Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ideaal fototoestel voor filmpjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ideaal fototoestel voor filmpjes

Hello,

Ik ben op zoek naar 'n digitaal fototoestel, maar ben eigenlijk vooral geïnteresseerd in het filmpjes-aspect: 640 x 480 - filmpjes, liefst MPEG (mag ook AVI zijn), 30 fps, zoom tijdens filmen (enfin, liefst).
    De foto-opties zijn minder belangrijk, maar wel een gewoon fototoestel, geen videocamera !Heeft er iemand tips voor 'n deftig toestelletje ? Ik betaal wel liefst zo weinig mogelijk ('n arme student, noemen ze dat), enfin, veel hoger dan 250 zou ik liever niet gaan (dus de fotokwaliteiten (zoom, MP,...) mogen al wat lager liggen), maar dat hangt er een beetje van af.
    Tot nu toe zei vooral de Samsung Digimax A7 (oorspronkelijk de Canon Powershot, tot ik ontdekte dat die geen 30 fps heeft, en waarschijnlijk ook wel geluid weglaat , in de 640-480 ofzo, ken dat wel ) me wel wat. Iemand die dat toestel kent en kan aan- of afraden ?

Alvast bedankt !

Re: Ideaal fototoestel voor filmpjes

Hallo Fluppe,
    Mag ik vragen waarom het geen videocamera mag zijn ?
    Als je het foto gebeuren niet zo belangrijk vind, zou ik toch zeker een videocamera verkiezen met de mogelijkheid om foto's te maken.
    De kwaliteit van de film gaat veel beter zijn, met meer mogelijkheden.
    De fotocamera's met mogelijkheden om film op te nemen, daarvan is de kwaliteit van de film ronduit slecht.
    Groetjes
    Valere

Comment

Omdat het filmpjes betreft die toch uitsluitend voor het internet bestemd zijn. Die moeten dus zoiezo al veel verkleind worden, en het is lastiger om dat via 'n gewone videocamera te doen. De bestanden zijn zwaarder --> lastiger en langer werk, ook al om te verkleinen (dat moet, anders zijn ze te zwaar voor op internet). Ook heb ik liever 'n fototoestel omdat ik ook nog wel de mogelijkheid moet hebben om min of meer degelijke foto's te trekken. Ik weet wel dat dat ook met 'n gewone camera mogelijk is, maar alles bij elkaar genomen zal het via een fototoestel sneller en handiger gaan. Nu, ik heb wel een gewone camera, die ik soms gebruik, maar lang niet altijd, net omdat het veel meer werk thuis is.
      Momenteel doe ik het met een Panasonic (DMC-FZ3), maar ik zou toch liever 'n 640x480 (nu 320x240) hebben, ook het .MOV-formaat is niet echt ideaal.

Comment

Ik heb de perfecte oplossing voor jou:

Samsung DIGIMAX S500

- Mpeg4
        - 640x480
        - 30 fps

- zoomen tijdens filmen (3x optisch)
        - movie editing IN de camera
        - tv-uitgang
        - 2,4 inch groot scherm
        - 5,1 megapixel camera
        - 1/2.5" CCD
        - ergonomische grip
        - macro 5cm
        - manuele modus
        - 2 x AA batterijen
        - 20MB intern geheugen
        - voice recording

& last but not least : de prijs

179 Euro bij Topcamera !!

Comment

Ziet er zeer goed uit... Heeft Samsung 'n goeie reputatie ? Of iemand die dit toestel kent ?

Comment

Had deze week wat research gedaan omdat een collega van mij me juist dezelfde vraag stelde...
            Het voornaamste voor hem was dat hij de camera bij een lokale fotoboer kon kopen (een topcamera-winkel dus, voor de service)

'k Moet er dus wel bij zeggen dat ik de camera zelf nog niet persoonlijk getest heb...

De DIGIMAX-reeks van samsung heeft wel een sterke reputatie naar wat ik lees...
            Als het ding doet wat ze bij Samsung beweren, dan kan je gewoon niet mis gaan met deze cam...weinig geld voor véél camera

Ik zou zeggen: stap eens een topcamera winkel binnen en test het ding eens...

LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews

PS: tijdens het zoomen valt het geluid weg

Comment

Tijdelijk, of voor de rest van het filmpje ?

Comment

dit toestel voldoet aan je eisen om te filmen
                en bovendien is het nog eens een goed fototoestel
                5MP en alle parameters instelbaar.
                en CarlZeiss lensje.

Comment

een Canon Ixus, de meeste blijken redelijk te filmen ..
                  Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                  Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Fuji finepix S5600
                    kan filmen aan 640x480 met 30f/sec

zeer mooie foto's ook
                    ik heb het model hoger een tijd lang gehad
                    de s7000
                    mooie foto's en filmen ging er ook goed mee

Comment

Ikzelf film al 2 jaar met een Powershot S1 IS (de opvolgers S2 en S3 kunnen dit nog beter mét stereo geluid ).

Na converteren op DVD ziet dit er erg goed uit op een TV scherm: 640x480, 30fps, 10x optische zoom en beeldstabilisator die allemaal actief blijven tijdens het filmen (alsook AF, auto witbalans etc...).

We gebruiken dit toestel evenveel om te filmen als om foto's te nemen.

Voor vakantiefilmpjes moet je wel zien dat je een imagetank of laptop mee hebt om je "dagelijkse" filmpjes over te zetten van je flashkaart .
                      Greetz Geert.
                      Canon gerief...

Comment

hallo

mits ik ongeveer naar hetzelfde op zoek ben als topicstarter plaats ik het hier maar

ik zoek dus ook een fotocamera waarmee men makkelijk filmpjes kan maken van goede kwaliteit!

na wat zoeken op het net heb ik begrepen dat het mpeg4 formaat de beste opslagkwaliteit geeft (verbeter mij indien fout eh )

dus begon ik te zoeken naar toestellen met mpeg4.. maar deze blijken niet makkelijk te vinden enkel bij samsung kwam ik het begrip mpeg4 tegen.. hiermee zouden ze met een SD kaart van 256MB tot 2uur kunnen opnemen klopt dit??

anderzijds is samsung nu toch niet de referentie betreft foto materiaal

mijn maximum budget is een 300,- euro (ben student dus begrijpelijk )

op welke dingen moet ik letten bij aankoop?
                        of iemand tips voor een toestel?

alvast bedankt!

Frederik

Comment

mpeg4 biedt niet de beste kwaliteit op zich, maar wel de beste compressiemogelijkheden in verhouding tot de geboden kwaliteit.

Vergelijk het met mp3 voor muziek. Dit biedt ook niet de beste kwaliteit op zich (in vgl. met de klassieke muziek CD bv.), maar wel een uitstekende kwaliteit t.o.v. de bestandsgrootte.

Voor digicams is de bestandsgrootte belangrijk om je flash kaartje zo optimaal te benutten. Dit is dan ook de hoofdreden waarom mpeg4 zo interessant is voor digicams.
                          Greetz Geert.
                          Canon gerief...

Comment

ahzo! nu snapk het, thx

en zijn er buiten samsung nog andere merken die werken met mpeg4 voor hun digitale fototoestellen?

het toestel dat 'scalll' aanraad.. de Samsung DIGIMAX S500 is idd mooi geprijsd, maar op technische fishe staat er gewoon mpeg, en geen mpeg4
                            de DIGIMAX X60 gebruikt wel mpeg4.. deze staat te koop bij aan 299,- met xtra Li-ion baterij en SD kaart van 256MB, is dit mooie prijs? goed toestel?
                            Last edited by Herr Friedrich; 5 juni 2006, 20:15.

Comment

Met "mpeg" wordt meestal mpeg2 bedoeld, dat gebruikt wordt voor elke huis-tuin-en-keuken DVD film. Is iets minder efficiënt wat compressie/kwaliteit verhouding betreft, maar zeker nog toereikend voor digicams.
                              mpeg4 wordt ook wel eens "DiVX" genoemd. Dit was pas later beschikbaar dan DVD films en is dus efficiënter.

De PowerShot S1 IS van Canon bv. gebruikt het "motion JPG" formaat (AVI) wat eigenlijk 30 JPG foto's per seconde neemt. Kwalitatief zeer goed, maar "ver"bruikt ong. 1GByte per 9 minuten film op hoogste kwaliteit.
                              Greetz Geert.
                              Canon gerief...

Comment

Working...
                              X