Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor beginner.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera voor beginner.

    Hallo mensen,

    Ik ga eind april een jaartje backpacken in Nieuw Zeeland. Ik zoek alleen nog een geschikte camera. De camera moet aan het volgenden voldoen:

    - Hij moet redelijk compact zijn (geen zak vormaat, maar wel kleiner dan een gemiddelde dslr)
    - Een redelijk optisch zoomberijk
    - Ongeveer 5 megapixels (meer mag ook)
    - En ik wil graag de mogelijkheid hebben om een beetje door te kunnen groeien. Ik wil op den duur ook wel gaan stoeien met sluitertijden en diafragmavoorkeuzes enz. En later eventueel overstappen op een dslr.

    Ik heb mijn oog al laten vallen op de sony dsc-v3. Is dit een geschikte camera of hebben jullie nog andere suggesties.

    Mvg. Tim

  • #2
    Re: Camera voor beginner.

    Mooi vooruitzicht.
    Kijk eens onder de digicams op www.kieskeurig.nl
    http://www.fotohans.eu

    Comment


    • #3
      Re: Camera voor beginner.

      Ik heb al meerdere malen gezocht op kieskeurig.nl. Maar daar krijg ik niet echt de info die ik wil. Ik zie daar door de bomen het bos niet meer.
      De beoordeling op kieskeurig.nl vind ik ook niet echt goed. Dit omdat een amateur een camera als goed kan beoordelen en een profesionele fotograaf de zelfde camera echter een prul ding kan vinden.
      Daarom vroeg ik me af hoe jullie over de sony dsc-v3 dachten en of er nog andere cameras zijn van het zelfde caliber/klasse.
      Ik ben wel serieus van plan om door te groeien.
      Ik heb de fuji s20 pro of de fuji s7000 ook nog overwogen. Maar die is eigenlijk iets aan de grote kant. Wat vinden jullie van deze cameras?

      Comment


      • #4
        Re: Camera voor beginner.

        Tim,

        Kijk zeker ook hier eens naar:


        Succes,
        armani

        Comment


        • #5
          Re: Camera voor beginner.

          Zowat het beste wat je voor het moment kan vinden in Point & Shoot.
          Een beetje zoeken en je hebt hem al voor Eur 350.

          Armani

          Comment


          • #6
            Re: Camera voor beginner.

            Of als het wat meer mag kosten en wat stijlvoller moet zijn:



            Armani

            Comment


            • #7
              Re: Camera voor beginner.

              Zeker ook de Panasonic bekijken (FZ5). Sublieme camera voor buitenopnamen en zéér licht (330gr).
              Tik "nete" in in search en je vindt enkele foto's die op dit forum "rondzweven".
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Camera voor beginner.

                De CoolPix 995 vond ik een goede camera
                Vriend heeft bijv. een Canon Ixus en die vind ik zelfs heel goed...
                (zowel hij als de camera)
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Camera voor beginner.

                  Ik ben onlangs aan het uitkijken geweest naar een toestel voor mijn vrouw dat aan gelijkaardige vereisten moest voldoen.

                  Uiteindelijk ging de keuze tussen de Panasonic FZ-5 of FZ-20. Check de tests op dpreview.com maar een keer.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera voor beginner.

                    Ik dacht ook in die richting... FZ5 of FZ20 ... FZ30 (wel wat groter maar zeker voldoende instelmogelijkheden en gebruik vergelijkbaar met reflex).

                    Volgens mij zeker het bekijken waard.
                    Groetjes,
                    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                    Comment


                    • #11
                      Re: Camera voor beginner.

                      Hoi Tim,

                      Ik ben zelf nog maar een beginner & heb zelf lang gezocht naar een goede camera om mee van start te gaan.
                      Uiteindelijk is mijn keuze de Canon Powershot S2 Is geworden omdat dit toestel een groot zoombereik heeft & een beeldstabilisator,maar ook omdat dit toestel voldoende manuele functies heeft om mee te experimenteren.
                      Tot op heden (2maand later ) nog geen minuut spijt van gehad,sprak de minst ervaren fotograaf op BD.

                      groeten,

                      Dirk
                      http://pics-by-tah.fotopic.net/-Canon Powershot-S2 Is

                      Comment


                      • #12
                        Re: Camera voor beginner.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tah
                        Hoi Tim,

                        Ik ben zelf nog maar een beginner & heb zelf lang gezocht naar een goede camera om mee van start te gaan.
                        Uiteindelijk is mijn keuze de Canon Powershot S2 Is geworden omdat dit toestel een groot zoombereik heeft & een beeldstabilisator,maar ook omdat dit toestel voldoende manuele functies heeft om mee te experimenteren.
                        Tot op heden (2maand later ) nog geen minuut spijt van gehad,sprak de minst ervaren fotograaf op BD.

                        groeten,

                        Dirk
                        Heb hetzelfde toestel en volg de commentaar mee!
                        En wie zegt dat jij de minst ervaren fotograaf bent...
                        Dit ruikt naar een poll
                        Groetjes,
                        Timothy
                        Audaces Fortuna Iuvat
                        In Amicitia Unum

                        Comment


                        • #13
                          Re: Camera voor beginner.

                          Nieuw-Zeeland is dat niet bekend voor zijn prachtige landschappen ? De S2 IS heeft wel een groot zoombereik maar 'gaat niet echt breed' dacht ik ...


                          Oorspronkelijk geplaatst door Tah
                          Hoi Tim,

                          Ik ben zelf nog maar een beginner & heb zelf lang gezocht naar een goede camera om mee van start te gaan.
                          Uiteindelijk is mijn keuze de Canon Powershot S2 Is geworden omdat dit toestel een groot zoombereik heeft & een beeldstabilisator,maar ook omdat dit toestel voldoende manuele functies heeft om mee te experimenteren.
                          Tot op heden (2maand later ) nog geen minuut spijt van gehad,sprak de minst ervaren fotograaf op BD.

                          groeten,

                          Dirk

                          Comment


                          • #14
                            Re: Camera voor beginner.

                            Inmiddels ook hier net zoveel bomen als bij kieskeurig.
                            Stap eens bij wat meerdere fotozaken binnen en leg je vraag voor.
                            http://www.fotohans.eu

                            Comment


                            • #15
                              Re: Camera voor beginner.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lacroix Timothy
                              Heb hetzelfde toestel en volg de commentaar mee!
                              En wie zegt dat jij de minst ervaren fotograaf bent...
                              Dit ruikt naar een poll
                              Groetjes,
                              Timothy
                              Hehe daar gaan we ons beter niet aan wagen Timothy,ik zal me ff anders verwoorden: 1 van de meest onervaren leden (want ik mag mezelf nog geen fotograaf noemen).

                              groeten,

                              Dirk
                              http://pics-by-tah.fotopic.net/-Canon Powershot-S2 Is

                              Comment

                              Working...
                              X