Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

klachten Canon Powershot S60

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• klachten Canon Powershot S60

Nadat mijn Pentax optio 330 een tijdje geleden is overleden ben ik op zoek gegaan naar een vervanger hiervoor.
    Omdat ik iets meer mogelijkheden wilde en inmiddels wat ervaring met digitale fotografie heb is het uiteindelijk de Canon S60 geworden.
    Helaas viel de camera me al meteen een beetje tegen.
    Ik ben benieuwd of iemand op dit forum mij een paar tips kan geven of soortgelijke klachten over deze camera heeft.

Wat mij meteen opviel was dat de purple fringing (waarvoor ik al was gewaarschuwd) toch wel erg hinderlijk aanwezig is.
    Mijn voornaamste klacht is echter dat veel foto's erg veel last van bewegingsonscherpte hebben.
    Als ik bijvoorbeeld (bij voldoende licht) een foto van een gebouw maak met op de voorgrond bewegende mensen, zijn deze bijna altijd bewogen en is de achtergrond wel (redelijk) scherp.

Omdat ik uit wilde sluiten dat ik als fotonoob wat fout deed heb ik de camera meegenomen naar een kennis die beroepsmatig fotograaf is en hem het toestel laten beoordelen.
    Deze heeft toen wat foto's en EXIF data bekeken en kwam tot de conclusie dat de sluitertijden van het toestel relatief lang zijn.
    Dit kan natuurlijk verklaren waarom er zoveel foto's onscherp zijn maar ik vraag me af of dit normaal is.
    Natuurlijk is e.e.a. handmatig in te stellen maar ik ben van mening dat ook op de automatische stand de foto's beter moeten kunnen.
    Ik zie het ook niet zitten om bij elke foto die ik neem alle instellingen te checken.

Na contact te hebben gehad met de Nederlandse importeur is het toestel nu teruggestuurd voor controle en ik hoop dat hier wat uit komt.

Ik zal binnenkort ff proberen wat fotootjes waarop mijn klachten zichtbaar zijn online te zetten.

Re: klachten Canon Powershot S60

met veel interesse je bericht gelezen.

Ben ook aan het kijken om een digitale camera aan te schaffen.

Ondertussen dacht ik te zullen kiezen tussen de Canon S60 en de nikon coolpix S5, met een voorkeur voor de Canon omdat die goedkoper is en door de verkoper als een zeer goede camera getipt werd.

Ik twijfelde nog omdat de Nikon automatisch de rode ogen wegwerkt.

Ik lees dat je de camera ter controle teruggeven hebt.

Graag berichtje wat de importeur vastgesteld heeft. Een probleem met dit toestel of een algemeen probleem met dit type toestel ?

Iemand (betere ) ervaring met de nikon coolpix S5 ?

greets,

stally

Comment

Nu mag je het duurste/beste/grootste fototoestel hebben, met een lange sluitertijd heb je steeds mensen die bewegen. Dat is niet meer dan normaal.
      Wat kan je doen om dit te voorkomen ? 1 )Hogere iso 2) diafragma vollenbak openzetten 3) flitsen
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Kijk eens naar de Powershot A620. Ziet er wat minder glad uit dan de S60 of de Nikon, maar ligt dan ook beter in de hand. Ik heb het toestelletje zelf (daarvoor een A95 en daarvoor een Sony DSC-V1) en ben er tevreden over. Natuurlijk is het type sensor van dit soort kleine dingetjes beperkt in extreme(re) situaties, maar het is snel, geeft tot en met 400ASA nagenoeg geen ruis, biedt een resem mogelijkheden en is makkelijk te bedienen. 307€ bij Pixmania.
        "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
        Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
        Uit: Apocrief

Comment

Als je sluitertijd steeds te lang is, ook bij foto's genomen op klaarlichte dag, dan zouden je foto's toch ook overbelicht moeten zijn
          Ofwel zit je diafragma op een kleine opening (gedwongen) vast.
          Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Bedankt voor de alle tips en adviezen, maar de meeste dingen heb ik al geprobeerd.
            Ik ben nog steeds van mening dat de S60 ook in auto-modus beter foto's moet kunnen maken.
            Zeker bij voldoende licht moet je dan geen last hebben van lange sluitertijden.
            Het vreemde is dat een aantal foto's die ik binnenshuis uit de losse hand heb geschoten er goed uit zien en foto's waarbij ik de camera xtra ondersteund heb bewogen zijn.
            Er leek dus helemaal geen logica in te zitten

Vorig week donderdag kreeg ik een mailtje dat mijn camera terug was van Canon en dat ik hem op kon komen halen.
            Toen ik de camera ophaalde werd mij verteld dat er door Canon geen afwijking geconstateerd was.
            Omdat ik er zeker van was dat ik zelf (en ook verschillende andere mensen) van alles met het toestel geprobeerd hadden en tot de conclusie waren gekomen dat ie gewoon geen mooie foto's maakt kon ik hier geen genoegen mee nemen.
            Op advies van de medewerker ben ik daarna met het toestel teruggegaan naar de verkoper die mijn verhaal heeft aangehoord.
            Deze bood mij aan om het toestel retour te nemen en een ander uit te zoeken.
            Helaas kostte dit mij wel wat geld, maar ik was de Canon inmiddels aardig zat.
            Omdat de verkoper benieuwt was naar een paar foto's van de Canon, heb ik er een paar op een USB-stikkie gezet en laten zien.
            Ook hij was het met me eens dat de foto's niet mooi waren en tevens verbaasd omdat hij over deze camera normaal gesproken bijna nooit klachten krijgt
            Of er nu echt wat aan de hand was met de camera zal voor mij dus altijd een raadsel blijven.
            Ik ben in ieder geval blij dat ik er van af ben.
            Over de bediening ben ik ook nooit echt tevreden geweest, en het klepje aan de voorkant vond ik af en toe ook vrij irritant.
            Hiermee drukte je soms per ongeluk het toestel tijdens het fotograferen mee uit.
            Ik zou zelf niemand dit toestel adviseren maar ben natuurlijk een beetje bevooroordeeld.

Inmiddels heb ik dus een Panasonic DMC-FX01
            Ik heb er nog niet zoveel foto's mee kunnen maken maar de eerste indruk
            is iig erg positief.
            De camera lijkt tot nu toe erg mooie plaatjes te maken en is qua bediening
            erg prettig.
            Een aantal van de geavanceerde opties zoals die op de Canon zaten ontbreken, maar omdat er een hoop presets aanwezig zijn is de juiste instelling altijd te vinden.

Volgende week ga ik een weekje naar Portugal en ga het toestel dan ff goed testen om hem goed te kunnen beoordelen.
            Als ik terug ben zal ik hier nog wel een berichtje met eventueel wat foto's plaatsen

Comment

Working...
            X