Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

point and shoot met automatische macro?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • point and shoot met automatische macro?

    Voor mijn werk waarbij ik dagelijks schade aan auto's moet fotograferen
    werk ik meestal met een canon G5 Voor mij is deze camera ideaal vanwege zijn tilt and swivel lcd en de mogelijkheid om op een fatsoenlijke kwaliteit foto's te maken van 640X480 pixels.
    Vooral dat laatste is belangrijk omdat alles per mail en electronisch verstuurd wordt, mijn eigen 350D maakt bestanden van minimaal 120kb, dat duurt allemaal te lang met verzenden omdat er altijd meerdere foto's in een dossier zitten.
    Probleem met de G5 is echter dat mijn collega altijd vergeet om de macro aan te zetten en de flits uit als er foto's van inschrijvingsbewijzen en chassisnummers gemaakt moeten worden. Met als gevolg dat zijn foto's meestal onbruikbaar zijn.
    Mijn vraag is de volgende:

    Zijn er point en shoot camera's met een automatische macro-stand die ook nog eens op een ouderwetse lage resolutie foto's kunnen maken?
    Zo'n tilt en swivel lcd kan ik missen, een redelijke kwaliteit foto's niet.
    Canon 5D / Canon 17-40L / Canon 24-105L / Canon 70-200L F4 / Canon 50 1,8 / 580 EXII en 420EX / Canon G9 snapshotter

  • #2
    Re: point and shoot met automatische macro?

    Hoi Garehaan ?
    Is het niet gemakkelijker om een klein briefje op de camera te plakken om je collega eraan te herrinneren dat hij de door jouw genoemde acties uit moet voeren ? en van het geld wat je overhoud met zijn tweeen iets te aan eten ?
    Groeten Frank

    Comment


    • #3
      Re: point and shoot met automatische macro?

      Frank, goeie!

      Helaas is mijn collega al bijna 70 en ik ben allang blij dat hij van zijn antieke Polaroid is afgestapt!
      Dus meer als een aan-uit knopje en een ontspanknop bedienen is teveel gevraagd. Vanzelfsprekend met alle respect
      Canon 5D / Canon 17-40L / Canon 24-105L / Canon 70-200L F4 / Canon 50 1,8 / 580 EXII en 420EX / Canon G9 snapshotter

      Comment


      • #4
        Re: point and shoot met automatische macro?

        Mijn Casioken (Exilim EX-Z55) zet ge met 1 klik in macro stand en ge kunt dan toch rustig foto's nemen op grotere afstand zonder de macro te moeten afzetten.

        Dus: macro functie met automatisch normale scherpstelling.

        Moet kunnen ...

        Oh ja: minimum resolutie 640x480...

        En op volle resolutie en niet al te hoge ISO geeft dat baksken ook nog eens verrassend goede kwaliteit. De flits is trouwens bijzonder krachtig voor zo'n klein ding.

        Ge merkt het: ik ben daar wel content van.

        mvg

        j.

        Comment

        Working...
        X