Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem met D70

Hallo

Ik heb al een jaartje of zo een Nikon D70, zonder problemen. Ik ben geen professionele fotograaf, en heb maar 1 geheugenkaartje dat ik steeds hergebruik (Sandisk 256MB).
    Vandaag steek ik dat kaartje in het toestel, en het lampje naast het kaart-slot flikkert langzaam, en blijft dat doen. Daarna crasht het toestel precies, ik kan het niet meer aan of uit zetten.
    Het enige dat helpt is het kaartje eruit te halen, en ook de batterij eruit te halen. Als ik dan lang genoeg wacht (onmiddellijk werkt het niet), dan reageert de camera weer normaal. Als ik het kaartje dan terug erin steek, herhaalt het probleem zich.
    Batterij is al opnieuw opgeladen, geheugenkaartje geformatteerd. Het kaartje werkt trouwens wel, wordt herkend in Windows.

Wat kan ik doen?

Peter
    Nikon D70 / AF-S Nikkor 18-70mm

Re: Probleem met D70

Beste Peter,

Als de bliksem naar De Beuckelaer... of naar je fotohandelaar.
    Het bekende probleem, wordt gratis hersteld, maar de fotohandelaar zou
    wel eens kosten voor behandeling durven rekenen.

groeten,

Johan

Comment

Wat is dat bekende probleem? Ligt het aan het toestel of aan het kaartje? Uit je reactie lijkt me dat het het toestel is?

Peter

Comment

Even op de Nikon-site gezocht en dit is hun beschrijving van en oplossing voor het probleem:

"Het is gebleken dat elektronische componenten behorende tot het lichtmeet/autofocussysteem van de D70 mogelijk, onder uitzonderlijke omstandigheden, defect kunnen gaan. Mocht u dit probleem ondervinden met uw D70 camera, dan zal Nikon deze componenten gratis vervangen, zelfs als uw camera niet meer binnen de garantietermijn valt. Wij bieden onze oprechte verontschuldigingen aan voor dit ongemak. Om te controleren of uw camera defect is geraakt door deze oorzaak vindt u hieronder een omschrijving van de symptomen van dit probleem.

Hoe kan ik zien of mijn camera defect is?
        -Wanneer er een geheugenkaart is geplaatst: het groene toegangslampje knippert constant en de camera reageert niet op de bedieningselementen.
        -Wanneer er geen geheugenkaart is geplaatst: de camera schakelt niet aan, ondanks het feit dat de batterij-aanduiding aangeeft dat de batterij volledig is geladen.

Mijn camera is defect. Waar moet ik deze ter reparatie aanbieden?
        Neem contact op met uw dichtstbijzijnde Nikon Servicecentrum"

Sterkte!
        D800, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VRII, 60mm 2.8 micro, SB-600 en nog wat 'ouder' materiaal.

Comment

Ok zullen we doen. Bedankt voor de reacties!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johanuz
            Beste Peter,

Als de bliksem naar De Beuckelaer... of naar je fotohandelaar.
            Het bekende probleem, wordt gratis hersteld, maar de fotohandelaar zou
            wel eens kosten voor behandeling durven rekenen.

groeten,

Johan
            Klop, maar zo snel moet hij niet zijn, mijn toestel is al 20 dagen bij De Beuckelaer maar ze kunnen het nog niet herstellen omdat de onderdelen voor dit probleem nog van Nikon Japan moeten komen, en wanneer die aankomen konden ze niet zeggen.
            Nikon body's plus wat Nikkor glas.
            Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

Comment

Als ik me niet vergis wordt dit probleem ook gerepareerd als de garantie al verlopen is, het gaat namelijk om een fabricagefout.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie
                Als ik me niet vergis wordt dit probleem ook gerepareerd als de garantie al verlopen is, het gaat namelijk om een fabricagefout.
                Ja dat klopt.
                Nikon body's plus wat Nikkor glas.
                Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

Comment

hallo,
                  mijn D70 (van april 2004) is binnen voor hetzelfde probleem: niet meer starten, ledje achteraan knippert en enkel mits wat geduld wachten tot hij wil starten. Toen ik hem binnendeed bij Fotorembrandt zei men eerst dat dit 200€ ging kosten. Wanneer ik hun zei dat dit waarschijnlijk een fabricatiefout was (zie BGLOD op website dpreview) zei men dat ze dit gingen aankaarten bij De Beukelaer in Aartselaar. Ik ben benieuwd. Dus zo maar stellen dat men dit gratis reparareert, ook buiten de garantieperiode, is, vrees ik, voorbarig.
                  Let's hope.
                  groetjes, Marc

Comment

Dus zo maar stellen dat men dit gratis reparareert, ook buiten de garantieperiode, is, vrees ik, voorbarig.
                    Mensenlief, een aantal mensen op de site hier moeten zich niet zo laten intimideren door hun lokale fotoboer wat garantie en import binnen de EU betreft.

http://nikoneurope-en.custhelp.com/c...i=&p_topview=1

Desnoods afprinten en ermee onder hun neus gaan staan zwaaien. Ja dit is Nikon EU, dit geldt binnen de hele EU ook al staat het daar in het engels.

Wil je fotoboer je nog niet geloven, contact opnemen met Nikon Europa en melden. Geautoriseerde Nikon dealers mogen dat soort praktijken niet toepassen.

Comment

Working...
                    X