Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D2x versus D200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D2x versus D200

    Oorspronkelijk geplaatst door monsi
    maar als je echt denkt dat het verschil 5% is.

    Koop een d200 !
    Heb ik dan ook gedaan

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D2x versus D200

      van harte gefeliciteerd met je aankoop Hub, je gaat er vast heel veel plezier meer hebben
      Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D2x versus D200

        Oorspronkelijk geplaatst door Silent M.
        Blijft nog het prijsverschil: het is wel niet maal 3, doch dubbel zoveel zal je er toch moeten voor over hebben...
        Prijzen Foto Rembrandt

        D200 was
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D2x versus D200

          Slecht toestel bestaat niet meer, fouten worden op internet altijd enorm uitvergroot.
          Verschil tussen d200 en d2x, moet je gewoon zelf even uitproberen. Voor mij was de d200 een grote NO, had ik al en paar keer geprobeerd, en viel me telkens tegen. Echter, de oude 1dx, die ik 2 weken geleden voor de eerste keer in mijn handen kreeg, was een schot in de roos. De body ligt enorm goed in de hand, en het autofocussysteem blijft werken, in bijna komplete duisternis! Af lenzen werken er bliksemsnel op.
          De d2x is een opvolger, nog beter en nog sneller!
          Ik breek de d200 niet af, die zal echt wel top zijn, maar is van een andere klasse dan een d2x.
          Voor sommigen is het 95% genoeg, maar anderen vallen dan weer voor die 5
          % verschil ;-)
          Ps, over die d200 banding, lig daar niet wakker van, tenzij je een pixelpeeper bent.

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D2x versus D200

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
            Echter, de oude 1dx, die ik 2 weken geleden voor de eerste keer in mijn handen kreeg, was een schot in de roos. De body ligt enorm goed in de hand, en het autofocussysteem blijft werken, in bijna komplete duisternis! Af lenzen werken er bliksemsnel op.
            Allé,ben dus niet de enige die er dadelijk van in de ban was.Heb vorige me maand zo'n oldie aangeschaft en beleef er puur plezier mee.
            Danny's Photosite

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D2x versus D200

              Hallo,


              Gisteren heb ik de D200 ontvangen.
              Ik ben wat overrompeld door de specs van dit toestel.
              Anderzijds fotografeer ik al ruim 2 jaar met de D1x; wel wat verouderd maar een heel betrouwbaar werkstuk. feilloos, correct en snel.
              Voor mij is het duidelijk: ik ga heel veel plezier aan de D200 beleven maar....
              ik blijf erbij: een D2x komt er later nog (voorlopig niet gebudgetteerd).
              mvg,

              Roland

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D2x versus D200

                Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers
                Hallo,


                Gisteren heb ik de D200 ontvangen.
                Ik ben wat overrompeld door de specs van dit toestel.
                Anderzijds fotografeer ik al ruim 2 jaar met de D1x; wel wat verouderd maar een heel betrouwbaar werkstuk. feilloos, correct en snel.
                Voor mij is het duidelijk: ik ga heel veel plezier aan de D200 beleven maar....
                ik blijf erbij: een D2x komt er later nog (voorlopig niet gebudgetteerd).
                mvg,

                Roland
                Voor mij, zal waarschijnlijk, indien de centen het toelaten, er ook wel een d2x komen, maar nu nog niet. Eerst heb ik weer wat glas te kopen.
                Maar de d200 (kost me ongeveer hetzelfde dan de 1dx, die ik overigens nog nieuw gevonden heb), ligt toch te ver van een pro body voor mij. mpixels is niet alles.

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D2x versus D200

                  http://www.dpreview.com/reviews/Niko...debyside01.jpg

                  Ik denk dat het verschil groter is dan 5%

                  Nee serieus, ik vind qua afmetingen den D2X fantastisch liggen in mijn grote pollen

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D2x versus D200

                    Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers
                    Hallo,


                    Gisteren heb ik de D200 ontvangen.
                    Ik ben wat overrompeld door de specs van dit toestel.
                    Anderzijds fotografeer ik al ruim 2 jaar met de D1x; wel wat verouderd maar een heel betrouwbaar werkstuk. feilloos, correct en snel.
                    Voor mij is het duidelijk: ik ga heel veel plezier aan de D200 beleven maar....
                    ik blijf erbij: een D2x komt er later nog (voorlopig niet gebudgetteerd).
                    mvg,

                    Roland
                    Veel plezier ermee,Roland.
                    Danny's Photosite

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D2x versus D200

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
                      http://www.dpreview.com/reviews/Niko...debyside01.jpg

                      Ik denk dat het verschil groter is dan 5%

                      Nee serieus, ik vind qua afmetingen den D2X fantastisch liggen in mijn grote pollen
                      Beetje objectief blijven he... denk de grip eens weg bij de D2X of gebruik de D200 eens met grip, verschil is niet zo groot meer
                      Ik heb de D2X eens vergeleken qua grootte mat de Fuji S3 ( ook met ingebouwde grip ), er is nog verschil, maar echt niet veel meer hoor...
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D2x versus D200

                        Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                        Hallo,

                        Hieronder mijn mening als d2x-gebruiker:

                        - Af-systeem is duidelijk beter (mulitcam 2000 vs 1000)
                        sven, ik heb eerlijk gezgd geen verschil kunnen merken

                        - body is echt groter en zwaarder (voordeel bij grote tele's)
                        klopt
                        - body ligt veel beter in m'n hand (persoonlijk)
                        klopt, zeker met een wat zwaardere lens heeft de d200 de neiging te kantelen

                        - alles ziet er veel robuster uit (ook beter water-afstotend)
                        "ziet"er robuuster uit, water-afstotendheid ?? Blijf er niet happy bij om met een d2x of d200 in de regen te fotograferen.
                        - er zitten véél meer mogelijkheden op een d2x dan op een d200
                        niet helemaal mee eens. De d200 heeft toch wel een aantal eheel fijne features die de d2x niet heeft.
                        Mogelijkheid om in zwart/wit te fotograferen (kan laten weer terug in kleur met capture)
                        betere auto iso mogelijkheden
                        Betere ruisverhouding in hoge iso's

                        - d200 komt niet in aanmerking voor NPS (Nikon Pro Service)
                        klopt, echter bij eeb goede klant zin ze altijd bereid tot een snelle oplossing.
                        - en zo kan ik nog wel even doorgaan

                        D2X kost een 4300€ (Belgisch)
                        D200 kost een 1600€ (Belgisch)

                        Verschil is voor de ene het waard, voor de andere niet. Daarom raad ik iedereen aan eerst goed na te denken en dan over te gaan tot de aankoop.

                        Iedereen is dan ook welkom om eens een paar testshots te doen met mijn D2X (onder mijn welziend oog uiteraard)

                        groetjes Svenmichiels
                        Mijn bevindingen

                        Alex
                        Website : www.alextimmermans.com
                        Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                        Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D2x versus D200

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
                          http://www.dpreview.com/reviews/Niko...debyside01.jpg

                          Ik denk dat het verschil groter is dan 5%

                          Nee serieus, ik vind qua afmetingen den D2X fantastisch liggen in mijn grote pollen
                          De D200 met grip is nog groter voor nog groter pollen

                          Hubert
                          Hubert

                          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon D2x versus D200

                            Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                            De D200 met grip is nog groter voor nog groter pollen

                            Hubert
                            Heb me de grip besteld :
                            - voor mijn grote pollen
                            - om een nog betere stabiliteit te bekomen met mijn zware lenzen uit de hand
                            - omdat één batterij na 2 uur me het gevoel geeft dat ik er niet ga komen
                            fotosite

                            Comment

                            Working...
                            X