Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd bij keuze DSLR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulp gevraagd bij keuze DSLR

Hoi, ik zit met het volgende probleem, nou ja probleem
    Ik fotografeer nu al een tijdje en sinds ik de camera van een vriend (D70 van nikon) heb geprobeerd ben ik weer helemaal verliefd op de spiegelreflex. Ik heb nu een COolpix 5000. Nu zit ik rond te kijken wat voor mij het beste zou zijn.
    Heb vroeger een spiegelreflex gehad van pentax geloof ik maar die is volgens mij de versnipperaar ingegaan bij mijn ouders. Dat was een hele oude.
    Nu heeft mijn vader nog een Nikon (analoge) thuis liggen met 2 lenzen, een flitser en uv-filters. Deze handel mag ik zo van hem hebben.
    Het probleem: een Canon eos 300D 2e hands kopen ? +- 450 euro
    een Nikon D50 body kopen ? +- 540 euro
    en wat voor lens moet ik er misschien nog bij hebben dan voor de D50 ? is de kitlens voldoende met de 2 van mijn vader ? als deze passen op de D50 ?
    in iedergeval ik heb jullie hulp nodig ! graag advies.
    lenzen van mijn pa: 35 mm lens Nikkor 1:2,8 Serie E
    100 mm lens Nikkor 1:2,8 Serie E
    Mijn budged is niet zo hoog. ongeveer rond de 600 euro. Zou nog net een D50 met kitlens afkunnen of een ander alternatief. en ja door omstandigheden heb ik nu niet meer geld beschikbaar maar wil ik toch beginnen met DSLR.
    iemand tips ?
    Nikon D50 + 18-55mm kitlens, 70-210 AF NIKOR lens. kijk eens op mijn HOMEPAGE voor veel meer foto's e.d.

Re: Hulp gevraagd bij keuze DSLR

Nog even wachten zou 'k zeggen. Binnenkort zullen er wel wat D70's "gedumpt" worden als de D200 vlot leverbaar is
    http://www.arnesmeets.tk

Comment

Hallo

De D50 is een zeer goed toestel zeker evenwaardig aan de D70 van je vriend.
      De 18-55 kitlens is ook geen slechte keuze en ik denk dat uw oude lenzen er ook op passen als ze op de D70 van je vriend passen dan passen ze ook op de D50.

Groetjes
      Spogy
      Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

JP ik ben ook overgestapt van Pentax analoog naar Nikon digitaal een paar maanden terug.De D70s is inderdaad een knap toestel, maar de D50 is dat ook.Ik denk niet dat je het verschil zou kunnen opmerken tussen foto's die met de 2 camera's gemaakt zijn. Ook de kitlenzen zijn van behoorlijke kwaliteit.
        Het is nog altijd de fotograaf die het grootste verschil maakt
        Nikon D70s °°°°° BD0517BE

"Whatever you do will be insignificant, but it is very important that you do it." -Gandhi

Comment

Working...
        X