Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus E500 - E550 ?? Nieuw vanaf Photokina ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus E500 - E550 ?? Nieuw vanaf Photokina ???

    Beste Forumleden

    Ik wil mij een digitale reflex van Olympus kopen en heb mijn oog laten vallen op de E500. Nu heb ik ergens op een site gelezen dat er iets nieuws zou komen bij Olympus dat op de Photokina zou voorgesteld worden.. ik kan het echter niet meer vinden en op de site van Olympus staat er ook geen banner meer die ik eerder wel zag.
    Ik vermoed dat het de E500 zal zijn met een display zoals de E330 om rechtstreeks op het display het op te nemen beeld te kunnen zien.
    Heeft er iemand al iets van gelezen en loont het de moeite om te wachten tot dan...
    Graag een paar reacties...

    groetjes hobby

  • #2
    Re: Olympus E500 - E550 ?? Nieuw vanaf Photokina ???

    olympus E500 lijkt mij een goede keuze, ben er zelf ook op aan het jagen, maar twijfel nog wegens de ruis op de iets hogere iso-waardes, die is naar het schijnt nogal onoverkomelijk...denk dat je best eens bij de lokale foto-boer een paar voorbeeldjes op verschillende iso's laat maken om zelf een idee erover te vormen

    voor de rest is het wel een goed toestel door zijn 8 megapixel en heel goede zuiko's die erbij geleverd worden

    die live view is niet echt een hele goede aanvulling op het reflex gamma, dat is mijn visie he...

    succes met je keuze :-)

    lees http://www.dpreview.com/ en http://www.steves-digicams.com/hardware_reviews.html maar na
    ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
    http://www.flickr.com/photos/dimidub/

    Comment


    • #3
      Re: Olympus E500 - E550 ?? Nieuw vanaf Photokina ???

      Oorspronkelijk geplaatst door DimiDub
      olympus E500 lijkt mij een goede keuze, ben er zelf ook op aan het jagen, maar twijfel nog wegens de ruis op de iets hogere iso-waardes, die is naar het schijnt nogal onoverkomelijk...denk dat je best eens bij de lokale foto-boer een paar voorbeeldjes op verschillende iso's laat maken om zelf een idee erover te vormen

      voor de rest is het wel een goed toestel door zijn 8 megapixel en heel goede zuiko's die erbij geleverd worden

      die live view is niet echt een hele goede aanvulling op het reflex gamma, dat is mijn visie he...

      succes met je keuze :-)

      lees http://www.dpreview.com/ en http://www.steves-digicams.com/hardware_reviews.html maar na
      Hallo DimiDub

      thx voor je info
      Van die ruis had ik nog geen weet...
      Ik zou mij de body apart kopen zonder die kitlenzen en dan de nieuwe zoom 18-180 digitaal er bij kopen.
      Die live vieuw vind ik persoonlijk gemakkelijk om macro opnamen te maken.
      In Belgie is die zoom momenteel nog niet leverbaar..

      groetjes hobby

      Comment


      • #4
        Re: Olympus E500 - E550 ?? Nieuw vanaf Photokina ???

        Hobby,

        Ik denk persoonlijk niet dat er een E-550 wordt uitgebracht op Photokina, als er al een nieuwe Olympus komt wordt dat de langverwachte E-3, de opvolger van de oudere E-1. Zie hiervoor het dpreview.com forum voor de laatste scoops. De E-330 is pas geannonceerd en heeft voor zover ik heb kunnen zien een lage ruisontwikkeling bij hogere ISO waarden. Voordeel van de gehele Olympus lijn is het super sonic wave filter wat daadwerkelijk stof wegtrilt en opvangt op een plakstrip, ik heb ongeveer 10000 foto's genomen en veel lenzen gewisseld zonder stof op de CCD. Tevens is de handelbaarheid prettig van de camera's. Maar zoals altijd zijn dit persoonlijke meningen.

        De E-500 twee lenskit is een zeer mooie en complete set, alle glas "digital zuiko" is specifiek ontworpen voor deze camera's zonder back of front focus issues.

        Succes,

        Edward
        Olympus four thirds en Panasonic micro four thirds

        Comment


        • #5
          Re: Olympus E500 - E550 ?? Nieuw vanaf Photokina ???

          Oorspronkelijk geplaatst door aevh
          Hobby,

          Ik denk persoonlijk niet dat er een E-550 wordt uitgebracht op Photokina, als er al een nieuwe Olympus komt wordt dat de langverwachte E-3, de opvolger van de oudere E-1. Zie hiervoor het dpreview.com forum voor de laatste scoops. De E-330 is pas geannonceerd en heeft voor zover ik heb kunnen zien een lage ruisontwikkeling bij hogere ISO waarden. Voordeel van de gehele Olympus lijn is het super sonic wave filter wat daadwerkelijk stof wegtrilt en opvangt op een plakstrip, ik heb ongeveer 10000 foto's genomen en veel lenzen gewisseld zonder stof op de CCD. Tevens is de handelbaarheid prettig van de camera's. Maar zoals altijd zijn dit persoonlijke meningen.

          De E-500 twee lenskit is een zeer mooie en complete set, alle glas "digital zuiko" is specifiek ontworpen voor deze camera's zonder back of front focus issues.

          Succes,

          Edward
          Het lijkt me dan toch best om die paar maanden te wachten om te zien wat er werkelijk nieuw gaat uitkomen bij Olympus..
          Ikdacht dat omdat de E330 snel na de E300 is uitgekomen dat het mogelijk zou zijn dat ze de E500 ook zouden opwaarderen met het live view systeem.
          Daar zou ik dan zeker op willen wachten.
          Die E1 of misschien E3 lijkt me ook wel een prachtig toestel en het prijsverschil is eigenlijk niet zo echt groot...dus ik ga wachten..

          Thx voor de info : hobby

          Comment


          • #6
            Re: Olympus E500 - E550 ?? Nieuw vanaf Photokina ???

            de E-1 ligt gewoon als gegoten in de hand!
            sterk punt van olympus: ergonomie en durf in design.
            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #7
              Re: Olympus E500 - E550 ?? Nieuw vanaf Photokina ???

              Oorspronkelijk geplaatst door mm
              de E-1 ligt gewoon als gegoten in de hand!
              sterk punt van olympus: ergonomie en durf in design.
              mm
              Kan ik over meepraten, vasthouden is kopen ;-)
              Heb ik ook gedaan en tot op heden zeker geen spijt
              Olympus four thirds en Panasonic micro four thirds

              Comment


              • #8
                Re: Olympus E500 - E550 ?? Nieuw vanaf Photokina ???

                als de e550 uitkomt zal deze niet met een liveviewe zijn zoals de e330 simpel weg al omdat de 500reeks een prisma zoeker heeft(de e300 reeks is met poro zoeker) en omdat ze daar nog geen manier hebben voor gevonden om dit in tebouwen. ook is de e330 gewoon een aanvuling en geen vervanging van de e500.

                en ja er zal eerst een nieuwe e500 komen voor men de nieuwe e3 zal aankondigen.normaal zal de e3 volgende jaar deze tijd uitkomen.

                Comment

                Working...
                X