Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

apparatuur indoor sportfoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: apparatuur indoor sportfoto's

    Heb al vergelijkende foto's gezien tussen D70 en D200.
    Heb ook het interessante draadje van Frans gelezen (Frans voor je geleverde prestatie). D200 is ruisvrijer dan de D70 in hogere ISO's. Zonder twijfel. Mijn goede buurman Roland (Vinstermik) is overgeschakeld van D70 naar D200 en de foto's spreken voor zich. Alleen het prijskaartje is natuurlijk beetje navenant. Maar wat hij trekt, zo 'goed als ruisvrij' tov de D70 in dezelfde omstandigheden.

    Ik ken het budget niet van de topicstarter. Maar investeren in goede lenzen lijkt mij onontbeerlijk.
    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

    Comment


    • #17
      Re: apparatuur indoor sportfoto's

      Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel
      je kan toch niet iemand die pas zijn stappen zet met een Digitale DSLR.
      gaan opzadelen met een toestel (zoals de D200 of 30D) dat met de goede lenzen er bij meer dan 3000 Euro kost vb….D200=1625 euro + Sigma 18-50 2.8= 450 euro + Sigma 70-200 F2.8=900 euro + geheugenkaart 2 giga ultra II = 100 euro + extra batterij……dat is al meer dan 3000 euro. Dat is er over vind ik voor deze persoon of geld moest geen rol spelen (lotto gewonnen).
      Jan dit is echt moeilijk uit te maken natuurlijk , maar ik ben van het princiepe als je weet wat je wil doen , spaar dan liever even door tot je het geschikte materiaal kunt kopen .

      Ik ben ook begonnen hoor met minderwaardige lenzen , mindere body enz...
      Wat is dan de conclusie na een tijdje dat je dat materiaal moet gaan verkopen met flink verlies , en je toch nog de volle pot moet gaan uitgeven om te kopen wat je echt wil .

      Ik raad dan zulke peronen aan om dan beter naar iets goed in occasie te zoeken en met minder budget toch ook te hebben wat je echt wil , om te doen wat je wil .

      Grtz Rudi

      Comment


      • #18
        Re: apparatuur indoor sportfoto's

        Oorspronkelijk geplaatst door elsan
        Lees dit er eens op na http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=103852
        Ik zou graag dan nog eens je visie horen
        Wat heeft een test over "Ruis bij lange opnames " te maken met sportopnames??? Leg dat eens uit? Ik dacht dat voor sportopnames net zo'n snelle sluitertijd nodig was?

        Comment


        • #19
          Re: apparatuur indoor sportfoto's

          Oorspronkelijk geplaatst door Plex
          Wat heeft een test over "Ruis bij lange opnames " te maken met sportopnames??? Leg dat eens uit? Ik dacht dat voor sportopnames net zo'n snelle sluitertijd nodig was?
          Mijn beste Plex : TS vraagt apparatuur voor INDOOR sportfoto's.
          Jij beweert dat de D200 nauwelijks beter is dan de D70.
          Frans toont onomstotelijk aan dat de D200 stukken beter doet dan de D70 op gebied van ruis.
          Jij vraagt me nu wat het één met het ander te maken heeft ?? Heb jij ooit wel al eens foto's in een sporthal gemaakt ?
          Wil je gewoon je gelijk halen ? Of wil je iets meer weten over de diverse mogelijkheden van de body's ?
          Mij ga je in dit draadje alvast niet meer horen : wat baten kaars en bril weet je wel
          fotosite

          Comment


          • #20
            Re: apparatuur indoor sportfoto's

            Oorspronkelijk geplaatst door elsan
            Uiteraard kan je met een D70 sportfoto's maken (hoewel : zoals jij er al gemaakt hebt ), maar ik reageerde voornamelijk om dat ik de uitspraak van Plex nogal
            cru vind en eigenlijk behoorlijk dom. Blijkbaar vinden zelfs doorwinterde Canonisten dat erover
            Uiteraard kan je met een D70 sportopnames maken... dat heb ik ook nooit beweerd... Is het niet zo gebleken uit tests dat de ruis ( bij normale sluitertijden ) tussen de D200 en D70 op hoge iso ongeveer hetzelfde is?
            En dat hiervoor een Nikon D50 en Canon 350/20D veel beter geschikt is?

            Voor je iemand voor cru en dom uitmaakt... argumenteer dan eerst eens met feiten waar ik eventueel fout zit i.p.v. iemand aan te vallen...

            Oorspronkelijk geplaatst door elsan
            Waar ik uiteindelijk alleen wil op reageren zijn ongefundeerde en foute uitspraken als die van mede-BD'er Plex. Op zo'n onzin kan ik niet anders dan te reageren. Als hij tenminste de moeite genomen had een beetje de topics over de verschillende body's te volgen en vooral de schitterende studie van Frans .
            Je kan niemand verplichten hier alles te volgen wat er neergepend wordt, maar zonder enige kennis van zaken dingen verkondigen, daar help je niemand mee.
            Pas op, ik wil hier geen polemiek starten omwille van een een ondoordachte uitspraak van iemand anders, da's nu ook 't sop van de kool niet waard
            man..man...man... JIJ haalt er de studie van Fans VDM bij...en dat heeft er TOTAAL niets mee te maken.
            Pas op... een knappe studie van Frans waaruit blijkt dat de D200 een schitterend toestel is voor lange opnamen... maar eerlijk gezegd snap ik niet wat dit met sportfotografie te maken heeft...

            Ik vind de Nikon D200 een schitterend toestel op alle gebied... ben zelf zeer zwaar aan het twijfelen tussen de D200 en 30D...

            Enkel is de ruis bij hoge iso (bij snelle sluitertijden) minder goed dan D50/350D/20D/30D.... en hoge iso is net hetgene je bij indoor sportfotografie goed kunt gebruiken samen met een lichtsterke lens...
            Volgens mijn mening is D200 niet veel beter dan een D70... ( ivm ruis op hoge iso..)
            Last edited by Plex; 5 maart 2006, 08:26.

            Comment


            • #21
              Re: apparatuur indoor sportfoto's

              Oorspronkelijk geplaatst door elsan
              Mijn beste Plex : TS vraagt apparatuur voor INDOOR sportfoto's.
              Jij beweert dat de D200 nauwelijks beter is dan de D70.
              Frans toont onomstotelijk aan dat de D200 stukken beter doet dan de D70 op gebied van ruis.
              Gaat de test van Frans niet over lange sluitertijden en is Indoor spotfotografie niet de bedoeling om zo'n korte sluitertijden te hebben??

              Oorspronkelijk geplaatst door elsan
              Wil je gewoon je gelijk halen ?
              Absoluut niet... Wil best nog veel bijleren!! Zou kunnen dat ik er compleet naast zit, maar argumenteer dit dan eerder dat te flamen.... Als je kan aantonen dat de ruis op de D200 evengoed is als op de Nikon D50/Canon 20D dan is de keuze van body voor mij absoluut de D200...

              Oorspronkelijk geplaatst door elsan
              Mij ga je in dit draadje alvast niet meer horen : wat baten kaars en bril weet je wel
              Ik heb niet liever dat je met opbouwende kritiek mijn ongelijk toelicht... dit geldt trouwens voor alle andere BD'ers... daar dient uiteindelijk een forum toch voor?

              Comment


              • #22
                Re: apparatuur indoor sportfoto's

                Een alternatief : koop jezelf een tweedehandse Canon EOS 1D. Die koop je voor rond de 1000 EUR op dit moment. 3-4 jaar geleden het standaard fototoestel van de professionele sportfotograaf. 4 MP, maar erg goede beeldkwaliteit. Zeer perfromant AF systeem, mooie zoeker, ...
                Als je jezelf beperkt tot A4 afdrukken méér dan voldoende.
                Koop jezelf een Sigma 70-200/2.8 erbovenop (tweedehands 500-600 EUR) en je hebt voor 1500 EUR een droom van een indoor sportfotografie uitrusting

                sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                http://supermasj.zenfolio.com

                Comment


                • #23
                  Re: apparatuur indoor sportfoto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                  Een alternatief : koop jezelf een tweedehandse Canon EOS 1D.
                  ...
                  Koop jezelf een Sigma 70-200/2.8 erbovenop
                  Op een D30/10D is het verschil in AF-snelheid tussen de Sigma & Canon 70-200 aanzienlijk groot in't voordeel van de Canon! Is het dan geen zonde om de Sigma op een 1D te schroeven

                  Comment


                  • #24
                    Re: apparatuur indoor sportfoto's

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                    Op een D30/10D is het verschil in AF-snelheid tussen de Sigma & Canon 70-200 aanzienlijk groot in't voordeel van de Canon! Is het dan geen zonde om de Sigma op een 1D te schroeven
                    De 70-200 mm /2.8 HSM focust toch behoorlijk snel? Een EF 70-200 mm /2.8 L zou inderdaad beter zijn, maar ik tracht een niet al te dure oplossing te zoeken. Ik zou ook een D2X met 70-200 VR en 200-400 VR kunnen aanraden, of een 1DmkIIN met 70-200 IS maar ik vermoed dat dit budgetgewijs er een beetje 'over' is

                    sugar
                    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                    http://supermasj.zenfolio.com

                    Comment


                    • #25
                      Re: apparatuur indoor sportfoto's

                      "behoorlijk snel" op een body die razendsnel autofocust ... lijkt me geen efficiente combinatie?
                      Tsja, 1000 euro voor een 2e-hands body vind ik ook niet echt een "niet al te dure oplossing". Dan lijkt mij een 2e-hands 10D voor de helft van dat geld een betere koop want dan heb je nog 500 euro extra die je in een betere lens kan steken

                      Zoveel body's, zoveel lenzen, en ook zoveel meningen zeker

                      Comment


                      • #26
                        Re: apparatuur indoor sportfoto's

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                        Dan lijkt mij een 2e-hands 10D voor de helft van dat geld een betere koop want dan heb je nog 500 euro extra die je in een betere lens kan steken :

                        Tony heb je het verschil in focus van een 10D en een 1D al is bekeken
                        Kijk in mijn ogen iemand die een 1D in goede staat laat liggen voor 1000€ met zulke behoeften en uiteraard op voorwaarde dat hij niet meer nodig heeft dan een A4 printen is niet goed wijs .
                        Dat je zulk toestel kunt kopen voor die prijs heeft er alles mee te maken dat er momenteel zo veel amateur fotografen rondlopen , en een groot gedeelte van die mensen aan een mode trend doen namelijk het nieuwste en het duurste kopen , want dan gaan ze beter fotos maken denken ze

                        Das mijn gedacht he , maar wie ben ik

                        Comment


                        • #27
                          Re: apparatuur indoor sportfoto's

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs
                          Tony heb je het verschil in focus van een 10D en een 1D al is bekeken
                          Daarom juist mijn opmerking: kan de Sigma-lens die snelheid bijhouden??
                          Want het verschil in AF-snelheid is toch wel enorm merkbaar, en dat vond ik niet alleen, maar ook de eigenares van de Sigma-variant!

                          Comment


                          • #28
                            Re: apparatuur indoor sportfoto's

                            De Sigma lens kan die snelheid PERFECT bijhouden.
                            Ik heb zowel de 10d als de 1D gehad, weliswaar met de 70-200 f2.8 L USM, maar de Sigma moet qua snelheid niet echt onderdoen. Het enige verschil is dat de sigma wel eens "durft" hunten, niet altijd, maar als hij het doet doet hij het meer dan de Canon tegenhanger.

                            Ergens wordt beweerd dat de 7D te traag zou zijn, nu, de 7D in combo met de Sigma 70-200 f2.8 EX HSM is meer dan snel genoeg met als voordeel dat je de prioriteit op AF-lock kan leggen, zelfs in continue opnames. Waar de 7D wel tekort in kan schieten is het feit dat hij "slechts" 3 fps heeft, maar dat heb ik zelf maar 1 maal als nadeel ervaren.

                            Comment


                            • #29
                              Re: apparatuur indoor sportfoto's

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                              De Sigma lens kan die snelheid PERFECT bijhouden.
                              Ik heb zowel de 10d als de 1D gehad, weliswaar met de 70-200 f2.8 L USM, maar de Sigma moet qua snelheid niet echt onderdoen. Het enige verschil is dat de sigma wel eens "durft" hunten, niet altijd, maar als hij het doet doet hij het meer dan de Canon tegenhanger.
                              Tom, heb je de Sigma destijds ook op de 10D en 1D getest? Ikzelf heb die lens altijd opzijgeschoven ten voordele van de Canons (alledrie) op basis van focussnelheid en -precisie, en het verschil was niet min. Anderzijds bleek diezelfde 70-200EX fenomenaal goed op Nikon bodies (getest op D70, D100 en D2h).

                              Ik weet (en begrijp) dat heel wat eigenaars tevreden zijn over de 70-200 van Sigma, maar voor mij heeft die lens het nooit gedaan. Zoals je weet, heb ik destijds zelfs de Canon f4 gekocht in plaats van de Sigma.

                              Wie mij die vraag stelt, raad ik aan om op een Canon body een Canon 70-200 te zetten, en op een Nikon body de Sigma. Als je de IS of VR kan betalen, dan moet je dat zeker doen. (Tenzij je Tom bent )
                              Pieter
                              --
                              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                              Comment


                              • #30
                                Re: apparatuur indoor sportfoto's

                                Tom, heb je de Sigma destijds ook op de 10D en 1D getest? Ikzelf heb die lens altijd opzijgeschoven ten voordele van de Canons (alledrie) op basis van focussnelheid en -precisie, en het verschil was niet min. Anderzijds bleek diezelfde 70-200EX fenomenaal goed op Nikon bodies (getest op D70, D100 en D2h).
                                Ter aanvulling en ter bevestiging : de Sigma 70-200 EX presteert schitterend op de Nikon D50 en D200 (heb beide en op beide de 70-200 regelmatig gebruikt, zelfs met converters 1.4 en 2.0).
                                fotosite

                                Comment

                                Working...
                                X