Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Sony DSC - R1

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De Sony DSC - R1

Heeft er iemand al de Sony R1 in zijn bezit en heeft daar al vergelijkingen met andere camera's kunnen maken ?

Hoe vind u dat toestel ?

Vergeleken met de Sony DSC 828 ?

Re: De Sony DSC - R1

Ik kan het alleen vergelijken met mijn vorige sony's 707 en 828 .
    Ik vind het veel beter dan de vorige modellen.Een toestel om aan te raden.

Comment

Zelf gebruik ik de DSC 828 en de R1.
      DSC 828:
      +Handig toestel en goede handligging.
      +Eenvoudig fotograferen vanuit kikker of vogelperspectief (in landschapformaat).
      +Meer dan voldoende pixels om een beetje te croppen (rechtzetten en bijsnijden).
      +Beoordeling van belichting op het LCD schermpje in moeilijke omstandigheden.
      -Ruisgevoelig. Gebruikte het toestel bijna uitsluitend op 64 ISO, hetgeen ik voor mijzelf echter nooit een handicap gevonden heb. Analoog werkte ik bijna altijd op 25 ISO, voor vakantie en huis en tuin 100 ISO.
      -Scherpte!!! Ben ik nooit echt tevreden van geweest. Hoewel dit geen nadeel hoeft te zijn bij onderwerpen die dit niet vragen of verlangen. (7xzoom in combinatie met kleine sensor)

R1
      +Betere lens en grotere sensor.
      +Minder ruisgevoelig (zelf gebruik ik hem meestal op 160 of 200 ISO).
      -Licht minder goed (voor mij) in de hand.
      -Beoordeling van de belichting (in moeilijke omstandigheden).

Dit in het kort (ben niet zoveel met toestellen bezig ).
      mvg,
      Ludo V.

Comment

Ik kan het toestel alleen vergelijken met een Nikon D2H en een D70.
        -de beeldkwalliteit beneden tot 400 ISO is beter dan bij Nikon en dit met Nikkor Pro lenzen
        -De electronische zoeker is zeker een gewenning maar valt heel goed mee, en je kan er ook prima je polarisatie mee beoordelen, (iets waar ik vooraf mijn twijfels over had)
        -De snelheid van de AF is langs de trage kant (zeker als je een D2H gewoon bent) maar voldoet zeker voor de meeste fotografie, tenzij je snelle sporten wil fotograferen.
        -120 mm télé is wat weinig, maar met 10,3 Mpix. kan je toch reeds heel wat croppen terwijl je toch nog heelwat kwalliteit blijft behouden.
        -De lichtmeter is zelfs in moeilijke omstandigheden fenomenaal goed.
        -De ingebouwde flits is ook zeer goed, maar de optionele flits HVL-F32X trekt op geen ballen, hopelijk komen ze met iets beters op de proppen.
        Kortom het toestel is zeker zijn prijs waard, en een heel handig reistoestel.
        De bovenste regel van mijn handtekening, zijn foto's een paar weken geleden gemaakt in Zuid Afrika en dit allemaal met deze R1, de twee andere regels zijn met Nikon gemaakt

Comment

Qua kleur vind ik de beelden van nikon toch beter hoor.
          Kwaliteit kan ik niet beoordelen, fotos zijn te klein....

Mvg
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door banderas707
            Ik kan het alleen vergelijken met mijn vorige sony's 707 en 828 .
            Ik vind het veel beter dan de vorige modellen.Een toestel om aan te raden.

Kan je mischien een of 2 foto's posten?

Dmv een link? (image shack)

Niet te klein?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sammarco1 Bekijk bericht
              Kan je mischien een of 2 foto's posten?
              Dmv een link? (image shack)
              Niet te klein?
              Ik meldde ooit het onderwerp Banding en daar vind je een R1-foto en dat staat op http://vb.be/pictures/man-vrouw/

Ik ben na nu toch al heel wat jaren, eigenlijk nog altijd zot content van dat 'machine' en de sensoren lijken nog altijd goed te zijn in het registreren van de gegevens.

Enige minpunt: focussen in zoomtoestand, lijkt enkel manueel goed te lukken.

Jean Marc VAN BELLE.
              Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen. Ik ben op mijn best als ik zwijg... nooit dus. Als u het niet doet, doe ik het wel. Als ik geliefd zou zijn, zou ik pas echt een slechte journalist zijn.

Comment

Topic van 2006 . . . daarom gesloten.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                X