Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FZ30 en ruis?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FZ30 en ruis?

    Ik lees in verschillende reviews dat een Panasonic FZ30 heel snel last heeft van ruis. Moet ik dat met een grote 'korrel' zout nemen, of ga ik er in het dagelijks gebruik (landschappen, panorama's,...) echt veel last van hebben?
    Nikon D80
    18-200 VR
    www.circuitfotografie.be

  • #2
    Re: FZ30 en ruis?

    Als je je foto's 100% op scherm bekijkt zie je ruis, zeker bij 400 ISO.
    Maar als je ze normaal bekijkt of afdrukt zie je geen ruis. Ik heb laatst nog foto's (ISO 100) laten afdrukken op 30x45. Prachtig!
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

    Comment


    • #3
      Re: FZ30 en ruis?

      Heeft de gemiddelde foto op pakweg ISO 100 daar veel last van? Ik gebruik eigenlijk nooit een ISO-waarde hoger dan 200. Toch niet dat ik weet...
      Het is toch alleen op duistere foto's dat je het echt ziet he? Hebben gewone kleuren er ook last van?
      Nikon D80
      18-200 VR
      www.circuitfotografie.be

      Comment


      • #4
        Re: FZ30 en ruis?

        Oorspronkelijk geplaatst door funem
        Ik gebruik eigenlijk nooit een ISO-waarde hoger dan 200. Toch niet dat ik weet...

        Comment


        • #5
          Re: FZ30 en ruis?

          Idem hier, ISO op 80 of 100, en ruis? wa is da

          In mijn analoog tijdperk staken er ook altijd ISO 100 rolletjes in mijn toestel
          Groetjes,
          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

          Comment

          Working...
          X