Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

apparatuur indoor sportfoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: apparatuur indoor sportfoto's

    Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
    "behoorlijk snel" op een body die razendsnel autofocust ... lijkt me geen efficiente combinatie?
    Tsja, 1000 euro voor een 2e-hands body vind ik ook niet echt een "niet al te dure oplossing". Dan lijkt mij een 2e-hands 10D voor de helft van dat geld een betere koop want dan heb je nog 500 euro extra die je in een betere lens kan steken

    Zoveel body's, zoveel lenzen, en ook zoveel meningen zeker
    vergeet de 10D voor sport enkele uitzonderingen daargenomen waar je op een op voorhand vast punt scherpsteld de AF is niet nauwkeurig genoeg in Al Servo.( de mijne althans ) Ik zou dan ook kiezen voor het beste voor zijn geld en een 1D + 70-200L 2.8 niet IS Mijn gedacht natuurlijk en iets waar je nog lang plezier zal aan hebben.
    En wil je meer besteden koop dan in volgorde een D200 - MKII - D2X
    Een 5D zou ik niet direkt aanraden daar je veel meer zal moeten besteden aan een zwaardere Tele van L kwaliteit om het zelfde resultaat te bekomen
    Last edited by Guest9; 6 maart 2006, 13:06.

    Comment


    • #32
      Re: apparatuur indoor sportfoto's

      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G.
      Tom, heb je de Sigma destijds ook op de 10D en 1D getest? Ikzelf heb die lens altijd opzijgeschoven ten voordele van de Canons (alledrie) op basis van focussnelheid en -precisie, en het verschil was niet min. Anderzijds bleek diezelfde 70-200EX fenomenaal goed op Nikon bodies (getest op D70, D100 en D2h).

      Ik weet (en begrijp) dat heel wat eigenaars tevreden zijn over de 70-200 van Sigma, maar voor mij heeft die lens het nooit gedaan. Zoals je weet, heb ik destijds zelfs de Canon f4 gekocht in plaats van de Sigma.

      Wie mij die vraag stelt, raad ik aan om op een Canon body een Canon 70-200 te zetten, en op een Nikon body de Sigma. Als je de IS of VR kan betalen, dan moet je dat zeker doen. (Tenzij je Tom bent )
      De vraag was Pieter, of de Sigma lens de snelheid kon bijhouden, daar zeg ik JA. Getest op beide toestellen. Maar zoals ik eerder al zei, ze hunt meer op de beide toestellen tov de Canon versies (of het nu de f4 of de f2.8 versie is).

      Dus jij zal ongetwijfeld ook wel gelijk hebben, want hunten betekent minder snel. Dit feneoneem heb ik alleen maar vastgesteld in minder licht. In vol daglicht was het minder. En om ineens op je vraag te antwoorden, ik had OOK de Canon 70-200 f2.8 L USM lens, en niet de Sigma.

      Het is aan de kandidaat koper zelf om uit te maken of hij de meerprijs voor de Canon versie wil betalen uiteraard.

      Comment


      • #33
        Re: apparatuur indoor sportfoto's

        Oorspronkelijk geplaatst door elsan
        Ter aanvulling en ter bevestiging : de Sigma 70-200 EX presteert schitterend op de Nikon D50 en D200 (heb beide en op beide de 70-200 regelmatig gebruikt, zelfs met converters 1.4 en 2.0).
        Elsan, ik ben trouwens nog aan het wachten op reaktie, opbouwende kritiek.. waar je me uitlegt waar ik fout zat...
        Je doet nu alsof ik beginnen flamen ben...das niet echt eerlijk lijkt me...

        Comment


        • #34
          Re: apparatuur indoor sportfoto's

          Oorspronkelijk geplaatst door Tom
          De vraag was Pieter, of de Sigma lens de snelheid kon bijhouden, daar zeg ik JA. Getest op beide toestellen. Maar zoals ik eerder al zei, ze hunt meer op de beide toestellen tov de Canon versies (of het nu de f4 of de f2.8 versie is).

          Dus jij zal ongetwijfeld ook wel gelijk hebben, want hunten betekent minder snel. Dit feneoneem heb ik alleen maar vastgesteld in minder licht. In vol daglicht was het minder. En om ineens op je vraag te antwoorden, ik had OOK de Canon 70-200 f2.8 L USM lens, en niet de Sigma.

          Het is aan de kandidaat koper zelf om uit te maken of hij de meerprijs voor de Canon versie wil betalen uiteraard.

          Tom , het is in slechte lichtomstandigheden he INDOOR

          Comment


          • #35
            Re: apparatuur indoor sportfoto's

            Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs
            Tom , het is in slechte lichtomstandigheden he INDOOR
            Dan zal de snelheid nog steeds even snel zijn, alleen iets meer kans op hunten

            Slechte lichtomstandigheden bedoel ik een 25watt lampje in een zaal van 20 op 20. Doorgaans is er bij indoor sporten altijd wel genoeg licht hoor, behalve bij ringsporten (boksen ed), daar kan je wel eens pech hebben (meestal dus).

            Comment


            • #36
              Re: apparatuur indoor sportfoto's

              Oorspronkelijk geplaatst door Tom
              Dan zal de snelheid nog steeds even snel zijn, alleen iets meer kans op hunten

              Slechte lichtomstandigheden bedoel ik een 25watt lampje in een zaal van 20 op 20. Doorgaans is er bij indoor sporten altijd wel genoeg licht hoor, behalve bij ringsporten (boksen ed), daar kan je wel eens pech hebben (meestal dus).
              En wat is hunten dan ??? vertraging toch of is dat snelheidswinst

              Comment


              • #37
                Re: apparatuur indoor sportfoto's

                Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs
                En wat is hunten dan ??? vertraging toch of is dat snelheidswinst
                Dat is wanneer de focusring zoekt naar een punt en niets vind, zo kan je wel eens een shot missen (en kan ook frustrerend zijn).
                Bij minder goed licht gebeurt dit vaker.

                Comment


                • #38
                  Re: apparatuur indoor sportfoto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs
                  En wat is hunten dan ??? vertraging toch of is dat snelheidswinst
                  Mmmmm, zo kunnen we uren door blijven gaan hee ......
                  Tis goe, koop de Canon versie (alhoewel die ook durft hunten, alleen nie zo snel ....)

                  Comment


                  • #39
                    Re: apparatuur indoor sportfoto's

                    Inderdaad, zovele meningen:
                    Sugar heeft het echter wel prima verzonnen. Een goede 2e hands body en investeer dan maar alvast meer in een zeer goede, lichtsterke lens. Dan kun je voorlopig even vooruit. Uiteraard kies je dan voor Nikon of voor Canon (of andersom ). Over 2 jaar wanneer dan de D300 uitkomt kun je alsnog naar een nieuwe body overschakelen. Maar dan heb je in iedergeval een goed setje glas kunnen vergaren.

                    Tip: ook glas kun je 2e hands goed bemachtigen, mits je maar geduld hebt.

                    'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                    Comment


                    • #40
                      Re: apparatuur indoor sportfoto's

                      dag iedereen,

                      alvast bedankt voor de talrijke reacties, ik ga er zeker rekening mee houden!
                      nu, ik ben geen babe om voor ruzie te maken, dus laten we het maar vrolijk houden ;-)

                      helaas heb ik nu al 2 dure hobby's... foto's en muziek spelen; het leven is keuzes maken!

                      grtz,
                      kris.

                      Comment

                      Working...
                      X