Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotostudio

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fotostudio

Hoi,

Ik zou graag in m'n huis een kamer ombouwen tot 'kleine fotostudio'. Ik heb er totaal geen ideevan of ik nu aan het dagdromen ben, of dat ik dan inderdaad kan verwezelijken op een goedkope manier. Echt professioneel hoeft het niet te zijn...
    Kunnen jullie me helpen om een lijst samen te stellen van de benodigdheden? Of me eventueel doorverwijzen naar een andere website?

ENORM bedankt,

Groeten, P.

Hallo,
    bij de intrek in mijn nieuwe huis, 10 jaar geleden ,was één van de eerste punten op het programma :het inrichten van de zolderverdieping als fotostudio.Ik heb er al geweldig veel gebruik van gemaakt:alles staat direkt klaar om te fotograferen.
    Als webdesigner zal je vooral kleinere onderwerpen fotograferenveronderstel ik.
    De omgeving (muren,plafond en zelfs vloer moeten in een neutrale kleur geschilderd worden:bij mij is dat wit omdat ik vooral van plan was portretten te doen.Zwart kan zelfs een betere optie zijn als men meer dramatische lowkeyeffecten wenst te bekomen.
    Wat het materiaal betreft:
    2 studioflitsers van Elinchroom 500 en 250 Ws en een softbox of grote paraplu .De lampen komen op een stevige ,zware,zwarte lampstatief(Manfrotto of Multibliz).
    Elinchroom biedt ook kleine koffers aan met een volledige kit ,aan een zeer goede prijs/kwaliteit.
    Als reflectiescherm gebruik ik een projectiescherm op statief:in grootte en hoogte verstelbaar zuiver wit vlak.
    Een zelfgemaakte sokkel in wit meubelhout en achtergrondpapier en doeken.
    Jean-Luc

Jean-Luc

http://pbase.com/jle56/

Comment

2 studioflitsers van Elinchroom 500 en 250 Ws en een softbox of grote paraplu .De lampen komen op een stevige ,zware,zwarte lampstatief(Manfrotto of Multibliz).
      Elinchroom biedt ook kleine koffers aan met een volledige kit ,aan een zeer goede prijs/kwaliteit.
      <font face='Tahoma'>
      Jean-Luc, kan je eens ongeveer prijzen geven van die studioflitsers en
      statieven, dat helpt om een idee te krijgen (van haalbaarheid)?

Jempi.

</font id='Tahoma'>

Jempi
      CANON Ixus 800 IS
      BD0978BE

Comment

Als ik me nog goed herinner betaalde ik 10 jaar geleden (de prijzen van dit soort zaken verandert niet zo vlug dacht ik)rond de 55000Bef voor de 2 monoblokflitskoppen.Een lampstatief heb je al voor 2500Bfr maar ik koos voor een steviger ,stabieler model van 5000Bfr.
        De komplete set in koffer (2 of 3 flitsers,parapluus en lichte statieven) kostte toen ongeveer tussen 65000 en 85000Bfr naargelang dewelke want er waren verschillende samenstellingen mogelijk.
        Best even bevragen bij de invoerder ,toen Belis te Stokkel,maar nu samen met Servix en Partners te Kontich.

Jean-Luc

http://pbase.com/jle56/

Comment

Working...
        X