Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie helpt mij in deze beslissing?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wie helpt mij in deze beslissing?

    Ik waag binnekort de overstap van een bridge-model naar een echte dslr omdat ik mijn hobby ga uitbreiden en ook over de mogelijkheid van verwisselbare objectieven wil kunnen beschikken.
    na veel wikken en wegenzijn er voor mij nog 2 toestellen die in aanmerking komen; De Nikon D70s en de Nikon D50.
    Nu heb ik al heel veel topics in diverse forums gelezen,reviews,testfoto's en vergelijkingen bekeken maar ik ben er nog steeds niet uit.
    Wie kan me over de streep trekken voor 1 van deze modellen te kiezen?
    Ik heb met het toestel uiteenlopende doelstellingen voor ogen; zowel natuur-landschap-nacht-dag-reisfoto's te maken.echter niet proffesioneel.
    Heeft er iemand beide toestellen al uitgetest of zijn er mensen die me nog voor-of nadelen van 1 van deze toestellen kan uitleggen?
    Ik heb ook Photoshop op de pc staan dus klein beetje nabewerking mag,echter niet teveel.
    mvg
    Kurt
    Objectieven zijn als mensen...het is de binnenkant die telt

  • #2
    Re: wie helpt mij in deze beslissing?

    Als niemand reageert, zal ik het maar doen hé, zelfs als canonian

    1. Ik raad je aan eens beide camera's te vergelijken op technisch gebied, bijvoorbeeld de "side by side" feature van www.dpreview.com. Zeer objectief. Aangezien je twijfelt tussen twee camera's, veronderstel ik dat ze allebei binnen je budget liggen...

    2. Bekijk eens welke features verschillen, en weeg dan af of je de betere kenmerken echt nodig hebt. Als je info wil over wat een bepaald kenmerk betekent, zoek je even op 't net (of lokaal op deze site)

    3. Volgende stap : pak ze eens vast bij de lokale fotoboer (die misschien wel een paar honderd euro duurder is dan een online-aankoop)

    4. Aankoop : afwegen of je online wil kopen (kan veel goedkoper zijn), of een lokale zelfstandige of winkelketen wil steunen...

    Succes ermee ! Je kan natuurlijk altijd een canon Eos 350D kopen

    Herzie

    Comment


    • #3
      Re: wie helpt mij in deze beslissing?

      Onthoudt dat een goed objectief belangrijker is dan een klein verschil in functionaliteit van de body. Is het budget ruim genoeg dan een goed objectief met als aanvulling een d70s en anders een goed objectief met als "accessoire" een d50 body

      Een body verliest waarde, is je budget ruim dan het beste van het beste aanschaffen maar nooit bezuinigen op een objectief, het glaswerk is belangrijker dan een body. Liever dus een objectief uitzoeken welke de mogelijkheden biedt welke je graag ziet dan een body aanschaffen en daarna gaan kijken welk objectief er nog in het budget past.


      En ja een 350d is ook een optie, vandaag nog mee gespeeld. Een vriend van me had er net 1 aangeschaft en we hebben er leuk mee gestoeid. Persoonlijk vind ik het een nadeel dat deze een zeer klein formaat heeft, mijn handen pasten er niet fatsoenlijk op, zijn handen perfect.
      Neem zulke details ook mee in een overweging, een canon 20d is forser en niet heeel veel duurder, als je dat tegenstaat dan is dat ook nog een optie.



      Succes met de zoektocht!
      Een hoop ouwe zooi
      www.rbfoto.nl

      Comment


      • #4
        Re: wie helpt mij in deze beslissing?

        - De D70s is wat groter dan de D50, is iets gemakkelijker via knoppen te bedienen, is wel nog een stuk duurder. Is mss iets beter doorverkoopbaar tweedehands.
        - De D50 is minder ruisgevoelig, moet wat meer in de menu's gedoken, is ietsje kleiner dus. Groei je er wat uit, ga je een D50 sneller als tweede body houden.

        Fundamentele verschillen : geen.

        Als het niet op 250 € aan komt, zijn beiden even goed. Voor een instapper zou ik de D50 nemen. Besteed die 250 € liever aan een goeie lens. Goed kwaliteitsglas is minstens zo belangrijk als de keuze van camera, en goed glas koop je voor véél langer dan een body.
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: wie helpt mij in deze beslissing?

          Oorspronkelijk geplaatst door elsan
          -
          Als het niet op 250 € aan komt, zijn beiden even goed. Voor een instapper zou ik de D50 nemen. Besteed die 250 € liever aan een goeie lens. Goed kwaliteitsglas is minstens zo belangrijk als de keuze van camera, en goed glas koop je voor véél langer dan een body.
          Volledig mee eens

          Groetjes
          Spogy
          Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

          Comment

          Working...
          X