Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Nikon D200 + toebehoren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoop Nikon D200 + toebehoren

Graag had ik jullie mening gehad over het toestel, de toebehoren en de prijzen.

Prijzen excl. BTW

Nikon D200 body: 1.322 EUR
    Nikon SB-800 flash: 396 EUR
    Sigma 24 - 70mm f2,8 EX DG DF: 402 EUR

Is dit een goede keuze, zijn de prijzen "deftig"?

Ik heb momenteel een Canon EOS 300D met de kitlens, een 75-300 lens en de EX-420 flash. Ik zou willen overschakelen omdat er kosten aan de body en de flash zijn. Daarnaast was ik ook niet zo tevreden over de kwaliteit van het toestel en de foto's.

Graag jullie meningen aub.

Bedankt!

Mvg,
    *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

Re: Aankoop Nikon D200 + toebehoren

prijzen excl. BTW? anders zijn je prijzen onwaarscheinlijk laag

De SB800 is de beste flits die je voor die cam kan kopen .. ondersteund 100% de creative lightning van je D200

de sigma zou ik nu niet echt kopen .. ik heb een tamron 28-75 f2,8 waar ik tevreden van ben, mijn collega in de fotoclub had de sigma en was er zelf zeer ontevreden van .. nu ja .. ik kan een goede Tamron hebben en hij had mogelijks een maandag-sigma

de levertijden zullen wel langer kunnen uitvallen dan verwacht .. ik bestelde al in november, en ondanks vele beloften heb ik m'n D200 nog niet in m'n handen .. er werd me net terug een belofte gemaakt voor volgende week .. maar zolang ik hem niet met m'n handen kan voelen geloof ik er niet veel meer van

BTW, welkom bij de Nikonians

Comment

De prijzen zijn idd excl. BTW
      (Prijs gevraagd via m'n werkgever, scheelt iets in korting)

Wat de levertijd betreft... Ik weet het, het kan lang duren, en er staan vele klanten voor mij op de lijst

Gelukkig ben ik er goede klant en zou de eerste D200 die binnenkomt mijn richting uitgaan als ik beslis deze aan te kopen

Alleen over de Sigma bestaat er twijfel... Daarom ook deze topic, of de combinatie wel goed is De ene zegt dat het een fantastische lens is, de andere vind deze minder...

Oh ja, het toestel zal voornamelijk gebruikt worden voor brandweerfotografie, maw: Ik hoop dat het tegen een stootje kan, mijn Canon 300D heeft het welgeteld anderhalf jaar en 18.000 foto's uitgehouden voordat deze zijn geest gegeven heeft.
      *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

Comment

in robuustheid zal de Nikon D200 zeker enkele trapjes hoger staan dan de 300D .. maar je moet je cam nu ook niet gaan uitroken he

Comment

Gebruikte je voor die brandweerfoto's je canon kitlens veel tussen 18-24mm?
          Het lijkt me wel en dus lijkt me die sigmalens niet de juiste keuze.
          Gebruik momenteel de sigma 18-50/2.8 op de D200 en die combinatie bevalt me heel goed...
          Groetjes Edwin
          Mijn Foto's

Comment

Hallo

Ik begrijp iets niet zo goed, je koopt een heel goed toestel en flits en zet er dan een Sigma objectief op

Ik wil niet beweren dat Sigma slecht is maar ik zou dan toch gaan voor een Nikon objectief.

Groetjes
            Spogy
            Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20
              Graag had ik jullie mening gehad over het toestel, de toebehoren en de prijzen.

Prijzen excl. BTW

Nikon D200 body: 1.322 EUR
              Nikon SB-800 flash: 396 EUR
              Sigma 24 - 70mm f2,8 EX DG DF: 402 EUR

Is dit een goede keuze, zijn de prijzen "deftig"?

Ik heb momenteel een Canon EOS 300D met de kitlens, een 75-300 lens en de EX-420 flash. Ik zou willen overschakelen omdat er kosten aan de body en de flash zijn. Daarnaast was ik ook niet zo tevreden over de kwaliteit van het toestel en de foto's.

Graag jullie meningen aub.

Bedankt!

Mvg,
              Indien je wat geld wil besparen koop dan een D70s, maar bespaar toch zeker niet op lenzen!
              Een toestel als een D200 smeekt om een professionele lens, ik zou dan ook maar alleen een Nikkor 17-55/2.8 AFS DX of 28-70/2.8 AFS aanbevelen.
              Indien deze lenzen je budget overstijgen zou ik starten met een vast brandpunt: 24/2.8 AFd en een 50/1.8 AFd.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spogy
                Ik begrijp iets niet zo goed, je koopt een heel goed toestel en flits en zet er dan een Sigma objectief op
                je moet uitkijke wélke sigma je der op zet. niet "sigma" is een probleem maar de lens.

trouwens, zelfde met nikon.. niet eendert welk nikon objectief is kwalitatief goed!
                foto als spiegel of als venster?

Comment

Prijs 200 is ok. Bij Nelissen Mechelen nog iets goedkoper.
                  Ik heb (voorlopig) kitlens van Nikon (18-70) waar ik zeker niet tevreden over ben. Ik wacht op 17-55 en hoop dat die beter is. De standaardlens is (voor mij) onvoldoende in groothoek. Ik krijg er geen echt scherpe foto uit. Wat inzoomen helpt dan is het beter ...
                  http://www.stich.be

Comment

De Sigma 24-70 in de nieuwste uitvoering is ongelooflijk goed, alleen is 400 euro ex btw een vrij hoge prijs.
                    De prijs voor de sb-800 is ook fors, die van de D200 mag er zijn!
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

Comment

Bon, de knoop is doorgehakt...

Ik heb uiteindelijk toch de Nikon D200 met de SB800 en de Sigma lens vandaag besteld... We zien dan wel of de lens al dan niet voldoet

Met een beetje geluk heb ik vandaag al de body (als ze effectief binnenkomen zoals beloofd is), dan is het enkel nog wachten op de lens en de flash...

Bedankt voor jullie info

Comment

Working...
                      X