Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede slr voor beginner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: goede slr voor beginner

    bedankt voor alle reacties, zal deze week wel na de fotoboer gaan en kijken/vergelijken. grtn martin

    Comment


    • #17
      Re: goede slr voor beginner

      Ik ben begonnen met een canon powershot s2 is..
      Na 3 maanden merk ik al de limieten, maar het is een heel goeie om te leren!
      Natuurlijk niet zo goed als de EOS'kens en consoorten maar toch...
      Het hangt er ook van af wat je wilt doen en bereiken met je toestel denk ik.
      Ik moet nog megaveel leren en dat is net even allemaal in een duurdere prijsklasse... dus.. begint eer ge bezint!!!

      Heb het speciaal zo gedaan omdat ik eerst wou weten of ik echt wel "val" voor fotografie. En ik heb zo mijn vermoeden dat ik wel eens een freak zou kunnen worden
      Audaces Fortuna Iuvat
      In Amicitia Unum

      Comment


      • #18
        Re: goede slr voor beginner

        Ik ben nu 14 dagen in het bezit van een nikon D50 met Tamron lens AF18-200 F/3.5-6.3 macro.
        Voor het weinige dat ik ken van fotografie, kan ik met dit toestel toch gemakkelijk overweg, is voor mij zeer gebruiksvriendelijk, hiervoor had ik een kleine "olympus" moest altijd het boekje meenemen om de juiste instelling te zoeken.
        Groetjes
        Last edited by Stan 1; 5 februari 2006, 16:17.
        Nikon D50 tamron:AF18-200mmF/3.5-6.3 XR LD ASPHERICAL (IF) Macro
        Nikon D300s AF-S VR ZOOM-Nikkor 70-300mmf/4.5-5.6 G IF-ED

        Comment


        • #19
          Re: goede slr voor beginner

          Of 2e hands?

          Omwille van budget , wilde ik een D50 met kitlens D70 aankopen.

          Maar heb op het moment van beslissing ; toevallig een 2e hands D70 kit weten te vinden voor slechts 600€. In uitstekende staat, met echt beperkt aantal fotos op de teller. (van iemand die een D200 ging aanschaffen)

          mvg,
          Carlo

          Comment


          • #20
            Re: goede slr voor beginner

            Vinden jullie het niet belangrijk hoe groot het schermpje op de achterzijde is?
            Dat is volgens mij bij de KM groter dan bij de Nikons bijvoorbeeld.

            Groeten
            Hans

            Comment


            • #21
              Re: goede slr voor beginner

              Dat schermpje kun je toch niet echt gebruiken om je foto's te controleren.... Ik zelf gebruik het puur om bijvoorbeeld bij sommige foto's te controleren op uitgebrande plekken etc. Dat zou ik persoonlijk in elk geval zeker niet als reden nemen om voor een ander model camera te kiezen.

              Comment


              • #22
                Re: goede slr voor beginner

                Op een 1,5inch of 2,5inch scherm lijken alle foto's scherp en mooi. Tot je ze op je computermonitor ziet. Geen argument dus.

                Comment


                • #23
                  Re: goede slr voor beginner

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie
                  Op een 1,5inch of 2,5inch scherm lijken alle foto's scherp en mooi. Tot je ze op je computermonitor ziet. Geen argument dus.
                  Tenzij je de zoomfunctie op het 2.5"-scherm gebruikt, en dan zie je dikwijls al meteen dat één of andere foto alvast niet scherp is, en die haal je dan van de je kaartje af zodat er plaats vrijkomt voor iets beters...

                  Ik vind het 2.5"-scherm in elk geval heel aangenaam in gebruik.
                  Last edited by K-2; 13 februari 2006, 23:35.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #24
                    Re: goede slr voor beginner

                    Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                    Ik zal je eens iets vertellen...

                    Er zijn een heleboel goede DSLR op de markt voor de beginner; niet minder dan 5 : Nikon D50, Canon EOS 350D, Konica-Minolta 5D, Olympus E-500, Pentax *Ist DL

                    Elk van deze camera's heeft zo zijn voor-en nadelen, en specifieke sterke punten. Het is aan jouzelf om te bapelen wat voor jou van belang is, dat kunnen we moeilijk in jouw plaats doen. Eenkorte poging van de sterkste punten

                    350D : beeldkwaliteit bij hogere ISO-waarden
                    D50 : niet echt iets dat er uitspringt, maar scoort wel goed op de meeste vlakken
                    KM 5D : beeldstabilisatie ingebouwd in lens (edit K-2: in body)
                    E-500 : ingebouwde sensorreiniging, prijs, value for money, uitrusting body
                    *Ist DL : gebruiksgemak, kwaliteit van de JPEG

                    Maakt dus niet uit wat je koopt, ga naar een winkel, bekijk de verschillende modelletjes, luister niet teveel naar de verkoper maar naar jouw hart en koop je jezelf een nieuwe camera

                    sugar
                    Dit antwoord is de nagel op de kop vind ik . Gaan zien, proberen, prijs even vergelijken en meenemen waar je je het beste mee voelt zonder te denken over wat anderen ervan zouden kunnen vinden. Een slechte keuze is bijzonder moeilijk te maken, tenzij je iets koopt wat je niet ligt.

                    Al het over de verhouding prijs/kwaliteit gaat, zou ik op dit moment toch wel even nadenken over de KM 5D en zien of dit toestel me ligt. Op dit moment zijn ze te vinden met kitlens voor geen €550, en dan heb je dus meteen beeldstabilisatie erbij waarvoor je bij anderen dure VR/IS-lenzen moet kopen.
                    Last edited by K-2; 13 februari 2006, 23:33.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #25
                      Re: goede slr voor beginner

                      IK heb niks van lenzen ofzo ik moet alles nog kopen .
                      Dus ben ik aan het twijfelen tussen de d50 van nikon en de 5d van minolta.
                      Ik weet wel dat bij de d50 makkelijker is om aan lenzen enzo te geraken .
                      Ik ben ook bang als ik voor de minolta 5d zal kiezen dat ik een verouderd model zou hebben.Is dat waar ?
                      Iemand een goeie tip.
                      Ik moet toch nog wat sparen mss komt er wel een nieuwe uit.
                      Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

                      Comment


                      • #26
                        Re: goede slr voor beginner

                        Oorspronkelijk geplaatst door aaron
                        IK heb niks van lenzen ofzo ik moet alles nog kopen .
                        Dus ben ik aan het twijfelen tussen de d50 van nikon en de 5d van minolta.
                        Ik weet wel dat bij de d50 makkelijker is om aan lenzen enzo te geraken .
                        Ik ben ook bang als ik voor de minolta 5d zal kiezen dat ik een verouderd model zou hebben.Is dat waar ?
                        Iemand een goeie tip.
                        Ik moet toch nog wat sparen mss komt er wel een nieuwe uit.
                        KM 5D is pas sinds sept/okt vorig jaar op de markt als ik me niet vergis, dus zowat de minst verouderde keuze in die prijsklasse.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment

                        Working...
                        X