Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konica Minolta z6 vraag!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Konica Minolta z6 vraag!

Hallo allemaal,

Sinds een week heb ik de Konica Minolta Z6,
    Ik tot nu toe erg tevreden alleen wil ik meer uit mijn foto's halen dan wat kan bij de automatische stand.
    Nu heb ik een paar vragen hopelijk weet iemand daar antwoorden op!!!

Als ik in huis foto's maak met flitser wordt hij of veel te wit of veel te rood
    nu is er een optie om speciaal voor huisbelichting foto's te kunnen maken, maar als ik aan die instellingen ga zitten en zet hem daarna terug op automatische stand wordt alles dan weer standaard of moet ik eerst alles weer terug zetten?

Op welke stand kan ik hem het beste zetten als ik in kleine ruimtes foto's maak bijv. in een huiskamer etc.

Ook kan ik via de pijltjes dingen veranderen als ik hem bijv. op s zet (dan heb ik het over belichting etc.) maar kan dit kwaad als ik hem dan weer op automatisch zet?

Hopelijk kan iemand mij helpen en tips geven, ook tips om de mooiste foto's te krijgen zijn welkom vooral over foto's van mensen/ bewegende kinderen

Groetjes Sytske

Re: Konica Minolta z6 vraag!

Zet je toestel in de A stand.
    Kies een ISO waarde. 50 ISO is voldoende voor foto's thuis. Als in grotere ruimtes will flitsen, kies dan 100 of 200 ISO.
    Kies een diafragma. Met het laagste cijfer flits je het verst. De DOF speelt op zo'n camera bijna geen rol.
    EN NU HET BELAGRIJKSTE: Zet de witbalans regeling op flits.

Elke instelling van hierboven kan je terugvinden in de handleiding.

De instellingen bijven bewaard telkens je terug naar de A stand gaat.

De KM toestellen hebben een goede handleiding. Als je deze eerst leest en kan toepassen heb je de basisbeginselen van de fotografie onder de knie en moet je in staat zijn altijd technisch correcte foto's te maken

succes
    Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

Re: Konica Minolta z6 vraag!

Beste Satpet,

Bedankt voor je reactie!!

Ik ga het meteen uitproberen morgen geef ik nog reactie of het is gelukt!

Echt super bedankt!

Groetjes Sytske

Comment

Working...
      X