Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus E-330

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus E-330

    Hallo,zou willen een hobby van fotografie maken en zou van plan zijn naast mijn compact Olympus C-70 deze reflex te kopen.Kan iemand me deze aanraden,en zou het interessant zijn om naar over de grens naar Duitsland te gaan kijken daarvoor?Heb namelijk niet al te goede ervaringen met mijn huidige camera die on line gekocht is(van de dienst).Misschien ook beter te wachten tot de prijs gezakt is??

  • #2
    Re: Olympus E-330

    Heb je al lenzen of dergelijke van een bepaald merk?

    Anders zou ik je aanraden om eens verder te kijken dan bij Olympus...

    Zeker eens de Canon 350D, de Nikon D50 en de Minolta 5D ook eens bekijken... (Er zijn nog andere merken, maar deze laat ik even buiten beschouwing.)

    Kijk eens bij www.dpreview.com naar de reviews van deze camera's, de Olympus E-330 is niet slecht, maar voor die prijs vind je volgens mij beter...

    Nick
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

    Comment


    • #3
      Re: Olympus E-330

      infernoken,
      waarom iemand die een goeie cam wil kopen teveel alternatieven aanbieden?
      zeker, de canon 350D , nikon D50-D70s, ... zijn ook goed,
      maar de E330 zeker evenwaardig!.
      de KM 5D daarentegen, KM stopt met productie hé!


      weet wel, rodgster, dat de prijsdrukking van online kopen, dikwijls ten koste gaat van klant-gerichte service.

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #4
        Re: Olympus E-330

        Ja bedankt voor de reactie,wat me ook aantrekt aan die 330 is die live view,die je bij de andere reflex-cam's niet hebt,weet niemand als het interessant is om over de grens te gaan?
        p.s.heb geen lenzen(meer)

        Comment


        • #5
          Re: Olympus E-330

          Oorspronkelijk geplaatst door mm
          infernoken,
          waarom iemand die een goeie cam wil kopen teveel alternatieven aanbieden?
          mm
          Het gaat mij voornamelijk over de prijs van de E-330...

          BV. Bij Top-Foto (één van onze hofleveranciers: )

          Olympus E-330: 899€
          Olympus E-330 + 14-45 3.5-5.6: 999€ (equivalent aan een 28-90mm lens)

          Canon EOS-350D: 699€
          Canon EOS-350D + 18-55mm EF-S DC: 799€ (equivalent aan een 28-90mm lens)

          Nikon D50: 499€
          Nikon D50 + 18-55/3,5-5,6 AF-S G ED: 639€

          Ik zie dus dat de Olympus E-330 gemiddeld 200€ duurder is dan een Canon variant en gemiddeld 400€ voor de Nikon...

          Dan zou ik toch even naar de Canon of Nikon kijken en dat extra geld steken ik een betere lens of een goeie flits...

          Just my two cents...
          Nikon D300 & een beetje glas...
          Iets kleiners als carry everywhere

          Comment


          • #6
            Re: Olympus E-330

            die view vind ik toch wel doorslaggevend voor mij,en het feit dat ik mijn Olympus cards van 256 en 1 gb op deze ook kan gebruiken

            Comment


            • #7
              Re: Olympus E-330

              Oorspronkelijk geplaatst door Rodgster
              die view vind ik toch wel doorslaggevend voor mij,en het feit dat ik mijn Olympus cards van 256 en 1 gb op deze ook kan gebruiken
              Je moet ook rekening houden met het feit dat je zowel voor Nikon als voor Canon, buiten hun eigen lenzen ook terecht kunt bij Sigma, Tamron, Tokina en nog anderen. Het lensaanbod is zeker 10x groter, alsook het 2de hands aanbod(zowel voor aankoop als verkoop)
              Toch niet onbelangrijk vind ik.

              Hubert
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: Olympus E-330

                Oorspronkelijk geplaatst door Rodgster
                die view vind ik toch wel doorslaggevend voor mij,en het feit dat ik mijn Olympus cards van 256 en 1 gb op deze ook kan gebruiken
                Ok, dat kan ik verstaan, maar 1GB ULTRA-II van SANDISK kost je afhankelijk van SD of CF ook maar 70€...

                Dan heb je nog 130€ tot 330€ verschil tussen de toestellen...
                Voor dat geld koop je al een leuke flits erbij: bv de Canon 430EX of de Nikon SB-600 en dan heb je nog over...

                Het blijft al bij al je eigen keuze, maar ik wil enkel zeggen, staar je niet blind op alleen Olympus...
                Nikon D300 & een beetje glas...
                Iets kleiners als carry everywhere

                Comment


                • #9
                  Re: Olympus E-330

                  Ik snap echt niet de drive van iedereen om hun merk te slijten aan iemand die een camera wil kopen...

                  Die Olympus E-330 is een unieke camera, als iemand die wil kopen voor die live-view, dan heeft hij geen alternatief bij Nikon en Canon. De beeldkwaliteit tot ISO 400 is uitstekend.

                  De basis lenzenset van Olympus is erg goed (véél beter dan die van Nikon en Canon), en er staat geen review van deze camera op dpreview, want hij is net uit. De toplenzen van Olympus zijn idd erg duur, maar je hebt er dus iets minder nood aan

                  Bovendien is dit Olympus-systeem erg compact (veel compacter dan een D50 of 350D, zeker als je naar de lenzen kijkt).


                  sugar
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                  http://supermasj.zenfolio.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Olympus E-330

                    Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                    Ik snap echt niet de drive van iedereen om hun merk te slijten aan iemand die een camera wil kopen...

                    sugar
                    Zo erg is het nu ook niet...
                    Ik raad beide Canon & Nikon aan...

                    Voor mij geen enkel probleem als Rodgster overtuigd is om de Olympus E-330 te kopen, maar ik wil hem wel tonen wat de alternatieven zijn.
                    Dan kan hij goed geïnformeerd zijn keuze maken.

                    Misschien komt dit nu niet zo over, maar als je eenmaal een keuze maakt van een systeem, Canon, Nikon, Olympus of andere zit je in principe aan vast...

                    Je initiële aanschaffen van extra lenzen, flitser,... zorgen ervoor dat je voor lange tijd bij dat merk zal blijven.

                    Dus zeker een keuze om goed geïnformeerd te maken...
                    Nikon D300 & een beetje glas...
                    Iets kleiners als carry everywhere

                    Comment


                    • #11
                      Re: Olympus E-330

                      een keuze voor olympus lijkt mij
                      (wegens het kleinere aandeel op de markt)
                      sowieso een 'bewuste en overwogen' keuze.

                      zeker als je weet dat de nikon en canon body's je
                      als het ware naar het hoofd worden gesmeten.
                      iemand die 'impulsief' een DSLR koopt
                      gaat eerder geneigd zijn D50-D70(s) of 350D aan te schaffen.

                      de kans dat je 'wegens budgetaire redenen' een minderwaardige lens
                      voor olympus koopt , is zo goed als onbestaand.
                      en het aanbod van zuiko is voldoende om er je gading in te vinden.

                      het is niet omdat voor merk XXX er x-en-tien lenzen bestaan,
                      dat dat merk, of die lenzen beter zijn hé.

                      mm (zelf canon-gebruiker )
                      ∏__|_ ∏__|_
                      "no rules, great shots"
                      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                      Comment


                      • #12
                        Re: Olympus E-330

                        Oorspronkelijk geplaatst door mm
                        een keuze voor olympus lijkt mij
                        (wegens het kleinere aandeel op de markt)
                        sowieso een 'bewuste en overwogen' keuze.
                        Kan zijn, het toestel heeft zijn onmiskenbare voordelen (Live View, Stoffilter voor CCD,...)...

                        Enkel weet ik niet in hoeverre Rodgster de complete markt heeft bekeken of naar Olympus heeft gegrepen vanwege zijn Olympus C-70...

                        Wat ik aanraad is de toestellen zeker eerst eens in je handen te hebben voor een aanschaf en zien wat je indruk is...

                        Ik moet eerlijk zijn dat ik meestal naar www.topfoto.de ga.
                        Voor de service op de hoek moet je natuurlijk dichterbij blijven, maar ben zeer tevreden over topfoto.

                        Kijk eens online naar de prijzen en ga eens naar een paar winkels om te vergelijken, normaal ligt Duitsland toch een serieus eind onder de Belgische prijzen...
                        Nikon D300 & een beetje glas...
                        Iets kleiners als carry everywhere

                        Comment


                        • #13
                          Re: Olympus E-330

                          Een heel tof toestel die E330. Ik kijk ook al enige tijd naar die Olympys E500. Zie ander topic hier.
                          Ik verkies die E500 boven de E300.
                          Jammer genoeg heeft ie nog niet die lifeView. Er schijnt wel een nieuw toestel te komen bij Olympus maar zou pas zijn vanaf de photokina in keulen.
                          Als lens verkies ik dan de nieuwe 18-180/3.-,5-6,3 die speciaal voor de E reeks ontworpen is en eerstdaags op de markt komt. Met een lens bestrijk je dan een heel gamma...
                          De kitlenzen die ze bij het toestel leveren zijn inderdaad stukken beter dan de kitlenzen die Nikon en Canon bij vergelijkbare toestellen leveren.
                          Dat antistofsysteem lijkt mij ook wel een hele goede mogelijkheid van die Olympus waardoor ik deze camera zou verkiezen boven bv de Nikon D50.

                          Kopen in Duitsland kan de moeite lonen.. en bij Topfoto in Duren geven ze een heel goede service..goede kennissen van mij hebben daar al meerdere toestellen gekocht..
                          De body van de E500 kost er momenteel 599 € en de lens 18-180 komt op 479.
                          Dit zijn heel scherpe prijzen mede ook door het verschil in btw...
                          Ze spreken daar trouwens ook perfect Nederlands.

                          Groetjes hobby

                          Comment


                          • #14
                            Re: Olympus E-330

                            Bedankt in de eerste plaats voor jullie advies,bevooroordeeld of niet.
                            Op afstand zou ik denken afgaand op jullie advies niet slecht doen om voor die 330 te kiezen,als ik wil een beetje meer uitgeven voor de eventuele extra lenzen.Misschien wel de moeite waard ook om te wachten op die die zou uitkomen met een meer wide range lens aangezien ik het niet zie zitten om rond te zeulen met een zware lading,geef liever iets meer uit om het compacter te houden.
                            Thanks

                            Comment


                            • #15
                              Re: Olympus E-330

                              Ja ik heb lang gedaan om een keuze te maken in de Olympus reeks.

                              Ik vindt de Live View nog een beetje te jong denk dat daar nog wel wat aan verbeterd kan worden vooral de groffe korrel die je te zien krijgt, maar het idee is natuurlijk erg vooruitstrevend denk dat dit nu nog even toekomstmuziek is vandaar dat mijn keuze nu is gevallen op de E-500.
                              Zal er zeker naar uit kijken want voor macro opnamens lijkt het me ideaal.

                              Maar ja als je keuze er eenmaal op gevallen is zet je dat moeilijk uit je hoofd en iemand moet de eerste zijn om het uit te proberen.

                              Ben erg benieuwd naar je bevindingen.

                              ___________________________

                              Spero Inuidiam

                              Nil Volentibus Arduum
                              ___________________________

                              Comment

                              Working...
                              X