Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

memory card error bij Canon Powershot S2 (bij 3 verschillende sd cards)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• memory card error bij Canon Powershot S2 (bij 3 verschillende sd cards)

Ik heb mijn Canon Powershot S2 IS sinds juli 2005. Ik gebruik een Sandisk Ultra II SD kaart van 1 GB, waar ik nog nooit eerder problemen mee heb gehad.

Gisteren gaf hij ineens "memory card error" bij het nemen van nieuwe foto's. Toen ik keek wat er nog op de sd card stond, stonden de meeste oude foto's er nog op, maar van alle recente foto's gaf hij "corrupted data". Sommige foto's waren ook halverwege afgekapt.

Ik heb dan getracht om de sd card te formatteren. Dit was geen enkel probleem. Ik kon weer foto's nemen, maar toen ik de foto's wou reviewen, gaf hij bij allemaal "unidentified image" of "corrupted data".

Ik had ook de bijgeleverde 16 mb sd card nog, maar dat gaf hetzelfde fenomeen. Dus het ligt niet aan de sd card.

Ook een andere sd card van 128 mb geeft hetzelfde probleem.

Als ik de sd card in de pc steek, kan ik geen enkel bestand van de kaart af kopieren. En er staan een aantal bestanden op met de extensie .BPG, zoals b.v. AMG_0933.BPG.

Als ik nu de sd card formatteer in de pc, en er enkele foto's op zet, kan ik die perfect zien op de Powershot S2. Nieuwe foto's nemen gaat echter nog steeds niet (zelfde fenomeen als hierboven).

Bij een low level format op het fototoestel geeft hij geen errors, maar als ik dan de sd card in de pc steek, zegt hij dat de kaart unformatted is... Dus het lijkt alsof de powershot nog wel kan lezen van een sd card, maar schrijven lijkt niet meer te lukken.

Omdat me dit initieel eerder een software dan een hardware probleem leek, heb ik een reset naar factory defaults geprobeerd, maar dat had ook geen effect... Ik heb ook de knoopcel batterij er eens uitgehaald om zeker te zijn dat alles gereset was, maar ook geen effect.

Het ligt ook zeker niet aan de batterijen zoals ik op sommige werd gesuggereerd. Met 3 verschillende sets batterijen heb ik het probleem. (zowel oplaadbare als niet oplaadbare).

Heeft er nog iemand ideeen vooraleer ik het toestel binnen breng? Als het een software probleem is, moet het eventueel kunnen opgelost worden door het reloaden van de firmware. Heeft iemand die ergens ter beschikking.

Als het echter een hardware probleem is...

Heeft er iemand ervaring met een canon toestel dat in Duitsland gekocht is qua garantie in Belgie?

Zeer vervelend allemaal, maar gelukkig ben ik niet te veel belangrijke foto's kwijt en hebben we geen reizen gepland de komende weken. Ik mag er niet aan denken dat zulks zou gebeuren als je op reis bent of andere belangrijke foto's moet nemen...

Thx,

Wim

Re: memory card error bij Canon Powershot S2 (bij 3 verschillende sd cards)

Ondertussen heb ik contact gehad met Canon en de persoon die ik aan de lijn had was zeker dat het om een hardware probleem gaat.

Gelukkig is het nog onder garantie.

Zijn er nog mensen die hetzelfde hebben meegemaakt met hun Powershot S2? Of heb ik gewoon pech gehad met mijn toestel?

Comment

Hallo Wilm!
      Met belangstelling heb ik je "probleem-melding" i.v.m. je Canon Powershot S2 IS gelezen: één van mijn recent (dec. 2005) aangeschafte toestellen is eveneens dit toestel! Ook ik heb o.a. een 1GB SD-card doch jouw probleem deed zich bij mij nog NIET voor... Je hebt een goede analyse gemaakt i.v.m. jouw probleem en héél wat moeite gedaan om zeker te zijn wààr de mogelijke oorzaak te situeren is! Nu je omzeggens zeker kunt zijn dat het probleem bij je toestel ligt mag je NIET wachten om het tijdig terug naar CANON te sturen alvorens de garantie vervalt!!! MOET je per se naar Duitsland gaan om het "in te leveren" of mag je het direct naar een Canon-service-plaats sturen... bvb in België?!
      Kan 'men' je bij Canon hieromtrent duidelijk advies geven? Noteer dan ook steeds de persoon met wie je contact had, zijn functie, tel.nr. enz.
      Ik wens je een spoedige en vlotte service toe "CANON-waardig" !!!
      Groetjes, Vic. (victor.ponet@telenet.be)

Comment

Volgens canon helpdesk kon ik het toestel bij eender welk authorized cannon verdeler binnen brengen. Als het toestel nog onder garantie is, moeten zij ook geen transportkosten betalen. De eerste winkel die ik aan de lijn had, wou me wel 15 euro administratie kosten aanrekenen. dus heb ik hem maar binnen gedaan bij mediamarkt belgie. Maar ik had hem nu ook wel gekocht bij mediamarkt duitsland. Alleszins moet het toestel naar roosendaal in nederland voor herstelling. En ik ben het 1 tot 5 weken kwijt...

De garantie van canon is per werelddeel. Als je in europa koopt, heb je normaal geen probleem, maar als je bv in amerika gekocht hebt...

Comment

Vandaag de camera terug gekregen en alles werkt weer.

Op de herstelnota stond: elektrisch en mechanisch afgesteld + test

Ondertussen had ook mijn Sandisk Ultra II 1gb kaartje het begeven. Toen ik vandaag mijn toestel heb opgepikt bij Mediamarkt, hebben die me ineens een nieuwe SD kaart gegeven.

Dus ik kan weer verder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wilm
            Vandaag de camera terug gekregen en alles werkt weer.

Op de herstelnota stond: elektrisch en mechanisch afgesteld + test

Ondertussen had ook mijn Sandisk Ultra II 1gb kaartje het begeven. Toen ik vandaag mijn toestel heb opgepikt bij Mediamarkt, hebben die me ineens een nieuwe SD kaart gegeven.

Dus ik kan weer verder.
            Dat is dan allemaal vrij snel geregeld, nu kan je weer foto's maken .
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Working...
            X