Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goeie niet al te dure camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goeie niet al te dure camera

    Ik ben op zoek naar een goeie niet al te dure camera. 't Is echt voor amateur gebruik maar 't moeten wel mooie duidelijke foto's zijn. En gebruikersvriendelijk want ik ben niet echt een wonder op dat gebied. Wie kan me enkele tips geven?

  • #2
    Re: goeie niet al te dure camera

    Hello,

    wat is 'niet al te duur' , voor minder dan 1000 Euro koop je een Eos350D met goeie lens, of een Sony R1 of ... zowat eender welke redelijke dslr.

    wil je onder de 500 Euro blijven dan kom je op de compacts uit of een 2e hands dslr, heb zelf een eos350d en heb een Sony P200 gekocht als extra toestel, 7 mpixel, gebruiksvriendelijk en mogelijkheid om filmpjes op te nemen aan 640x480, en dit alles voor 259 Euro, dat doet geen enkele Canon compact na voor die prijs (en ben heel Canon minded trouwens ), lees de reviews op oa DPreview.com maar even na, prachtig toestelletje voor zijn geld.

    Johan

    Comment


    • #3
      Re: goeie niet al te dure camera

      Met niet al te duur bedoel ik dan wel een compactje denk ik. Ik had gedacht tussen de 200 à 300 euro. Als het goedkoper kan, nog beter natuurlijk!

      Comment


      • #4
        Re: goeie niet al te dure camera

        Powershot A620
        Staat momenteel afgeprijsd in de Makro. 7mp, 4x optische zoom.

        Ik ben nog steeds tevreden van m'n Canon A80 en deze is enkele modellen nieuwer.

        grtz
        Tevreden Canonist

        Comment


        • #5
          Re: goeie niet al te dure camera

          Oorspronkelijk geplaatst door stilldro
          Powershot A620
          Staat momenteel afgeprijsd in de Makro. 7mp, 4x optische zoom.
          Ik heb hem aelf ook en kan hem zeker aanraden !
          KM 7D/KM 17-35 D/Minolta 28-135 + Canon A620

          Comment


          • #6
            Re: goeie niet al te dure camera

            fuji finepix s5600
            of fuji F10
            beide zeer goede toestellen
            moet niet altijd een canon zijn of een nikon

            Comment


            • #7
              Re: goeie niet al te dure camera

              Inderdaad de fuji toestellen zijn momenteel de beste op de markt door hun eigen sensor die het gebruik van hogere ISO's al dan niet in samenspraak met een aangepaste flashsterkte het mogelijk maakt om zeer natuurgetrouwe foto's te maken. Ze zijn snel en eenvoudig in gebruik en kosten niet al te veel.
              Heb 3 canons gehad maar geen enkele kan aan mijn huidige fuji komen tippen.
              Nu de canon A610/620 zijn zeker ook evenwaardige toestellen hoor maar die ISO maakt toch wel het grote verschil vind ik.

              Veel kies/koop plezier !!!
              Fujifilm Finepix F31fd

              Comment


              • #8
                Re: goeie niet al te dure camera

                Oorspronkelijk geplaatst door Twido
                Inderdaad de fuji toestellen zijn momenteel de beste op de markt door hun eigen sensor die het gebruik van hogere ISO's al dan niet in samenspraak met een aangepaste flashsterkte het mogelijk maakt om zeer natuurgetrouwe foto's te maken. Ze zijn snel en eenvoudig in gebruik en kosten niet al te veel.
                Heb 3 canons gehad maar geen enkele kan aan mijn huidige fuji komen tippen.
                Nu de canon A610/620 zijn zeker ook evenwaardige toestellen hoor maar die ISO maakt toch wel het grote verschil vind ik.

                Veel kies/koop plezier !!!
                Ik ga volledig akkoord met Twido !! Ik zou mijn zinnen zetten op de F10 of F11

                LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews

                BTW ; ikzelf heb een Canon EN een Nikon en ben van beide ZEER tevreden

                Erwin

                PS; veel koop plezier
                Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                Comment


                • #9
                  Re: goeie niet al te dure camera

                  Bedankt iedereen voor jullie reacties!! Nog een vraagje, iemand ervaring met een olympus fe115?

                  Comment


                  • #10
                    Re: goeie niet al te dure camera

                    Even de camera's zoals hierboven genoemd zijn naast elkaar gezet op dpreview. Het enige wat de Fuji F10 en F11 meer hebben is de hogere ASA waarden 800 en 1600. Verder is hun zoom beperkter, hogere min. afstand voor close-up, geen optische zoeker, electronische zoeker niet kantelbaar maar vast in het toestel, minder krachtige flash, minder gebruikersprogrammas (geen voorinstelling diafragma of sluitersnelheid mogelijk), geen standaard AA batterijen, enz.
                    Ik verkies toch de Powershot reeks.
                    Nikon en Canon

                    Comment


                    • #11
                      Re: goeie niet al te dure camera

                      Zo dacht ik ook eerst André maar het is duidelijk dat je nog niet met een fuji hebt gewerkt anders zou je er anders tegen aan kijken. Daarbij is het WEL mogelijk om sluitertijd en diafragma in te stellen met de F11 maar niet met de F10. De minder krachtige flash wordt ruimschoots gecompenseerd door de (combinatie) ISO en je bewering dat enkel ISO 800 en 1600 meer staan op de fuji moet ook weerleggen want met de canon en andere toestellen is de ISO gewoon een marketingstunt en dus onbruikbaar.
                      De optische zoeker is absoluut geen gemis. Ook ik vond dit bij de aankoop mijn grootste zorg maar dat bleek ongegrond omdat het scherm zo goed is van de fuji en zo groot dat je al je composities perfect kan maken op het scherm in alle (weer) omstandigheden (tenzij boven hoofden of vanaf de grond wegens geen swiveldisplay)

                      Dus blijven over een betere macro voor de A620 (hier wint de A620 ), het swiveldisplay, maar dit is dan weer veel kleiner en minder van kwaliteit (pixels) en de batterijen welk ik zelf niet echt een voordeel meer vind vermits de meegeleverde batterijen tegenwoordig erg goed zijn (lang meegaan) en ze zijn veel lichter terwijl een goede (snel)lader met 4 batterijen van GP al snel 60 euro extra kost.

                      Programmamodes tenslotte gebruikt fuji (nog) niet omdat het gewoon niet nodig is . Je kan er zonder ook in alle omstandigheden een goede foto maken.
                      (dankzij een (eventueel) automatisch aanpassende ISO).

                      Voor de rest blijf ik erbij dat ook de canon A620 een uitstekend toestel is.
                      Maar de F11 is net dat beetje beter!
                      Fujifilm Finepix F31fd

                      Comment

                      Working...
                      X