Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony, of toch maar Canon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony, of toch maar Canon?

Ok, aangezien ik op mijn ander topic niet veel reactie krijg, post ik hier eens iets anders , Ik heb mijn oog laten vallen op enkele toestellen...

Sony Cybershot DSC W15
    5.1MPIX 3x Opti-zoom

Sony cybershot DSC W50
    6.0MPIX 3x opti-zoom

Sony cybershot DSC S600
    6.0MPIX 3x opti-zoom

Sony cybershot DSC W30
    6.0MPIX 3x opti-zoom

CANON Powershot A540
    6.0MPIX 4x opti-zoom

Of toch maar een Ixus uit de canon reeks?

Kzie echt de bomen niet meer door het bos

iemand die me wat raad kan geven?

mvg tommy

Re: Sony, of toch maar Canon?

Je hebt ook nog Panasonic Lumix
    Ik denk dat al die toestellen veruit evengoed zijn, ga eens naar een grote winkel zoals de FNAC, waar ze de meeste op voorraad hebben, en koop wat er het best in je hand ligt.

Comment

wat me ook een mooie lijkt is de canon ixus 800 IS

6 MP met image stabilisator en 4 x optische zoom
      *** Canon 350d ***

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jpke
        wat me ook een mooie lijkt is de canon ixus 800 IS

6 MP met image stabilisator en 4 x optische zoom

Ja, maar die prijs lijkt ook mooi , deze van hierbove zijn zowat in de prijsklasse rond de 200€ wat ik er ook ongeveer voor wil geve...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fiestaboyke
          Ok, aangezien ik op mijn ander topic niet veel reactie krijg, post ik hier eens iets anders , Ik heb mijn oog laten vallen op enkele toestellen...

Sony Cybershot DSC W15 Moet dit de w5 zijn?
          5.1MPIX 3x Opti-zoom

Sony cybershot DSC W50 38-114
          6.0MPIX 3x opti-zoom

Sony cybershot DSC S600 31-93
          6.0MPIX 3x opti-zoom

Sony cybershot DSC W30 38-114
          6.0MPIX 3x opti-zoom

CANON Powershot A540 35-140
          6.0MPIX 4x opti-zoom

Of toch maar een Ixus uit de canon reeks?
          mvg tommy
          Allereerst, de beeldkwaliteit van de opgesomde toestellen gaat, naar mijn mening niet ver uiteen liggen. Dus in dat gebied zit je wel goed.
          Indien je echt een kompakt zoekt (om in je zak te steken) vallen er al enkele af denk ik. In dat geval gaat het vooral tussen de sony w30 en w50 (of de ixus-reeks ).
          De andere zijn toch wel wat groter. Dit heeft natuurlijk ook voordelen... bvb. betere houvast. In dat geval is de canon misschien wel de aanrader, wegens het grotere bereik van de lens... Als je echt groothoek wenst heb je natuurlijk de sony s600... Je ziet, het zal wikken en wegen worden
          Maar hou vooral rekening met die vorige raad, hoe ligt het toestel in de hand. Ikzelf heb een sony V1 (onder andere ) en ik moet zeggen, ben daar zeer tevreden van, maar hij ligt niet goed in de hand... tja, dan laat je hem al wel eens eerder thuis hoor!
          Moest ik opnieuw voor de keuze staan, zou ik alleszins voor een nog meer kompaktere gaan (heb ook een dslr he) en het zou wel leuk zijn om wat meer groothoek te hebben (V1 is ook 38mm om te vertrekken) - maar dit laatste is natuurlijk persoonlijke voorkeur.

Nog veel plezier met het kiezen!
          Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Ik heb ervaring met de nieuwe en oude generatie ixus modellen. Het zijn leuke camera's die alleen te vaak last hebben van chromatic abberation (met name de ixus 40 en 50) de 55, 60 en 750 hebben dit ietsjes minder maar net als de 40 en de 50 veel last van ruis als je savonds fotografeert.

Sony heeft dit NIET, maar heeft wel overdag minder mooie kleuren als de canon.

Ooh er zijn nog 2 voordelen van de sony, ze zijn een stuk sneller dan de canon en hebben een sterkere accu.

Ik zou zeggen, lees dcresource, dpreview en steves-digicams goed door
            Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Ik heb een paar maand geleden voor dezelfde keuze gestaan en heb voor de Sony DSC S600 gekozen, vooral vanwege :

- meeste breedhoek
              - binnen werken zonder flits kan (iso 1000)
              - 6 Mp (is vrij goed en hoeft voor mij ook absoluut niet meer te zijn. Dit laat zelfs goede A4-afdrukken toe, iets waar ik zelden aan toe kom.)
              - goede Carl Zeiss-lens met f2.8-5.1
              - als je wil, kan je vrij veel manueel instellen (belichting, flitssterkte, witbalans, autofocus centrum of wijd, een programmastand die je zelf kan instellen naast een aantal typische, voorgeprogrammeerde zoals landschap, portret, strand, enz...).

Daarnaast ook nog dit, maar dat vind je bij andere toestellen ook nog wel :

- goede prestaties van sluiter (weinig shutter lag wanneer zonder flits wordt gewerkt, anders kan het wel iets langer duren voor de prent er werkelijk is)
              - goede AF
              - vrij sterke flits (tot 11 m. als ik nu niet vergis)
              - is vanwege niet al te klein nog vrij goed hanteerbaar voor mij.
              - werkt met simpele AA-batterijen, dus overal te koop, en vrij goedkoop oplaadbare te krijgen.

(- en 2 jaar garantie die ik hopelijk nooit nodig heb )

Tot nu toe bijzonder tevreden van.

edit: nog vergeten: een ander leuk aspect dat ik aan dit ding ontdekt heb, is dat je alle bieptonen en dergelijke kan uitschakelen zodat je ongemerkter foto's kan nemen dan met een dslr waarvan je toch nog steeds de spiegel hoort... Als ik dus echt wil dat niemand er zich van bewust is dat er een foto van hen is gemaakt, dan neem ik soms eerder deze dan de 7D. Misschien is geluid uitschakelen wel bij allemaal mogelijk. Daarvan heb ik geen idee...
              Last edited by K-2; 30 maart 2006, 20:44.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

- goede Carl Zeiss-lens met f2.8-5.1
                Kleine nota hierbij, de "Carl Zeiss" lenzen van sony zijn onder licentie door sony gemaakt en ze betalen Zeiss een smak geld voor die licentie. Het zijn dus niet de Zeiss lenzen die uit de Cosina fabriek rollen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie
                  Kleine nota hierbij, de "Carl Zeiss" lenzen van sony zijn onder licentie door sony gemaakt en ze betalen Zeiss een smak geld voor die licentie. Het zijn dus niet de Zeiss lenzen die uit de Cosina fabriek rollen.
                  Nee, ze komen niet uit de Cosina-fabriek, maar ik ben er wel heel tevreden van. Ik had dit resultaat niet verwacht met een speeltje van €200 .
                  Last edited by K-2; 5 april 2006, 11:15.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                  X