Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fuji 602s versus canon G3

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fuji 602s versus canon G3

    Hey,

    Ik kom er maar niet uit, vandaar nog even wat info bij de pro's vragen .

    Volgens mij is de powershot G3 interessanter voor z'n "continuous shooting-mode". (G3: 2.5 of 1.5 frames / seconde, de 602s maar 1.8 (tenzij je amper 1 seconde of film wilt)).

    Nu vraag ik me wel af hoe het zit met de fotokwaliteit.

    Bij gewone foto's, zijn er dan grote verschillen? En hoe zit dat bij "burst mode"?

    Alvast bedankt,

    groeten Gill
    CVan't wait for my Canon Powershot 3

  • #2
    Tja inderdaad, fuji "schiet" 5 full-resolution foto's per seconde, maar als dit je te kort lijkt kan je nog altijd de final 5-frame continuous shooting nemen. Dit gebruik ik zeer veel en vind ik erg handig. Je kan dan 25 shots nemen (dus vijf seconden) maar hij slaat enkel de laatste vijf op. Ik ben nog altijd de mening toegedaan dat je voor die prijs geen beter toestel kan vinden. Kijk anders eens op mijn site voor een paar voorbeelden en als je wil mail ik je wel enkele full-resolution foto's....

    Greetingzzz,
    Canon 6D

    Comment


    • #3
      Ik zou continuous shooting in het begin vooral voor skate/snowboard foto's gebruiken. Vandaar dat snel belangrijk is, maar het toch enkele seconden moet kunnen. De Fuji met 1.8 is daarvoor misschien toch iets te traag.....
      CVan't wait for my Canon Powershot 3

      Comment


      • #4
        Traag?? vijf beelden per seconde ???
        Canon 6D

        Comment


        • #5
          Zeker niet traag! Duurt wel maar 1 seconde. De rest van de beelden gaat 'verloren'.
          Voor dit soort actiefoto's moet hij dat toch een 3-4-tal seconden volhouden.
          CVan't wait for my Canon Powershot 3

          Comment


          • #6
            Hm ok ik snap het. Bedenk echter wel als je actie-foto's wil nemen gedurende enkele seconden er toch maar een paar echt scherp zullen zijn aangezien de autofocus zich niet aanpast gedurende de burst.

            Greetingzz,,
            Canon 6D

            Comment


            • #7
              bij de G3, zijn dat dan full-res foto's, of lagere kwaliteit. op dpreview zag ik staan 'max 14', maar niet in welke modus.
              ToM.___ //Fuji s602.
              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
              It goes to 11 you know? 1 louder.

              Comment


              • #8
                Je vergeet hier wel nog iets denk ik wanneer de fuji in continueous mode staat waar hij 45 frames kan nemen aan 1.8 fps das wel enkle in 1MP dus de kwaliteit daarvan is zeker niet fantastisch als je hiermee meer wenst te doen dan op een website zette.

                Langs de andere kant is het natuurlijk wel zo dat in normaal gebruik de fuji wel de snellere camera is. En voor jouw skateboard en snowboard foto's veronderstel ik toch dat je een bepaalde actie wenst te fotograferen? In dat geval ben je toch wel beter af met die final 5 frame mode. je begint gewoon af te drukken wanneer je ziet dat het gaat gebeuren en op het moment dat je ziet dat het gebeurt laat je los en heb je de actie zeker wel genomen in de 5 laatste frames (in 1 sec) die de camera dan opslaat. Geen shutter lag problemen. Ook als je foto na foto neemt is de fuji sneller dan de G3 want hij laat toe een foto om de seconde te nemen en eenmaal de buffer vol toch nog een foto om de 2 seconden (bij gebruik recente microdrive). De G3 heeft wel een grotere buffer(10 tov 5) maar heeft sowieso al bijna 2 sec nodig om een volgende foto te nemen wat de 602 nog doet met een volle buffer.

                Beeldkwaliteit verwacht ik wel dat de G3 iets beter is maar voor jouw sportfoto's is de 6x zoom van de 602 belangrijker denk ik en de kwaliteit is voldoende voor A4 afdrukken van hele goeie kwaliteit. Enkel jij kan beslissen of je meer nodig hebt.

                Comment


                • #9
                  ik ben ook naar de fuji s602z aan het kijken en vroeg me volgende dingen af :

                  1) kan de interpolatie afgezet worden ? (dus gewoon 3.1 Mp)
                  2) zijn de full version foto's op dpreview geinterpoleerd ? (http://www.dpreview.com/gallery/fujis602z_samples/)

                  dank voor de info.
                  Fuji S602z

                  Comment


                  • #10

                    1) kan de interpolatie afgezet worden ? (dus gewoon 3.1 Mp)
                    ik had de 602z een weekje op proef. als ik men niet vergis (Tom, verbeter me ) wordt voor elke foto de hele CCD info gebruikt, ongeacht of je je foto wegschrijft in 1MP, 3MP of 6MP zodat je steeds een optimale foto krijgt.

                    de super CCD van Fuji heeft een andere schikking van de lichtgevoelige cellen (honinggraad ipv matrix) de interpolatie bij fuji is dus niet hetzelfde als interpoleren van een andere 3MP CCD. In terzake werd hier al een tread over gehouden: zie topic http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=8336 in "Ter zake"

                    ook als je digitaal zoomt, wordt er met deze camera maximaal tot de CCD info gezoomd: als je op 6MP fotografeerd heb je dus geen digitale zoom, maar wel als je op een lagere resolutie fotografeerd

                    Comment


                    • #11
                      naar mijn mening is er toch veel noise zichtbaar in de geinterpoleerde 6Mp beelden. Ik hoopte van dus eens een 3Mp foto te zien van de S602z, om na te kijken of die scherper zou zijn.
                      Fuji S602z

                      Comment


                      • #12
                        noise? in 1600 ISO bij weinig licht? of onder "normale" omstandigheden?

                        de foto's die ik maakte met de 602z waren haarscherp ! zeker in vergelijking met andere 3MP camera's.

                        als je op het web foto's beoordeeld, moet je wel rekening houden dat er eventueel sterke JPG compressie is toegepast om de foto's "web-friendly" te maken .. in bijna alle gevallen beoordeel je overigens een foto die al resized is naar web-afmetingen (veelal 800x600 of kleiner, hoe die resize gebeurde weet je meestal niet.

                        ik zou zegen, vraag eens aan tom314 of een andere 602z bezitter naar originele voorbeeldfoto's. Ik was in ieder geval onder de indruk van die camera. uiteindelijk heb ik voor een DSLR gekozen omwille dat ik liever door een optische zoeker kijk dan door een EVF

                        Comment


                        • #13
                          ik heb o.a. originele foto's 6Mp-formaat bekeken op dpreview (link hier ergens boven) en het viel mij vooral op dat foto's met bomen niet volledig scherp waren.

                          edit : kijk bv naar origineel exemplaar van foto 12 op http://www.dpreview.com/gallery/fujis602z_samples/
                          Fuji S602z

                          Comment


                          • #14
                            @smurfie

                            ik heb de s602 gehad, en als je enkele foto's wil bekijken aan 3Mp kan je altijd even gaan kijken op www.pbase.com/tmercken. Daar vindt je enkele folders met onbewerkte foto's uit de S602.

                            Comment

                            Working...
                            X