Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon A620 of ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon A620 of ???

    Hallo!

    Een friend/fotograaf, woonachtig in Moskou, heeft zojuist een ongevalletje gehad met zijn oude Canon. Resulaat: een ferme kras in de lens.

    Nu moet hij op zoek naar een nieuw toestel.
    Zijn oog valt op een Canon A 620.
    Dit is een relatief duur toestel voor die mensen (nl. $360).
    Delicate vraag dus: is het toestel zijn geld dubbel en dik waard?
    De gevonden reviews zijn allen positief, maar 'k zou toch wat "ervaringsgetuigenissen" willen hebben... (dat is overigens zijn vraag...)

    Is er eventueel een goed alternatief voor de Canon? Een must zijn oplaadbare AA batterijen en een roterend LCD-scherm.

  • #2
    Re: Canon A620 of ???

    Mijn ouders hebben er eind vorig jaar zo eentje gekocht, en zijn er zeer teveden van. Zelf heb ik er ook al wat mee gewerkt en voor een compactje doet hij zijn ding zeer goed. Werkt snel, is duidelijk en eenvoudig in het gebruik. Over het groot LCD scherm ben ik zeer te spreken (ikzelf werk nog met toestellen met van die kleine LCD schermpjes) De fotokwaliteit vind ik prima, maar daar heeft iedereen zijn eigen mening over.
    Wel rekening houden dat je nog een (relatief snel en grote) geheugenkaart moet bijkopen. Het is een 7.1 megapixel toestel, dus tenzij je het aantal gebruikte pixels vermindert, loopt een kaartje rap vol. Maar ook dat is weer relatief natuurlijk, sommigen vinden 100 foto's per uitstap voldoende, andere willen er minstens 500...

    Comment


    • #3
      Re: Canon A620 of ???

      Bekijk dan zeker ook eens de A610 : zelfde features + kwaliteit..

      250 Euro


      Wel minder megapixels natuurlijk (5 ipv 7) ...

      Comment


      • #4
        Re: Canon A620 of ???

        Ook de 520; welliswaar nog wat minder pixels. Maar toch een leuk toestel voor zijn prijs 150 of 160 euro dacht ik.

        Grts Janvangent
        Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

        Comment


        • #5
          Re: Canon A620 of ???

          Niet twijfelen. Kopen gewoon. Prachtige beeldkwaliteit voor een Point And Shoot. Camera die automatisch te bedienen is, maar die daarnaast ook volledig manueel kan worden ingesteld.

          Succes,
          Armani

          Comment

          Working...
          X