Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70s - geblokkeerd gordijn

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D70s - geblokkeerd gordijn

In het verleden heeft dat zich een paar keer voorgedaan op m'n D70s, dat het gordijn blokkeerde waardoor de CCD uiteraard niet bereikt kon worden, de spiegel bleef dan ook opgeklapt. Een tweede druk op de knop verhielp dit euvel dat zich, onafhankelijk van instelling of lens, nu en dan voordeed. Tot dit weekend. Alles op de D70s werkt perfect, behalve een foto maken, want nu blijft het gordijn definitief geblokkeerd en verschijnt er "err" op het LCD-display. Een reset en zo helpt niet, een nacht zonder batterij evenmin.
    Iemand hier ervaring mee?

Re: D70s - geblokkeerd gordijn

steekt er een geheugenkaartje in?
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Uiteraard, en heb er van 512 MB, 2 GB, 4GB, heeft er niets mee te zien. Via USB met Nikon Capture Control eveneens problemen.

Comment

Je weet zeker dat de camera niet in CCD inspectie mode staat?

Comment

Ja, heb ook al een reset en zo uitgevoerd. Bizar. Morgen gaat ie binnen, gelukkig heb ik m'n D100 nog!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stephan
            heeft er niets mee te zien.
            das stap één als je met een err zt.

geen kaartje => err
            foto als spiegel of als venster?

Comment

Ja ,kapot.Heb het ook gehad,2 dagen voor vervallen van garantie.Was in Duitsland aangekocht,bij Grobet binnengebracht en hersteld.Kleine bijdrage voor adm. kosten.Ong.14 dagen moeten missen.
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Hugh…
                In Duitsland aankopen en bij Grobet voor de waarborg?
                Leuk voor Grobet, wist niet dat dit mogelijk was
                Times they are changing..idd.

Comment

Blijkbaar een frequent probleem op D70 en D70s. Heb het zelf ook al een paar keer voor gehad...
                  Nikon D90

Comment

Ik doe hem straks binnen bij Geheugenkaart. Heb met deze camera het probleem één keer gehad tijdens een huwelijksreportage, en onlangs nog tijdens een reportage van een karnavalsfeest. Het blokkeert dan éénmaal, je let er niet echt op, en dan, hups, constant...
                    Enfin, we zullen wel zien... Gelukkig heb ik nog m'n D100 en m'n oude trouwe E10...
                    Had de D70s gekocht voornamelijk voor het nieuwe flitssysteem en in afwachting van de D200, ik spreek nu van juli verleden jaar.
                    Als ik weet wat het probleem nu precies was laat ik het hier wel weten.

Comment

ik denk dat ik net zoiets dit weekend heb voorgehad met mijn d70, ik had vrijdag een nieuwe lens gekocht, de tamron 90mm macro, en wou die uiteraard al eens testen, toen ik afdrukte zag ik niets meer door mijn zoeker, en als ik nog eens afdrukte, had ik weer beeld. dit gebeurde verschillende keren, heb er toen terug de kitlens op gezet en was alles normaal. heb dan gisteren nog eens de tamron erop gezet en had geen problemen meer. ik hoop dat het bij die ene keer blijft, vetrek volgende week op vakantie en hoop daar toch een hoop leuke foto's te kunnen schieten.
                      --------------------------------------------------
                      nikon D70 - 28/75mm 2.8 - 70/200 mm 2.8 - 90 mm macro 2.8

Comment

Re: D70s - geblokkeerd gordijn - vervolg

Het is leuk iemand eens een bloempje toe te werpen, vandaar dit vervolg.
                        Mijn D70s is dus defect. Dit toestel, alsook het merendeel van m'n materiaal, komt van topfoto.be. Ze hebben goede prijzen alhoewel het zeker kan dat je op een ander nog betere prijzen kan vinden. Maar voor mij is kwaliteit van de service ook erg belangrijk. Ik heb geen zin om iets in Duitsland of verder van huis te bestellen en een DOA toegestuurd te krijgen.
                        Peter, de zaakvoerder, is correct, er is een snel antwoord op m'n mails met vragen en de bestelde goederen ga ik bij hem ophalen wegens niet ver van bij mij thuis.
                        Die D70s dus. Onder garantie. Maandag binnen gebracht en zonder discussie of vraag mijnentwege een D1 ter vervanging gekregen.
                        Laten we hier niet kissebissen over D1 versus D70s, maar nadenken over het feit dat je in dezelfde situatie zit en geen vervanging krijgt omdat je aan de laagste prijs ergens in het buitenland hebt gekocht. Ieder doet wat ie moet doen, ik breek hier geen lans voor topfoto.be of wat dan ook. Ik wil gewoon, met deze woorden, Peter even in de bloempjes zetten. Want een goede service weet ik te waarderen. En ze is, denk ik, vandaag zeldzaam geworden want de marges laten het eigenlijk ook niet meer toe. En de onpersoonlijkheid, enkele uitzonderingen niet te na gesproken, vergroot ook.

Comment

Ik heb m'n D70s nu ongeveer 2 maanden en heb dit probleem vorig weekend ook voorgehad.
                          Afdrukken --> zwart gordijn + 'err' op de display
                          Batterijen + geheugenkaart + lens uit de body gehaald + alles terug ingestoken.
                          Camera terug opgezet, ontspanner ingedrukt (met intussen zwetende handen) en alles terug ok.

Ik hoop dat dit eenmalig was, zou eigenlijk niet mogen voorkomen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vulture
                            Ik heb m'n D70s nu ongeveer 2 maanden en heb dit probleem vorig weekend ook voorgehad.
                            Afdrukken --> zwart gordijn + 'err' op de display
                            Batterijen + geheugenkaart + lens uit de body gehaald + alles terug ingestoken.
                            Camera terug opgezet, ontspanner ingedrukt (met intussen zwetende handen) en alles terug ok.

Ik hoop dat dit eenmalig was, zou eigenlijk niet mogen voorkomen
                            Het is precies een algemeen probleem, mijn D70 heeft ook 1 maal hetzelfde fenomeen gehad. Per toeval op dezelfde manier opgelost. Ik hoop dat dit het enige probleem was (hout vasthouden)
                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

Comment

Working...
                            X