Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji of Nikon

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fuji of Nikon

Welk camera zou ik nemen ? Ik twijfel tussen de Fuji 6200 en de Nikon 4500. De Nikon heeft 4M en de Fuji 3M, terwijl de Fuji precies beter kan inzoomen. Ze liggen beiden rond dezelfde prijs. Ik heb gezien dat de Nikon met een bewegend element zit ? Is dit handiger of juist niet ? Aan mijn uitleg zult ge wel al gezien hebben dat ik dus een leek ben qua camera's ! Help me please
    Canon 450D

Eeuh, tis dus ne Fuji S602Z ipv 6200
    Canon 450D

Comment

hey bertoneboy,

Van de nikon cp4500 kan ik je niet veel vertellen, maar wel waarom ik voor de Fuji S602Z gekozen heb. Hij is groter en zwaarder maar heeft toch wel een aantal sterke punten : het is een snelle camera ondanks de 6x zoom, die zoom dus is vrij interessant (zeker als je bedenkt dat er ook een hot-shoe is voor de flash en dus leuk om goeie portretten te nemen binnenshuis). Ook de moviemode is zeer goed aan de fuji (30fps en unlimited length). Je kan er ook andere lenzen opzetten en de fuji heeft er ook het body voor.

Waarschijnlijk zal iemand anders je wat meer kunnen vertellen over de cp4500
      Fuji S602z

Comment

@ smurfie,

merci al voor den uitleg, nu nog iemand die de voordelen van de Nikon kan uitleggen

Of kan iemand een ander toestel van die prijsklasse aanbevelen
        Canon 450D

Comment

ik zou zeggen de canon powershot G3 in die prijsklasse. Een toestel dat zeker het overwegen waard is.
          Fuji S602z

Comment

Ik heb een Nikon 4500 mijn ervaringen hiermee zijn erg goed.
            Nu van de zoomsnelheid mag je zeker en vast niet klagen want meestal ben je wel snel genoeg om een momentopname te nemen.
            De Nikon 4500 zit inderdaad met een bewegend deel het lens-display gedeelt je kan de lens onder alle hoeken zetten wat toch wel ooit gemakkelijk is en je kan nog steeds volgen op de monitor als je boven het publiek moet fotograferen en als je een foto op gordelhoogte wil nemen kan je deze ook weer zo aanpassen dat je toch niet door je knieen moet gaan of gebogen moet staan. Nu dit zijn mijn ervaringen met de Nikon 4500 Van de fuji weet ik niets van.
            Back in full force!!!!

Comment

Ik ben een tevreden gebruiker van de Fuji6900, de voorloper van de 602. Ik denk dat er toch een groot verschil is tussen de 602 en de 4500. Laat de Mpixels even buiten beschouwing, want die vind ik vooral belangrijk als je grotere afdrukken dean A4 wilt. De 602 laat zich meer bedienen als een spiegelreflex, terwijl de 4500 meer een compactcamera is. De 602 heeft een zoom tot 200mm en de 4500 tot 144mm. Bij de 602 kijk je door een electronic view finder, dit is een elektrische zoeker, terwijl je de 4500 gebruikt via het LCD scherm, wat niet altijd even makkelijk is. Ik heb de 4500, 5000 en de D100 uitgebreid getest, vooral voor het gebruik van intra-orale macrofotografie. De firma De Beuckelaer was zo vriendelijk mij deze toestellen een aantal weken te lenen! Allemaal zijn dit prima toestellen, al valt de D100 buiten de categorie uiteraard. De bediening van de 602 sluit het meest aan bij bv. de D100. De 4500 en 5000 vind ik een stuk minder prettig werken dan de 6900, 602 e.d. Daarmee zeg ik zeker niet dat dit slechte toestellen zijn!! Alleen zijn het compleet andere toestellen in mijn opninie! Fuji geeft zeer mooie levendige kleuren, en dit was ietsje minder bij de Nikons Coolpix. Ook heb ik de indruk dat de witbalans iets minder nauwkeurig is bij Nikon. Zowel de 4500 als de 5000 gebruiken Lithium blok batterijen welke redelijk beperkt zijn qua vermogen, ik vond ze snel uitgeput. Vergeet niet dat zulke batterijen veel duurder zijn dan gewone AA oplaadbare batterijen waarmee de 602 werkt. Toegegeven de SuperCCD van Fuji met een zogezegde output van 6Mpixel is een verkoopsargument een biedt volgens mij weinig toegevoegde waarde. Ik gebruik het nooit met mijn 6900! Maar ja, de fabrikanten hanteren volgende stelregel: je hebt goed, beter en verkoopsargumenten!!
              Ik zou resoluut kiezen voor de 602 als je iets creatiever wilt gaan fotograferen, want het algehele ontwerp van deze camera laat het toe! En dat vond ik bij de Nikons minder. Professioneel gebruik ik momenteel de Fuji S1 Pro, en qua bediening moet die toch de duimen leggen voor de D100. Uiteraard moet je deze camera vergelijken met de S2 Pro van Fuji, en dat heb ik momenteel nog niet kunnen doen, maar zal wellicht binnenkort wel gaan gebeuren. Probeer bij de lokale fotoboer eens een testtoestel te bemachtigen. Ik weet niet of het je zal lukken, maar het is het proberen waard!
              BD0055BE of te wel Krisv5
              http://users.pandora.be/kris.verhaegen/ E-mail: kris.verhaegen@pandora.be

Comment

Amai, wat een gedetailleerde uitleg Deze heeft mij enorm geholpen, nu twijfel ik niet meer en ga ik resoluut voor de Fuji.

Merci voor de moeite te doen om mij dit zo pikfijn uit te leggen

Greetz Bertoneboy
                Canon 450D

Comment

Originally posted by krisv5
                  Professioneel gebruik ik momenteel de Fuji S1 Pro, en qua bediening moet die toch de duimen leggen voor de D100. Uiteraard moet je deze camera vergelijken met de S2 Pro van Fuji, en dat heb ik momenteel nog niet kunnen doen, maar zal wellicht binnenkort wel gaan gebeuren.
                  Dan kun je alvast geld opzij gaan leggen want dan wil jij die S2!
                  Ik heb ze beiden met eigen handen mogen vergelijken en dan wint de S2 het haast op alle fronten van de S1. Maarj adat mag je ook wel verwachten van een opvolger, ze hebben tijd genoeg gehad om alles te verbeteren en in de S2 te stoppen.

Comment

Beiden hebben voor en nadelen :
                    4500 heeft 4 Mp en geweldige uitbreidingsmogelijkheden en is compacter.
                    De 602 heeft 'slechts' 3 Mp (hoewel niet veel slechter van kwaliteit), maar heeft zowat alles standaard.

De twee redenen waarom ik geen 602 heb gekozen zijn:
                    - LCD niet kantelbaar (ik vond dit het allergrootste nadeel)
                    - slechts 160 ASA

Tussen die twee ik voor de 4500 gaan, ondanks het feit dat hij een trage lens heeft

Comment

Ik heb zonet mijn bestelling geplaatst. Ben benieuwd wanneer ik mijn gerief zal hebben Tis dus toch een Fuji s 602 z geworden. Hier heb ik het meeste lof over gehoord en ziet er toch professioneler uit
                      Canon 450D

Comment

Originally posted by Bertoneboy
                        [ Hier heb ik het meeste lof over gehoord en ziet er toch professioneler uit
                        Oeps...hier wordt een denkfout gemaakt....
                        Ziet er professioneler uit???? Sinds wanneer moet een camera
                        er professioneel uitzien om goede foto's te verkrijgen?
                        Is het misschien de fotograaf die wat 'onzeker' is???
                        Iig veel plezier en succes met je camera!
                        We wachten met spanning op de resultaten!
                        The only real failure is to give up trying!

http://www.yvonnew.com
                        http://www.vonne.web-log.nl
                        and HFC forever!

Comment

@ Vonne

Haha, het oog wil ook wat hé, kweet het, ben een echte amateur wat die dingen betreft !
                          Canon 450D

Comment

Pfff, heb zonet bericht gekregen van Fotoking dat de fuji nog 3 weken kan wegblijven, kzal dus maar ongeduldig verder afwachten zeker
                            Canon 450D

Comment

Bertoneboy,

Wij zijn bijna allemaal een beetje gewend van te "moeten wachten"
                              Oly E-10 destijds besteld in augustus - levering einde november ...
                              Canon D60 besteld in februari - levering einde april ...
                              Dus nog even op je tanden bijten .

Jaja
                              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Working...
                              X