Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP PowerBank Smart lader op 110V nodig...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• GP PowerBank Smart lader op 110V nodig...

Hallo,

ik vertrek zondag voor mijn werk voor een tweetal weken naar San Francisco. Natuurlijk neem ik mijn camera mee (mijn E10tje) en mijn lader (Powerbank Smart), maar wat blijkt ...
    Ik heb nog de serie die enkel 220V aan kan! En ik heb dus dringend een 110-220V model nodig.
    Is er iemand die er totaal niet om geeft dat het enkel 220V zou zijn en met mij wilt ruilen voor een 110-220V model dan graag een seintje
    op infernoken@skynet.be (Een kleine vergoeding kan er wel van af).

Graag in de regio West-Vlaanderen als dat kan, ik zou er zaterdag kunnen achter komen.

Alvast bedankt,

Nick
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

Hmmm...

Dat zal hier blijkbaar niet teveel opbrengen.
    Weet er anders iemand waar ik een klein/goedkoop reisladertje zou kunnen kopen voor 4 AA batterijen die op 110&220V werkt?
    Jammer genoeg heb ik al een 'trage' lader maar die werkt ook enkel op 220V

Groeten,

Nick

Comment

ik heb in de macro voor circa 75 euro een snellader gekocht van GP (incl. 4 1800 accu's) die werkt op 12 volt, 110 en 220. snelladen op 1 uur (er zijn ook "snelladers" die laden op 6 uur)

als dit te duur is, koop dan in de states een (super)goedkope lader enkel 110 volt .. dan kan je switchen naargelang je reisbestemming

Comment

Originally posted by Infernoken
        Hallo,

ik vertrek zondag voor mijn werk voor een tweetal weken naar San Francisco. Natuurlijk neem ik mijn camera mee (mijn E10tje) en mijn lader (Powerbank Smart), maar wat blijkt ...
        Ik heb nog de serie die enkel 220V aan kan! En ik heb dus dringend een 110-220V model nodig.
        Is er iemand die er totaal niet om geeft dat het enkel 220V zou zijn en met mij wilt ruilen voor een 110-220V model dan graag een seintje
        op infernoken@skynet.be (Een kleine vergoeding kan er wel van af).

Graag in de regio West-Vlaanderen als dat kan, ik zou er zaterdag kunnen achter komen.

Alvast bedankt,

Nick
        Als je nu eeven in de fotowinkel de GP Car Adapter gaat halen dan jun je de GP Powersmart in de auto opladen. Die caradapter kost niet veel ongeveer 5 Euro.

Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Ja en het verschil in Hz, hier 50, ginds 60 dacht ik, of dit iets uitmaakt met een lader weet ik eigenlijk niet.

Comment

Hey,

Ik heb zelf al een car-adaptor gemaakt en dat is dus niet echt het probleem, maar ik laat niet graag mijn lader zomaar in de auto liggen. Daarom zoek ik eigenlijk de 110-220V adaptor, ik kan het natuurlijk wel doen als laatste middel.

@Visio:
            Dat is het nu net, ik heb de GP Powerbank Smart al, enkel het vroegere type waar nog de 'gewone' 220V lader bijzat...
            Ik zoek dus iemand die niets is met het 110-220V adaptor type en met mij wilt ruilen (voor een kleine vergoeding).

Als je nooit van plan bent om naar de states te gaan heb je die 110V namelijk toch nooit nodig.
            Ik jammer genoeg wel dus

Groeten,
            Nick

Comment

Hoe kan je dan zien of de adapter geschikt is voor 230-110 volt? Is het gewoon op het label op de adapter vermeld betent het als er alleen "230" op staat dat hij niet werkt met 110?
              <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

Comment

Hoy Johnny,

Rechtstreeks gehaald van de site van GP:

Adaptor:
                Geschikt voor 100-240Volt netspanning (vanaf medio augustus 2002, te herkennen aan een netvoeding waarop staat "switching mode power supply").

Alle adaptors voor augustus 2002 waar dus geen "switching mode power supply" op staat kunnen dus niet op 110V gebruikt worden.
                Jammer genoeg voor mij...

Nick

Comment

Originally posted by Infernoken
                  Hey,

Ik heb zelf al een car-adaptor gemaakt en dat is dus niet echt het probleem, maar ik laat niet graag mijn lader zomaar in de auto liggen. Daarom zoek ik eigenlijk de 110-220V adaptor, ik kan het natuurlijk wel doen als laatste middel.

Volgens specs laad die ook op 12 v in 65 min vol, 'n uurtje zit je toch wel in de auto, 't is een groot land hoor.

Comment

Nick ik heb een Maha batterijlader gekocht in USA
                    en daar zat een Amerikaanse adapter bij (met platte stekkers)
                    Input:120V 60Hz Output: 12V 500mA
                    maar weet niet of da kabeltje op jouw GP past
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Bedankt,

maar de GP Powerbank verbruikt gemakkelijk tot 0.8à1A op 12V, dus zal die Maha lader niet sterk genoeg zijn...

Nick

Comment

Toch nog eventjes uppen om te zien of iemand me kan helpen...
                        Anders koop ik morgen wel een klein 110-220V reisladertje, daar kan ik ook mee weg.

Nick

Comment

50-60 hz maakt niets uit. Europese hotels hebben scheerapparaat stopcontacten 110-220 v, zou dit ook in de us zo zijn?
                          Dan kun je die gebruiken.

In de uk bv met afwijkende wandcontactdozen laad ik op die manier een laptop ed op

rob
                          http:/home.planet.nl/~knegt221

Comment

Working...
                          X