Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony R1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony R1

    Hallo BD'ers,

    Ik ben van plan om een R1 te kopen deze maand. Heeft er iemand van jullie al zo'n camera en/of ervaring mee?

    Alvast bedankt op jullie antwoord.

    Groetjes,
    Canakris
    Nikon D90 + 16-85mm

  • #2
    Re: Sony R1

    Ik heb met dat toestel foto's gemaakt in Zuid Afrika, prima toestel op gebied van kleurweergave en een goede lens,zeer goede witballans , AF wat aan de trage kant bij weinig licht Flitsregeling trekt op geen ballen, en zeker niet met de voorgeschreven externe flits
    Kortom, het is een ideaal toestel om te fotograferen in goede lichtomstandigheden, een heel handig toestel om mee te nemen op reis, en voor gewone fotografie, maar niet geschikt voor sportfotografie, als je een snelle DSLR gewoon bent, kom je hier en daar toch wat tekort, maar op gebied van beeldkwalliteit valt er niets op aan te merken, integendeel zelfs.

    De foto's in onderstaande link zijn allen met dit toestel gemaakt.

    Comment


    • #3
      Re: Sony R1

      Ik zou hem dan ook kopen voor reisfotografie, ga in de zomer een trektocht door vietnam doen. Sportfotografie ging ik zowiezo niet doen.



      Heb je hem hier in Belgie gekcoth? Kostprijs? Ik heb gezien dat hij bij top foto 7xx kost, is dat dan ook met nederlandse handleiding en menu in de camera, of is alles auf Deutsch?

      (als mensen nog albums online hebben met foto's met de R1 getrokken mogen ze het altijd posten, of als ze urls weten)

      Thx
      Nikon D90 + 16-85mm

      Comment


      • #4
        Re: Sony R1

        foto's : http://search.pbase.com/search?q=son...ch+Photos&c=sp

        Comment


        • #5
          Re: Sony R1

          hallo

          taal is instelbaar in het menu :
          Your language
          Sony has increased the choice of local menu languages to a staggering 15 on the Cyber-shot DSC-R1, another great solution to ensure easier operation. Menu languages now include: Czech, Danish, Dutch, English, Finnish, French, German, Hungarian, Italian, Norwegian, Polish, Portuguese, Russian, Spanish, and Swedish.


          Misschien is de handleiding indien bij topfoto gekocht wel niet in het nederlands. Stuur anders een mailtje naar ingo ... hij vertelt het je wel.

          gtx
          BD0519BE - Nikon d70, Sony dsc-t30, ACDSEEpro 8, PE 3.0
          It is more important to click with people than to click the shutter - Alfred Eisenstaedt

          Comment


          • #6
            Re: Sony R1

            Bedankt al allemaal, gebruikerservaringen mogen ook nog steeds neergepend worden.

            Groetjes
            Nikon D90 + 16-85mm

            Comment


            • #7
              Re: Sony R1

              Ik heb over't laatst een paar vergelijk foto's gezien tussen de R1 en de Dynax 7D met een 28-75 2.8 op (toch wel een serieuze set-up dus)

              Merkwaardig genoeg was de Sony uitmuntend in scherpte, deed het veel beter dan de dslr! Ik denk dat dit een fantastische cam is hoor, zou hem zeker niet afraden

              Uiteraard heb je met een DSLR een pak meer "doorgroeimogelijkheden".

              Ook de externe flash op de R1 zou "total rubbish" zijn...
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: Sony R1

                Interne flits is da flitske da open springt op de camera zelf en externe flits is iets da je op die flitsvoet zet, right?

                Nuja dat was ik toch al niet van plan, dus dat is niet zo erg, weet je nog die link met vergelijkende foto's tussen die minolta en de R1?

                Groetjes
                Nikon D90 + 16-85mm

                Comment


                • #9
                  Re: Sony R1

                  users.skynet.be/gie.dekie/images/R1-7D verg.doc

                  en het draadje:
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony R1

                    Heb net een emailtje terug gekregen van Ingo (topfoto) en hij beweert dat het menu enkel in het engels en duits is , is het dan niet universeel dat menu?

                    Hebben jullie allemaal een nederlands menu of is werken met een engels menu ongeveer hetzelfde, want het gaat toch maar om de cijfertjes, nietwaar?

                    Groetjes en bedankt
                    Nikon D90 + 16-85mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony R1

                      Oorspronkelijk geplaatst door Canakris
                      Heb net een emailtje terug gekregen van Ingo (topfoto) en hij beweert dat het menu enkel in het engels en duits is , is het dan niet universeel dat menu?

                      Hebben jullie allemaal een nederlands menu of is werken met een engels menu ongeveer hetzelfde, want het gaat toch maar om de cijfertjes, nietwaar?

                      Groetjes en bedankt
                      Geef mij maar engels, anders zijn dat van die verhakkelde nederlandse termen.

                      En idd, de meeste zijn cijfertjes
                      flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony R1

                        vreemd ...

                        zowel op de belgische sony site als op de duitse sony site
                        vind ik in de technische specificaties :

                        Menutaal
                        Engels, Frans, Duits, Italiaans, Spaans, Portugees, Nederlands, Russisch, Zweeds, Noors, Deens, Fins, Pools, Hongaars, Tsjechisch
                        Menü-Sprache
                        Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Spanisch, Portugiesisch, Niederländisch, Russisch, Schwedisch, Norwegisch, Finnisch, Dänisch, Polnisch, Ungarisch, Tschechisch



                        gtx
                        BD0519BE - Nikon d70, Sony dsc-t30, ACDSEEpro 8, PE 3.0
                        It is more important to click with people than to click the shutter - Alfred Eisenstaedt

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony R1

                          En dan nu het heuglijke nieuws, ik ga zaterdag mijn R1 halen bij TOP FOTO

                          bedankt alelmaal voor de tips en hulp
                          Nikon D90 + 16-85mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony R1

                            Proficiat !!!!
                            BD0519BE - Nikon d70, Sony dsc-t30, ACDSEEpro 8, PE 3.0
                            It is more important to click with people than to click the shutter - Alfred Eisenstaedt

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony R1

                              Om dit even af te sluiten, ben de R1 deze ochtend gaan halen bij Ingo

                              De eerste foto's zijn toch al veelbelovend, maarja dat is altijd wel zo met een nieuw speeltje
                              Nikon D90 + 16-85mm

                              Comment

                              Working...
                              X