Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke canon dslr?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke canon dslr?

    Voor het bedrijf hebben we een nieuwe camera nodig. Momenteel hebben we een EOS-1D Mark II, maar dat spel is té duur om voordurend heen en weer gesleurd te worden.

    Nu is het mijn verantwoordelijkheid om een nieuwe camera aan te schaffen. Ik dacht direct aan de 20D, maar las dat er ondertussen al een 30D uitwas?

    300D & 350D vallen wat uit de boot, tenzij deze aan de 20D aankan?

    Graag jullie advies en ervaringen.

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Welke canon dslr?

    geeker,

    ik denk dat wij hier allemaal veel te weinig informatie krijgen van je
    om ook maar iets zinnigs te kunnen vertellen.
    waarvoor zou de camera gebruikt moeten worden?
    in welke omstandigheden nemen jullie foto's?
    en van wat?
    is iedereen die het toestel gebruikt voldoende op de hoogte
    van de knepen van het vak? zijn het allemaal (semi)pro fotografen?
    of is er slechts één persoon die de camera zal bedienen?

    waarom valt de 350D uit de boot?
    wat precies van de 20D dient de 350D aan te kunnen?
    ...

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Welke canon dslr?

      Camera moet dienen voor vanalles eigenlijk. Simpel product fotografie. Hier en daar modellen voor op onze advertensies, avonden in clubs, ... Geen F1 ofzo, daar hebben we de Mark II voor. Ik ben de enige die de camera gaat gebruiken. Ik heb basis kennis, maar het is de bedoeling dat ik bijleer.

      Waarom de 350 uit de boot valt? Ik dacht toch dat de 20 beter was?

      Comment


      • #4
        Re: Welke canon dslr?

        Het gaat hier dus enkel over de body trouwens. Lenzen in overvloed hier.

        Comment


        • #5
          Re: Welke canon dslr?

          Oorspronkelijk geplaatst door GeeKer
          Camera moet dienen voor vanalles eigenlijk. Simpel product fotografie. Hier en daar modellen voor op onze advertensies, avonden in clubs, ... Geen F1 ofzo, daar hebben we de Mark II voor. Ik ben de enige die de camera gaat gebruiken. Ik heb basis kennis, maar het is de bedoeling dat ik bijleer.

          Waarom de 350 uit de boot valt? Ik dacht toch dat de 20 beter was?
          als je nu al vraagt of de 20D beter is dan denk ik dat je aan een 350 al voldoende hebt. Niet lullig bedoeld maar, met een 350 kan je prima fotos schieten.

          Comment


          • #6
            Re: Welke canon dslr?

            Oorspronkelijk geplaatst door Wopper
            als je nu al vraagt of de 20D beter is dan denk ik dat je aan een 350 al voldoende hebt. Niet lullig bedoeld maar, met een 350 kan je prima fotos schieten.
            Ik wil gewoon niet binnen een half jaar tot de constatatie komen dat ik beter een 20D had gekocht. Ik ken belange niet al de termen in het vak en daardoor kom ik mss amateuristisch over, maar ik wil van de eerste keer goei materiaal

            Comment


            • #7
              Re: Welke canon dslr?

              geeker, als je wat lensjes teveel hebt: ik ben kandidaat

              ik denk dat als je een 1D MII gewend bent, je idd die 350D nogal als 'speelgoed' gaat ervaren.
              't zijn beide goede toestellen, dat niet, maar ...
              ik heb een D60 (kwa handelbaarheid te vergelijken met de 10-20-30D) en neem soms ook eens een 350D vast:
              'k ben soms bang dat ik die ga laten vallen. (zo klein, maar 'k heb dan ook grote handen)

              of de een beter zou dan de ander, zou ik zo niet stellen.
              dat je met de 20D meer kunt dan de 350D lijkt me dan weer voor de hand liggend.
              ik stel de vraag, omdat ik denk dat het belangrijker is te weten of je die meer mogelijkheden ook nodig hebt.

              of je dan voor de 20D of de 30D gaat, tja, de 30D is de nieuwe 20D hé.
              ik vermoed ook niet dat budget een zwaar argument kan zijn
              (ik bedoel dat de prijzen van 350D-20D-30D zowat allemaal binnen je budget passen).

              veel canonians houden een X0D als 2de toestel,
              dat zegt dus allicht ook wel wat.

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #8
                Re: Welke canon dslr?

                Oorspronkelijk geplaatst door GeeKer
                Ik wil gewoon niet binnen een half jaar tot de constatatie komen dat ik beter een 20D had gekocht. Ik ken belange niet al de termen in het vak en daardoor kom ik mss amateuristisch over, maar ik wil van de eerste keer goei materiaal
                Nee maar je geeft zo weinig info in je eerste post en in de 2e ook nog mondjes maat. Maar ik las er overheendat je ook die 1D nog had, maar gebruik je daar veel/alles van ?

                Comment


                • #9
                  Re: Welke canon dslr?

                  Oorspronkelijk geplaatst door mm
                  geeker, als je wat lensjes teveel hebt: ik ben kandidaat

                  ik denk dat als je een 1D MII gewend bent, je idd die 350D nogal als 'speelgoed' gaat ervaren.
                  't zijn beide goede toestellen, dat niet, maar ...
                  ik heb een D60 (kwa handelbaarheid te vergelijken met de 10-20-30D) en neem soms ook eens een 350D vast:
                  'k ben soms bang dat ik die ga laten vallen. (zo klein, maar 'k heb dan ook grote handen)

                  of de een beter zou dan de ander, zou ik zo niet stellen.
                  dat je met de 20D meer kunt dan de 350D lijkt me dan weer voor de hand liggend.
                  ik stel de vraag, omdat ik denk dat het belangrijker is te weten of je die meer mogelijkheden ook nodig hebt.

                  of je dan voor de 20D of de 30D gaat, tja, de 30D is de nieuwe 20D hé.
                  ik vermoed ook niet dat budget een zwaar argument kan zijn
                  (ik bedoel dat de prijzen van 350D-20D-30D zowat allemaal binnen je budget passen).

                  veel canonians houden een X0D als 2de toestel,
                  dat zegt dus allicht ook wel wat.

                  mm
                  Bedankt voor je uitleg. Ik ga zo direct naar foto rembrandt vertrekken. Al die toestellen eens vasthouden en daaruit mijn keuze maken.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wopper
                  Nee maar je geeft zo weinig info in je eerste post en in de 2e ook nog mondjes maat. Maar ik las er overheendat je ook die 1D nog had, maar gebruik je daar veel/alles van ?
                  De 1D word maar sporadisch door mij gebruikt. Aangezien wij ook F1 trekken is de vaste fotograaf er altijd mee weg. Ik als grafisch vormgever heb zo geen toestel nodig.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke canon dslr?

                    ik vermoed dat je zal thuiskomen met een 20D als die in voorraad is,
                    een 30D als die binnen is en anders een bestelling geplaatst voor de 30D.

                    waarmee fotografeerde je voordien? sony bridge?

                    mm
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke canon dslr?

                      Oorspronkelijk geplaatst door GeeKer
                      Nu is het mijn verantwoordelijkheid om een nieuwe camera aan te schaffen. Ik dacht direct aan de 20D, maar las dat er ondertussen al een 30D uitwas?
                      Graag jullie advies en ervaringen.

                      Alvast bedankt.
                      Als ik moest overschakelen van 20D naar 30D,dan zullen we al een aantal maand verder zijn.
                      Gewoonlijk kijk ik de kat wat uit de boom en wacht de bevindingen af van de BD'ers die niet konden wachten.
                      En ook,omdat ik mijn foto's altijd in RAW foto's neem,het duurt ook een aantal maand voordat de RAW convertors zijn aangepast aan de nieuwe modellen.
                      Zo heb ik dat met mijn update van de 10D naar de 20D ook gedaan.
                      Last edited by Cois; 14 maart 2006, 20:09.
                      mvg FrançoisVM
                      Canon 7D

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke canon dslr?

                        De 20D zal misschien nog wat in prijs zakken als de 30D op de markt komt.
                        Misschien kan je dan nog een koopje doen. De nieuwe 30D is waarschijnlijk wel iets verbeterd op sommige punten, maar een heel groot verschil in fotokwaliteit zal er toch niet te zien zijn. Daarom zal een 20D zeker geen slechte keuze zijn.

                        Voor de foto's waarbij de kwaliteit echt heel belangrijk is, kan je nog altijd de 1D gebruiken .
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke canon dslr?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                          De 20D zal misschien nog wat in prijs zakken als de 30D op de markt komt.
                          Misschien kan je dan nog een koopje doen. De nieuwe 30D is waarschijnlijk wel iets verbeterd op sommige punten, maar een heel groot verschil in fotokwaliteit zal er toch niet te zien zijn. Daarom zal een 20D zeker geen slechte keuze zijn.

                          Voor de foto's waarbij de kwaliteit echt heel belangrijk is, kan je nog altijd de 1D gebruiken .
                          over een koopje gesproken, al eens bij topfoto gekeken?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke canon dslr?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
                            over een koopje gesproken, al eens bij topfoto gekeken?
                            Daar staat de 20D nu te koop voor 999 euro .

                            Maar de nieuwe 30D zal bij Corné ook maar 1199 euro moeten kosten. Kiezen is toch niet zo gemakkelijk .
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke canon dslr?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                              Daar staat de 20D nu te koop voor 999 euro .

                              Maar de nieuwe 30D zal bij Corné ook maar 1199 euro moeten kosten. Kiezen is toch niet zo gemakkelijk .
                              ik ga voor de 30D

                              Comment

                              Working...
                              X