Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweede toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tweede toestel

    Ik ben in het bezit van een DSLR, maar soms zou het toch handig zijn om een klein, compact tweede toestelletje te hebben. Zo eentje dat je altijd bij kan hebben.
    Zijn er onder jullie die zo iets hebben?
    Ik ben al een tijdje op zoek naar iets goed en betaalbaar. Heb DPreview al uitgepluist, maar ik kom er niet uit. Ook heb ik bij 'gezocht' al een item geplaatst, maar nog geen reactie.
    Waarvoor zouden jullie gaan? Ik denk toch aan:
    - meer dan 5 MP
    - meer dan 3x zoom
    - nogal wat manueel kunnen instellen.
    Budget: ongeveer 300 euro.
    Tips?

    Bedankt.
    Peter

    http://www.belekes.be/

  • #2
    Re: Tweede toestel

    Hey,

    zat net in hetzelfde schuitje en het kwam bij mij neer op twee toestellen:
    Panasonic FX9:
    6 Mpix
    Compact
    Optische stabilizer

    Fuji F11
    6 Mpix
    Compact
    SuperCCD van 80 tot 1600 iso (Zeer goed tot +-400iso, dus ideaal voor binnen)
    Batterij leven (500 foto's+)

    Ik heb uiteindelijk de Fuji F11 gekozen voor naast mijn Nikon D70 en ben tot op vandaag zeer tevreden...
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

    Comment


    • #3
      Re: Tweede toestel

      Heb net een Sony DSC-S600 aangeschaft, vooral voor het gebruiksgemak voor de andere gezinsleden, maar ook wel een beetje voor mezelf om gewoon in de jaszak mee te nemen bij om het even welke gelegenheid of uitstap.
      Last edited by K-2; 5 maart 2006, 19:58.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Tweede toestel

        canon ixus 55

        Comment


        • #5
          Re: Tweede toestel

          yep, ixus.
          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: Tweede toestel

            Ik heb mijn IXUS 750 altijd bij!
            Erg compact en mooie beelden bij goed weer en mooie flitsfoto's bij beperkte afstand. Erg goede filmkes ook bij weinig licht. De Ixus fungeert dubbel zowel als camera en als viewer, dankzij zijn 2.5 inch scherm.

            MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Tweede toestel

              Ik heb me vorige weet bij top foto een canon A430 besteld. Heeft wel maar 4 MP en 3x optische zoom. Koste me met verzendng 168€. Op dit toestel staat nu een funcie om foto's in formaat 16:9 te nemen. Erg handg om panorama's te schieten denk ik, ik dacht dat dit het eerste toestel van canon is met 16:9 formaat. Ook is de functie "my colors" wel leuk denk ik, dit staat wel op meerdere toestellen van canon. Ik hoop het toestel deze week nog te ontvangen, ik hou jullie op de hoogte. Greetsss
              Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

              Comment


              • #8
                Re: Tweede toestel

                Vorig jaar een Canon A95 aangeschaft voor erbij. Geen moment spijt gehad. 5MP en veel mogelijkheden.
                Gegroet Auke
                Nikon en wat toebehoren

                http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

                Comment


                • #9
                  Re: Tweede toestel

                  Ondertussen Ixus 55 besteld...
                  Peter

                  http://www.belekes.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tweede toestel

                    Jammer, want de Canon A620 bied meer voor hetzelfde geld !

                    Tony D
                    KM 7D/KM 17-35 D/Minolta 28-135 + Canon A620

                    Comment

                    Working...
                    X