Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is de megapixelrace over?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Is de megapixelrace over?

IK lees hier een erg interessante quote van Chuck Westfall, van Canon's Marketing department...

"In compact cameras, I think that the megapixel race is pretty much over. Seven- and eight-megapixel cameras seem to be more than adequate. We can easily go up to a 13-by-19 print and see very, very clear detail."

Dit zou dus kunnen beteken dat er een einde komt aan de megapixelgekte in de compactcamera's, en dat de focus terug verschuift naar andere, belangrijkere dingen...

sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Re: Is de megapixelrace over?

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
    IK lees hier een erg interessante quote van Chuck Westfall, van Canon's Marketing department...

"In compact cameras, I think that the megapixel race is pretty much over. Seven- and eight-megapixel cameras seem to be more than adequate. We can easily go up to a 13-by-19 print and see very, very clear detail."

Dit zou dus kunnen beteken dat er een einde komt aan de megapixelgekte in de compactcamera's, en dat de focus terug verschuift naar andere, belangrijkere dingen...

sugar
    Het zullen toch dingen blijven waar de leek iets van snapt (vergeet dus maar 10* zoom met 1.4 over het ganse bereik - bij wijze van spreken), maar denk eerder aan fancy stuff zoals GPS e.d.

We zien wel he...
    flickr

Comment

Ha dan kunne we binnenkort eindelijk camera's kopen waar we hele films kunnen op bekijken.
      Of met polyfone geluidjes ...

Comment

of ipv een sluitergeluid de laatste beltones van crazy frog .

Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

Comment

dynamisch bereik is iets waar ze nog kunnen verbeteren
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Bij compacte CCD's is er altijd ruimte om lichtgevoeligheid te verbeteren, en zo ruis te verminderen.

Comment

Wel, in hetzelfde artikel stond dat Canon bezig is met het ontwikkelen van een camera die alleen foto's trekt als de ogen open zijn en wanneer de mensen lachen... Dit is dus geen grap

sugar
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Ik denk dat die technologie zelfs al bestaat om te kijken of de hele groep lacht of niet, weet niet meer waar ik het gelezen heb...

Of dit nu nuttig is in een camera ??

Misschien voor schoolfoto's ???

Comment

Wel, in hetzelfde artikel stond dat Canon bezig is met het ontwikkelen van een camera die alleen foto's trekt als de ogen open zijn en wanneer de mensen lachen... Dit is dus geen grap

sugar
                  Lijkt me prima te doen, kwestie van een intelligent stukje software, de vraag is alleen of we zoiets eigenlijk wel willen...

Ik heb ook al eens iets gelezen over een camera waarbij je achteraf nog dingen zoals focus kunt instellen. Hoe ze het voor elkaar willen krijgen, geen flauw idee, de eerste prototypes kosten in ieder geval een fortuin.

Comment

sugar

Lijkt mij erg interessant voor persfotografen

Als ze na een ramp of bomaanslag een foto willen nemen....damn....camera weigert shutter release omdat ze wéér niet willen lachen !!!!
                    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
                      dynamisch bereik is iets waar ze nog kunnen verbeteren
                      Inderdaad... 14 stops zou leuk zijn, maar het moet er nog mooi uit zien hé ;-) En ISO 6400 met dezelfde kleur/contrast en ruiseigenschappen als ISO100. Dan moet niemand nog zeulen met superzware lenzen om toch maar sluitertijden te halen die hoog genoeg zijn voor een kritisch scherpe foto. Enkel de portretlenzen zijn dan nog nodig voor een extra kleine DOF.

Comment

3D fotografie of holografische fotografie ...
                        Don't worry, Be happy... and take great shots !

Comment

Ik geef Canon gelijk als ze zeggen dat de limiet bereikt en overschreden is gezien wat nodig is voor prosumers en compacts. Maar de megapixelrace over? Ik geloof er geen snars van. Ik durf te wedden dat er dit jaar een 10MP compact/prosumer uitkomt. En dan bedoel ik er wel degelijk 1 met een hele kleine sensor en niet APS size zoals in de R1. Wishfull thinking van Canon denk ik. Maar gelijk hebben ze anders wel. Maar Marketingwijs gaan megapixels nog lang meegaan.

Comment

Meen ergens gelezen te hebben dat scherpstellen in de toekomst tot het verleden zal behoren (let op de woordspeling).
                            blijkbaar stelt men momenteel de technologie op punt om willekeurig onscherpe foto's op PC te focussen op het gewenste scherpstelpunt!
                            niet te geloven!

Comment

Mijn volgende wordt nochtans een 25Mp met een beter dynamisch bereik en ISO 50 to 6400 zonder ruis...
                              'k vrees alleen dat ik toch nog even moet wachten...
                              www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Working...
                              X