Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIKON D50 belichtingscorrectie in stand M(anuel).

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NIKON D50 belichtingscorrectie in stand M(anuel).

    Hallo mensen,

    Volgens de handleiding van mijn Nikon D50 (blz. 47) moet je als je in de M(en P, S & A)stand de +/_ knop indrukt en je draait aan de instelschijf (rechts bovenin) de belichtingscorrectie kunnen veranderen.
    Echter als ik dit doe (+/- knop indrukken en aan instelschijf draaien) verander ik het diafragma, de tweede functie van die knop?!

    Hoe moet ik nu de belichtingscorrectie instellen?

    Bij voorbaat dank,

    Groet,

    Sander Olthoff.

  • #2
    Re: NIKON D50 belichtingscorrectie in stand M(anuel).

    In de P,S en A stand kun je met de +/- knop ingedrukt de belichtingscorrectie veranderen. In M lukt dit niet.

    Comment


    • #3
      Re: NIKON D50 belichtingscorrectie in stand M(anuel).

      Misschien is de vraag me niet helemaal duidelijk, maar hoe het normaal werkt:
      - belichtingscorrectie in A: als je een belichtingscorrectie toepast zie je de sluitersnelheid aanpassen (je koos er immers voor om het diafragma te kiezen en de sluiter zich te laten aanpassen door op A te gaan staan).
      - belichtingscorrectie in S: hetzelfde maar omgekeerd
      - in P: zowel sluiter als diafragma passen zich aan
      - in M: hier zou ik nooit een belichtingscorrectie als dusdanig doen - gewoon rechtstreeks door de keuze van sluitertijd en diafragma (je ziet dan wel hoeveel je boven of onder een "normale" belichting zit).
      Heb je hier iets aan ???
      Kris

      Comment


      • #4
        Re: NIKON D50 belichtingscorrectie in stand M(anuel).

        Ok jongens het is me duidelijk.
        Ja inderdaad in Manuel "regel" je de belichting door diafragma en sluitertijd te kiezen..

        Thanks,

        Sander.

        P.s. Heel iets anders: Dit heb ik geloof ik in alle standen: dat je diafragma en sluitertijd niet in het lcd-tje ziet staan totdat je op het knopje AE-L/AF-L drukt; maar ik vind net uit dat je diafragma en sluitertijd ook tevoorschijn kunt toveren door gewoon op de ontspanknop te drukken (of zijn er nog andere opties?)..
        Last edited by skywalker; 28 maart 2006, 19:27.

        Comment


        • #5
          Re: NIKON D50 belichtingscorrectie in stand M(anuel).

          Als je door de zoeker kijkt zie je ook hoeveel streepjes de foto over- danwel onderbelicht zal zijn. Je kunt d.m.v. het instellen van sluitertijd en diafragma zelf bepalen hoe de belichting zal zijn.
          D90 | AF-S 12-24/4 | AF-S 18-70/3.5-4.5 | AF-S 35/1.8 | Sigma 30/1.4 | Sigma 50-150/2.8 II | Tamron 17-50/2.8 | SB-600

          Comment

          Working...
          X