodig. Dit heeft niets technisch met de camera te maken.
            pixelpusher

Comment

Als ik nu een Olympus E-300 zou aanschaffen, is de standaard lens goed genoeg voor landshap en soms macro's te maken?
              Of raden jullie een andere aan

thomas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete
                Die is toch niet groot en lomp ?
                Nee de 350d voelde aan als speelgoed.....
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THOKY
                  Als ik nu een Olympus E-300 zou aanschaffen, is de standaard lens goed genoeg voor landshap en soms macro's te maken?
                  Of raden jullie een andere aan

thomas
                  de e 300 is een goede camera voor hobby fotografie, zeker als deze in jou budget ligt koop je gewoon een mooie camera.
                  Maar als ik jou verhaal lees,ivm het budget,waarom geen compact zoals de s2 is van canon dat is een hele mooie camera,deze heb ik ook gehad.
                  Lenzen kopen ga je toch niet doen weer ivm het budget,(trouwens alle respect voor jou en je budget) je werkt in iedergeval en doet je best.en je bent nog jong.
                  Ik heb met de s2 is hele mooie foto,s gemaakt en ik vergelijk ze wel eens met de E500 van mij,nou dan was die camera niet slecht.
                  Of je moet de e300 2de hands kopen met lenzen er bij (maar kijk uit) en test de boel goed.

de 2de van boven hawkie geloof ik heeft een linkje naar zijn fotot,s met de e300 geschoten
                  Last edited by cyberson; 1 april 2006, 07:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird
                    Ikzelf heb m'n 350D sinds mei vorig jaar. De kitlens heb ik snel weggedaan en vervangen door de 24-85 USM. Ik zou eenieder die voor 350D gaat willen aanraden om niet de 18-55 kitlens te kopen maar ofwel op zoek te gaan naar een degelijke all-round lens ofwel om voor de 17-85 te opteren.

Sindsdien heb ik de grip erbij gedaan, en nog wat allerhande accesoires. Ik heb nooit echt minpunten gevonden aan mijn toestel, en ik heb ondertussen ook al een 20D en 1D vastgehad. Die voelen misschien wat robuuster aan, maar echt een nadeel vond ik dat niet.

Ik zou je toch ook aanraden om bij Canon of Nikon te blijven. Het zal veel makkelijker zijn dan om op de tweedehandsmarkt je toekomstige uitbreidingen te vinden. Want als je je kit wil uitbreiden, is tweedehands een goeie zaak. En dan heb je keuze nodig. Dit heeft niets technisch met de camera te maken.
                    Ik vind het verhaal van blijf bij canon of nikon voor de 2 de hands spullen onzin (voor mij dan he) ik heb een bloed hekel aan 2 de hands rotzooi.
                    Zo koopt een vriend van mij voor de 350D een lenz 2 de hands ergens in zwolle,voor € 150,-
                    Na 2 dagen is hij er mee na de winkel gegaan want hij deed toch raar en ja hoor de motor kapot.
                    Als je 2 de hands spullen koopt moet je geluk hebben,maar ik hou er niet van.
                    Ik heb zelf in 1 maand tijd de 350d gehad nieuw en in diezelfde maand een nieuwe e500 gekocht.
                    Overigens die thoky geeft aan dat zijn budget niet toerijkend is dus de e500 en 350D zullen afvallen.
                    Last edited by cyberson; 1 april 2006, 07:38.

Comment

Hello,

nog maar eens een onderwerp over de keuze welke camera te kopen ... en het is en blijft een persoonlijke keuze.
                      Er is op dit moment niet echt veel verschil in kwaliteit tussen de verschillende toestellen zolang je maar degelijke lenzen gebruikt ... en daar komt het probleem dan om de hoek kijken : degelijke lenzen zijn dure lenzen hoe je het ook draait of keert !

Ik heb vorig jaar december de 350d aangekocht omdat die mij het beste toestel leek voor datgene waar ik hem voor gebruik, wel direct de grip erbij genomen, heb nogal 'grote pollekes'.

Zou alleen naar een 30D gaan voor het grotere LCD scherm, maar verder ben ik nog bijlange niet tegen de limieten van de 350D gelopen, wel tegen de limiet van de kitlens, die zal vervangen worden door de EF-S 17-55 IS 2.8 als die beschikbaar wordt in juni, dan nog een 10-22 en de 70-200 2.8 IS en ikke gelukkig !

Ik zou iedereen die een nieuwe camera wil kopen aanraden om naar een winkel te gaan waar je ze in de hand kunt nemen en gewoon zien wat het beste voor jou past.

Johan

Comment

Vorig jaar had ik gespaard voor de eos 20D.

Toen ik dat geld eenmaal bij elkaar had, had ik toch voor de 350D gekozen. De reden: Waarom (toendertijd) 500 meer betalen voor het (bijna)zelfde?

De body was groter van de 20D en de 5 fps zag ik niet als een voordeel.

De 350D vond ik in het begin slecht omdat ik de 300D met 50mm 1.8 gewend was.

toen ik de kitlens verkocht had en de tamron 28-75 2.8 lens gekocht had, vond ik dit een wereld camera!!!

Foto's op 1600 iso met minimale ruis, ideaal! Naar mijn gevoel gaf de D70 van nikon veel meer ruis op 1600 iso (die gebruikte ik wel eens op mijn werk). Al gouw merkte ik 1 nadeel. Dat was de body die ik te klein vond, maar nog steeds niet de moeite waard om voor een 20D te gaan. Uiteindelijk een batterygrip met 2 extra accu's en ik was nog 300euro goedkoper dan de 20D.

Kwa fotokwaliteit vond ik de 350D met de Tamron 28-75 2.8 onoverwinnelijk.

Uiteindelijk heb ik toch de 350D verkocht. Reden, ik fotografeerde veel bij kickbokswedstrijden en zag de 3fps toch als belemmering. Uiteindelijk gebruikte ik ook telelenzen (die leende ik) en die werkte niet lekker op de 350D. De lenzen deden het perfect, maar de body was er te licht en te klein voor. Daarnaast vond ik de body toch te klein (zelf met grip). 1 van deze dagen komt mijn 30D binnen.

Kwa kwaliteit betreft is de 350D met de juiste lenzen een topcamera. Maar dat kan je over de meeste spiegelreflex camera's zeggen
                        Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Hallo beste mensen,

ben 2 fotozaken binnengestapt (bij de een was de man niet thuis en de vrouw wist er niets van) en bij de andere een goede uitleg.

Bij de man stonden 2 promoties Canon EOS 350 D + gratis CF kaart (256 mb) en een Canon selphy cp400 (printertje) = € 899

of de Olympus E-500 Double zoom kit waar nog een tweede lens bijzit
                          de standaard is een van 14-55 mm de bijgevoegde is een 40-150 mm
                          Dit samen allemaal voor € 899.
                          De man zei dat hij voor de Olympus ging ( omdat er die tweede lens bijzit)

Mijn keuze gaat momenteel naar de olympus.
                          Nu nog de centjes inorde krijgen

Comment

De olympus is zeker scherp geprijst. Hou er rekening mee dat er bij deze kit GEEN lader en accu bij zit maar een gewone alkaline batterij.

Daarnaast vind ik de canon veel te duur. Ik zag die toevallig vandaag bij de MediaMarkt in Den haag voor 698 euro en de printer los voor 85 euro. Een kaartje van 256 mb heb je op het internet(tweakers) al voor 20 euro.

De olympus is absoluut een goede camera, hou er rekening mee dat als je ooit je lenzen wilt uitbreiden, je weinig keus hebt en bijna verplicht bent de dure lenzen van olympus te kopen.

Daarnaast heeft de olympus een cropfactor van 2 x waardoor de analoge lenzen een hele andere waarden krijgt.
                            Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Dit mag die set kosten klik even op het linkje hier boven,ik heb zelf bij topdeals in zeist gehaald ,dat is gewoon een winkel daar kun je goed kopen.
                              En bij de e500 zit gewoon een accu pak met lader niks baterijen.

€ 759 euro dus

Comment

Goede camera

+geen last van moire
                                +energieverbruik
                                +nagenoeg geen ruis hoge iso waarden
                                +snel
                                +goede autofocus
                                +werkt perfect met sigma EF500 super flitser
                                +Beeldkwaliteit
                                +licht in gewicht, een camera kan voor mij niet licht genoeg zijn.
                                +bruikbare onboard flitser i.t.t 10d

-shutter klinkt nogal luid, dit kan lastig zijn bij het fotograferen op straat
                                -ergonomie voor mensen met grote handen/vingers

Er zou een betaalbare f 2.8 15 mm vaste lens voor moeten zijn.

BeBa

Comment

Working...
                                X