Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OLYMPUS E500 of E330

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • OLYMPUS E500 of E330

    Ik ben van plan een SLR te kopen en heb mijn oog laten vallen op 2 camera's.
    De olympus E500 nen de nieuwe E330 met live lcd scherm.

    Iemand bekend met deze camera's? Of heeft iemand betere voorstellen dan olympus, mijn budget moet wel binnen de €1500 blijven
    * CANON 5D
    * www.rockshots.be

  • #2
    Re: OLYMPUS E500 of E330

    Oorspronkelijk geplaatst door Missy
    Ik ben van plan een SLR te kopen en heb mijn oog laten vallen op 2 camera's.
    De olympus E500 nen de nieuwe E330 met live lcd scherm.

    Iemand bekend met deze camera's? Of heeft iemand betere voorstellen dan olympus, mijn budget moet wel binnen de €1500 blijven

    Blijf bij Canon of Nikon, zeker weten !

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: OLYMPUS E500 of E330

      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
      Blijf bij Canon of Nikon, zeker weten !

      MVG, Jeff
      Absolute nonsens wat mij betreft. Zowel Pentax als Olympus bieden waardige alternatieven aan, en de aankondiging van sigma om ook een eerste reeks 4/3 lensen aan te bieden (voor Olympus) brengt ook een alternatieve leverancier van glas voor Olympus op de markt.
      De E-500 is een erg goed toestel, dat prijs/kwaliteit niet te kloppen is zijn dubbele lenskit (750 EUR), zolang je niet van plan bent om concertfotografie te gaan doen.

      sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

      http://supermasj.zenfolio.com

      Comment


      • #4
        Re: OLYMPUS E500 of E330

        Oorspronkelijk geplaatst door sugar
        Absolute nonsens wat mij betreft. Zowel Pentax als Olympus bieden waardige alternatieven aan, en de aankondiging van sigma om ook een eerste reeks 4/3 lensen aan te bieden (voor Olympus) brengt ook een alternatieve leverancier van glas voor Olympus op de markt.
        De E-500 is een erg goed toestel, dat prijs/kwaliteit niet te kloppen is zijn dubbele lenskit (750 EUR), zolang je niet van plan bent om concertfotografie te gaan doen.

        sugar
        Voor U Nonsens, Voor Mij een zekerheid !

        Gelukkig da we allemaal niet hetzelfde zijn !

        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: OLYMPUS E500 of E330

          Kan Sugar hier bijtreden.
          Er zijn absoluut nog goede alternatieven voor Canon en Nikon in de "instap" klasse van DSLR's, zoals Olympus, maar ook Pentax of Samsung.

          In de hogere klasse is dit wat anders, maar het gaat hier om een budget van max. €1500 (lenzen inclusief) en dan is er wel wat meer (goede) keuze dan enkel bij Nikon en Canon!
          Greetz Geert.
          Canon gerief...

          Comment


          • #6
            Re: OLYMPUS E500 of E330

            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
            Blijf bij Canon of Nikon, zeker weten !

            MVG, Jeff
            onderbouw jou verhaal is
            Ik zou zeker voor de e500 gaan.http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=98891

            Comment


            • #7
              Re: OLYMPUS E500 of E330

              Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
              Voor U Nonsens, Voor Mij een zekerheid !

              Gelukkig da we allemaal niet hetzelfde zijn !

              MVG, Jeff
              Je zou op zijn minst met een argument mogen afkomen

              sugar
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

              http://supermasj.zenfolio.com

              Comment


              • #8
                Re: OLYMPUS E500 of E330

                Ik denk dat je met jouw budget zeker aan de E500 een goede camera gaat hebben. De twee kitlenzen zijn voorlopig ruim voldoende en van goede kwaliteit. Daarnaast zou je dan bijvoorbeeld ook nog een externe flitser kunnen kopen van Olympus zelf, zodat je ook bij mindere lichtomstandigheden mooie foto's kunt maken.

                Ik wil je echter ook wijzen op de camera's van Pentax. Deze hebben een heel prettige zoeker. Die van Olympus is wat aan de kleine kant... Ook goede camera en prima lenzen verkrijgbaar, met alle lenzen compatible van Pentax.. Dus kies maar raak op de tweedehands markt..

                Ook de KM camera's die nu ver ver onder de werkelijke prijs de deur uit gaan kunnen hier een goed alternatief zijn. Maar houd wel een gokje in. De A-moutn blijft bestaan maar hoe Sony bijvoorbeeld met de flitsschoen zal omgaan is nog niet bekend...

                En dan natuurlijk de Nikon en Canon camera's.. Mijn voorkeur gaat niet uit naar Canon (D350 of 350D). Het toestel lag niet lekker in mijn hand (heb zelf nu de D7D en D5D van KM). De nikon D70 vond ik toen te prijzig.... Maar lag wel lekker in de hand.. Dit allemaal geheel persoonlijk natuurlijk.

                Houd er wel rekening mee dat Olympus in de 3:4 verhouding werkt.. Dit houd in dat je bij sommige ontwikkelcentra een stukje van de foto zult verliezen als je dit niet zelf aanpast. Steeds meer centrales kunnen dit formaat echter aan. Met uitvergroten zou je nog wel eens een probleem kunnen tegenkomen...

                Elke camera zijn eigen specialiteit.... Ga zelf proberen. Neem een kaart mee en bekijk de foto's thuis.... Geniet van de aanschaf en daarna lekker fotograferen...

                groetjes,
                Bart

                Comment


                • #9
                  Re: OLYMPUS E500 of E330

                  even wat betreft die oogzoeker daar is nu optioneel een vergroter voor te krijgen ik dacht de me-1 uit mijn hoofd hij staat op de site van olympus.
                  deze vergroot 2,5 x

                  Comment


                  • #10
                    Re: OLYMPUS E500 of E330

                    Die Olympus is zeker een heel goed toestel en moet niet onderdoen voor Nikon of Canon...
                    Ikzelf heb er al heel wat over gelezen omdat ik me ook zulk toestel wil aanschaffen maar dan wel met die nieuwe lens die binnenkort in de handel komt. nl de 18-180 mm
                    Zeker het vermelden waard is het antistofsysteem wat tot nu toe haast geen enkel merk kan aanbieden.
                    De lenzen van Olympus zelf zijn ook van prima kwaliteit en ook de kitlenzen zijn goed wat je van Nikon niet direct kunt zeggen.
                    Na Sigma gaat nu ook Sneider lenzen maken voor het Four Third systeem en de andere merken zullen dan wel vlug volgen.
                    Ik kies voor de E500 maar wil nog even wachten tot september omdat dan een nieuw toestel van Olympus op de Photokinabeurs gaat voorgesteld worden.
                    Dit zou wel eens een E550 kunnen zijn met ook zo een Lifeview schermpje ofwel de vervanger van de E1.

                    groetjes hobby

                    Comment


                    • #11
                      Re: OLYMPUS E500 of E330

                      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                      Voor U Nonsens, Voor Mij een zekerheid !

                      Gelukkig da we allemaal niet hetzelfde zijn !

                      MVG, Jeff
                      "Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience."

                      Comment


                      • #12
                        Re: OLYMPUS E500 of E330

                        Oorspronkelijk geplaatst door cyberson
                        even wat betreft die oogzoeker daar is nu optioneel een vergroter voor te krijgen ik dacht de me-1 uit mijn hoofd hij staat op de site van olympus.
                        deze vergroot 2,5 x
                        2,5 zou wel leuk zijn. Maar hou het maar op 1,2


                        iemand enige ervaring met dit opzetstukje?
                        Olympus OM-D EM-5 + wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: OLYMPUS E500 of E330

                          ja klopt

                          Comment


                          • #14
                            Re: OLYMPUS E500 of E330

                            geachte

                            ik heb me gisteren een E300 gekocht voor een zeer goede prijs inclusief 2 lenzen en ben er zeer tevreden mee.moet er wel bij zeggen dat ik een leek ben,maar kwa bediening is deze zeer gemakelijk,alles automatisch voor een leek is dit direckt beginnen fotograveren,en voor de andere instellingen moet ik nog veel leren en lezen.heb ook eerst gevraagt naar de E500 maar de verkoper zegde dat 200 euro meer voor dit toestel de moeite niet waard was deze te kopen,ze verschilde niet veel van elkaar.

                            groeten marc

                            Comment


                            • #15
                              Re: OLYMPUS E500 of E330

                              En wat betreft de nieuwe E330 die zal uitkomen. Deze heeft nieuwe technologie waardoor je op je scherm live kan zien wat je gaat fotograferen. Er zit een sensor ingebouwd waardoor het licht (foto) niet direct naar ccd gaat maar ook word omgeleid via de spiegel naar de sensor van je lcd scherm waardoor je efectief zal kunnen zien wat je fotografeert op je schermpje.
                              Deze intreseert mij wel. die kost dan wel €1300, maar dat vind ik zo erg niet.
                              Iemand wat info of bevindingen hierover ??
                              * CANON 5D
                              * www.rockshots.be

                              Comment

                              Working...
                              X