Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OLYMPUS E500 of E330

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: OLYMPUS E500 of E330

    Ik zal er nog even bijvoegen dat een camera nodig heb om te fotograferen in discotheken en (techno)feesten. zeer donkere plaatsen dus waar er veel lasers en andere lichten hangen. Ik heb dus een camera nodig die mooi het effect van al die lichten kan weergeven + scherpe fotos neemt van bewegende objecten (de mensenmassa, de dj's). Ik heb dus geen superlenzen nodig.
    * CANON 5D
    * www.rockshots.be

    Comment


    • #17
      Re: OLYMPUS E500 of E330

      Oorspronkelijk geplaatst door Missy
      Ik zal er nog even bijvoegen dat een camera nodig heb om te fotograferen in discotheken en (techno)feesten. zeer donkere plaatsen dus waar er veel lasers en andere lichten hangen. Ik heb dus een camera nodig die mooi het effect van al die lichten kan weergeven + scherpe fotos neemt van bewegende objecten (de mensenmassa, de dj's). Ik heb dus geen superlenzen nodig.

      Zoals jij het omschrijft ben je precies nog een leek. En dan is 1300euro aan een body geven wel 'weggegooid' geld. Want je gaat ook goeide lenzen nodig hebben en vooral snelle lenzen als je zonder flash wilt trekken. (lees lenzen van 500+)

      Lazers kunnen een ccd omzeep helpen dus hou daar rekening mee
      Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

      Comment


      • #18
        Re: OLYMPUS E500 of E330

        Oorspronkelijk geplaatst door Missy
        Ik zal er nog even bijvoegen dat een camera nodig heb om te fotograferen in discotheken en (techno)feesten. zeer donkere plaatsen dus waar er veel lasers en andere lichten hangen. Ik heb dus een camera nodig die mooi het effect van al die lichten kan weergeven + scherpe fotos neemt van bewegende objecten (de mensenmassa, de dj's). Ik heb dus geen superlenzen nodig.
        Dan is een E-500 een verkeerde keuze. Steek eerder je licht op bij een 350D voor dit soort toestanden. En je hebt wel degelijk een fatsoendelijke lens nodig voor deze omstandigheden, zoniet kan je het vergeten. Eén of twee primes lijkt me hier het meest aangewezen.
        Ik zou zeggen 350D + sigma 20/1.8 + sigma 30/1.4
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • #19
          Re: OLYMPUS E500 of E330

          Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
          Zoals jij het omschrijft ben je precies nog een leek
          Nooit gezegd dat ik een pro was hé
          * CANON 5D
          * www.rockshots.be

          Comment


          • #20
            Re: OLYMPUS E500 of E330

            Oorspronkelijk geplaatst door sugar
            Dan is een E-500 een verkeerde keuze. Steek eerder je licht op bij een 350D voor dit soort toestanden. En je hebt wel degelijk een fatsoendelijke lens nodig voor deze omstandigheden, zoniet kan je het vergeten. Eén of twee primes lijkt me hier het meest aangewezen.
            Ik zou zeggen 350D + sigma 20/1.8 + sigma 30/1.4

            Waar we dan uiteindelijk toch bij Canon zijn !
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #21
              Re: OLYMPUS E500 of E330

              Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
              Waar we dan uiteindelijk toch bij Canon zijn !
              Hah, dus pas nu durf je een reactie posten?
              Ja, vanwege de specieke noden van de topicstarter.
              Verder volg ik het advies dat me gegeven is : "Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience."


              sugar
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

              http://supermasj.zenfolio.com

              Comment


              • #22
                Re: OLYMPUS E500 of E330

                Dus toch een canon 350D ??? Doe ik daar dan goed mee? ik heb al gehoord dat die niet zo goed is... So I heard , ik spreek niet uit ervaring.
                * CANON 5D
                * www.rockshots.be

                Comment


                • #23
                  Re: OLYMPUS E500 of E330

                  Oorspronkelijk geplaatst door Missy
                  Dus toch een canon 350D ??? Doe ik daar dan goed mee? ik heb al gehoord dat die niet zo goed is... So I heard , ik spreek niet uit ervaring.
                  Ik zal je eens iets vertellen... ALLE DSLR die op de markt zijn zijn goed. Ze hebben allemaal wel een aantal specieke sterke en zwakke punten
                  sugar
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                  http://supermasj.zenfolio.com

                  Comment


                  • #24
                    Re: OLYMPUS E500 of E330

                    ikzelf heb de E1 nu ongeveer twee jaar.Niets dan positieve ervaringen.Ik heb al lenzen gewisseld in barre omstandigheden en nog nooit een chipje moeten reinigen!Ik hoef niet uit de regen te gaan want hij is spatwaterdicht!
                    En nu komt het strafste.....ik heb geen PS nodig of ander program , want zelfs in hoogste resolutie jpg heb ik prachtige foto's zelfs volledig op automatische stand.
                    Geen negatieve punten?jawel , dure ED 300mm (1:2.8) lens (ongeveer 6500 euro)
                    groothoek (heb zelf de ED 7-14 1:40) moet echt groothoek zijn want ik zit met cropfactor 2 (weer voordeel in tele!) en ik heb geen ingebouwde flits om zo is rap een huis tuin en keukefotoke te nemen bij onvoldoende licht.
                    Maar laat u vooral bij aankoop van een toestel niet leiden door "freacks"
                    koop dat toestel waar ge u het beste bij voelt! Gij zult de foto's moeten maken!!! niet oly of canon of nikon!!!
                    ikzelf heb de E330 nu bijbesteld met de zoomlens ED 90-250 1:2.8.Een pracht toestel naar ten eerste macro!!lees de testen er maar opna. en ten tweede voor podiafotografie ook een pluspunt! je kan immers boven de hoofden van andere toeschouwers foto's nemen terwijl je in het gekantelde schermpje ziet wat je gaat fotograferen!
                    maar nogmaals ik laat canons canons en nikons nikons , ik ben tevre (zeer tevre) met wat ik heb en als ik het daarmee niet kan zal ik het ook niet kunne met om het even welk merk of toestel!

                    Comment


                    • #25
                      Re: OLYMPUS E500 of E330

                      Goedenavond,
                      Ik ben absoluut geïnteresseerd inde Olympus E500 en de daarbij geleverde lenzen voor een heel scherpe prijs.
                      Ik zit echter nog met Nikon (standaardlens 70-300) en een Nikkor 80-200 2.8 Mijn vraag is of die lenzen passen op de Olympus E500.
                      Met dank bij voorbaat voor commentaar.
                      Groetjes, Karl

                      Comment


                      • #26
                        Re: OLYMPUS E500 of E330

                        KC, ik ben zelf ook een beetje aan het uitkijken voor de aanschaf van een nieuwe camera, en de E-500 is er één die voor mij in aanmerking komt. Ik ken er nog niet zoveel van, maar wel dat olympus met een 3/4 systeem werkt (op dit forum is daar wel één en ander over terug te vinden) en dus zeker niet compatibel is met jouw nikon-lenzen. heb hier wel recent gelezen dat ook panasonic en Leica een 3/4 systeem op de markt zouden brengen, dus deze zouden dan wel compatibel zijn.

                        P.
                        :: Fuji Finepix S5600 :: DimageX20 :: Nikon FE ::

                        Comment

                        Working...
                        X