Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuzevraag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• keuzevraag

Ik wil een beter foto-toestel aanschaffen.
    Ik gebruik hem doorgaans veel voor het fotograferen van aquariumvissen. Binnenkort ga ik een aantal maandjes naar Peru, en wil ik uiteraard veel natuuropnamen maken. vooral van de kleinere gifkikkers, maar ook veraf van vogels. nou heb ik niet zeer veel verstand van al die merken en keuzes, maar mijn oog viel na wat graven op de Sony Cybershot DSC-H1. Vooral gezien het geruime vermogen aan optische zoom, en de korte sluitingstijd.

Nu vroeg ik mij alleen af wat nou het verschil is tussen de:
    -Sony Cybershot DSC-H1
    -Sony DSC-H1 -> (gewoon onvolledige naam tov de 1e? of anders)
    -Sony DSC-H1 (er is er een met een wat nieuwer uiterlijk, is deze ook qua inhoud gerenoveerd?)

En willicht heeft een van u natuurlijk beter opties. Wel in het achterhoofd houden dat er maanden mee door het oerwoud moet worden getrokken, dus veel meer dan 600,- hoeft hij niet te kosten.

graag reacties,

Wouter

Re: keuzevraag

Kijk ook eens voor een prosumertje van Panasonic... Zijn ook zeer goed, misschien iets beter... De FZ30 heeft naar het schijnt een zeer goede lens... Zoek maar eens!

En die verschillen tussen die naamgeving? Er is er geen, de ene zet er cybershot tussen, de andere niet! That's it...
    ...Canon EOS D...
    .:Mijn website in opbouw:.

Comment

Wel in het achterhoofd houden dat er maanden mee door het oerwoud moet worden getrokken, dus veel meer dan 600,- hoeft hij niet te kosten.
      Tja, dat is een gevaarlijke redenering. Als hij het na een week oerwoud begeeft heb je er nog niks aan...

Ik weet niet wat je budget is, maar prosumers lijken me in extreme omstandigheden toch een mindere keus.

Comment

het voordeel van de Sony is wel dat hij werkt op AA batterijen. Die verkopen ze zelfs in het oerwoud: Duracell vind je overal

De Panasonic is ook een pak groter om mee te "sleuren"
        Wel niet al te lang meer wachten met je eventuele aankoop; heb gehoord dat Sony dit model uit productie zal nemen.
        Last edited by Pink Floyd fan; 22 februari 2006, 00:38.
        Comfortably numb with my Pentax

Comment

hej!

ik heb zonet mijn Sony H1 verkocht, en ik ben blij dat ik ervan af ben,...
          het toestel had voor mij 2 grote problemen: ten eerste kan je echt niet lang doen met 2 opgeladen batterijen, en ten tweede is de autofocus soms merkelijk te traag...
          een ander probleempje, (maar dat stoorde niet zo erg aangezien ik hoofdzakelijk foto's maak) is de filmoptie van de H1. Je kan niet zoomen tijdens het filmen, en het toestel blijft tijdens het filmen ook moeilijk scherp gefocussed.

slecht is die camera echter niet, maar ik kan hem toch niet aanraden, ik ben ervan overtuigd dat je een ander en waarschijnlijk zelfs goedkoper alternatief kan vinden.

veel succes met je aankoop alvast.
          Canon 350D met kitlens 18-55 wordt hopelijk uitgebreid ....

Comment

allemaal bedankt voor jullie reacties.

Wat zouden goede alternatieven zijn naar jullie mening?

Comment

Goh... Veel keuze Zoals ik al zei, zijn die Panasonics zeer goed. Zer goede beeldkwaliteit, zeer goede lens en veel zoom. Alles in één zowat voor een niet onaardige prijs. Hij is wel wat groter dan die Sony H1!

Je kan nu ook voor de prijs aan Nikon D50 kopen met een lensje. Heb je wel minder zoom voor dezelfde prijs. Wil je zelfde zoom, zal je wat meer moeten uitgeven. Nadeel is dan weer dat je in de broes geen stopcontact zal vinden voor te herladen, dus best aantal extra accuutjes kopen!

Ik denk dat je, als ik zo uit je post mag halen, beter een Panasonic koopt!
              ...Canon EOS D...

Comment

Bedankt voor de snelle reactie.

zijn er meer mensen met een mening over de Panasonic Lumix DMC FZ30, of alternatieven.

Comment

Wat je ook kan doen... (ik weet niet of je veel van fotografie ed afweet ed., dus het kan zijn dat het volgende niet echt hulpzaam is, maar we kunnen proberen)

1. Denk na waarvoor je je toestel wilt gebruiken:

gebruik binnen/buiten
                  veel zoom/minder zoom
                  grootte/gewicht
                  prijs
                  ...

2. Als je hieruit bent en voornamelijk dan de prijs, ga dan eens naar de site dpreview.com. Je kan dan bij de reviews gaan kijken, kies de optie rangshikken volgens rating en kijk welke toestellen er aan je eisen voldoen bij de 'Highly recommended' en evt 'Recommended'.

3. Ga naar een fotograaf of mediawinkel in de buurt en neem deze, die je in stap 2 geselecteerd hebt eens vast. Hoe voelen ze aan, gewicht ... en evt kan je eens een aantal testfoto's nemen. Eventueel kan je hier op belgiumdigital vragen of er geen mensen zijn die die camera('s) hebben en of je daar even mag langs gaan. (er zullen wel enkele zijn die zo vriendelijk zijn )

4. Denk na en beslis...

Hou er rekening mee dat er in de prijsklasse vanaf laten we zeggen 300-400 euro niet echt slechte toestellen meer zijn. De toestellen hebben gewoon een verschillend doelpubliek.

Ook is een camera nogal persoonlijk. De ene persoon vindt een bepaalde camera makkelijk werken, een andere niet...

Zo, ik hoop dat je er iets mee bent...
                  ...Canon EOS D...

Comment

geweldig!

bedankt voor deze goede tip, hier kan ik wat mee.

Comment

Working...
                    X