Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm MX-2900 problemen.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fujifilm MX-2900 problemen.

Hallo,
    Ik ben een leek op het gebied van digitale fotografie.
    Mijn broer heeft ooit tax-free deze camera gekocht. (hij heeft er nooit iets mee gedaan) Nu is hij stuk. (denk ik)
    De foto's geven een zeer groffe pixel weergave vanaf het midden van de foto.
    Een voorbeeld is te bezichtigen op http://www.visualia.be/camera/luc.htmlIs er echt niets meer aan te doen?
    Zou dolblij zijn als ik dit kon laten maken.
    Fujifilm laat weten dat het niet kan gemaakt worden, maar heb daar zo geen vertrouwen in omdat ze graag een nieuwe verkopen. (denk ik)
    Misschien is er hier wel iemand die dit probleem al heeft gezien?
    In ieder geval, bedankt voor eventuele reacties.

Met vriendelijke groeten,

Rikkert

Ben vergeten te vermelden dat de eerste foto die ik nam goed was en daarna is het terug slechter geworden.
    Misschien door een temperatuurverschil?

Comment

Dit heb ik nog nooit gezien, ben je zeker dat de batterijen goed zijn, de geheugenkaart goed is en goed kontakt geeft, het beeldje goed in de pc terechtgekomen is, en daar niks fout gegaan is?? raar verschijnsel.
      Ps, kan je het ook op het lcdtje zien??? dan is het in de camera of memory kaart. Ik denk dat het toestel met smartmedia werkt, en in het verleden zijn er bij mij ook al gesneuveld.
      Groetjes
      Rudy

Comment

Inderdaad een zeer vreemd probleem.

Is het altijd alleen de onderste helft van de foto's waarmee er problemen zijn?
        En zijn het altijd dezelfde pixels?
        Het zou kunnen dat er iets mis is met je CCD (de beeldsensor). In dat geval kan het inderdaad afhangen van de temperatuur, aangezien het bekend is dat CCD's meer 'dode pixels' vertonen bij hogere temperaturen. Laat je camera buiten eens afkoelen en neem dan eens een foto. Als je dan minder problemen ziet, dan denk ik echt wel dat het de CCD is. In dat geval is er inderdaad niet veel aan te doen, vrees ik. Ik hoop voor jou dat het aan een kapot geheugenkaartje ligt, zoals Rudy suggereert.

Als er echt niks aan te doen is, kan je proberen de foute pixels weg te filteren met een mediaan filter in Paint Shop Pro of PhotoShop of iets dergelijks, al is dat natuurlijk maar een surrogaat-oplossing, want de beeldkwaliteit zal sowieso laag blijven...

Comment

Bedankt Rudy en Michael. Aan de geheugenkaartjes kan het volgens mij niet liggen. Ik heb er twee verschillende geprobeerd, met hetzelfde probleem.
          Het is ook altijd dezelfde onderste helft en dezelfde pixels die problemen geven.
          En de fout is ook zichtbaar op het lcd schermpje. Ik vrees ook dat er niets meer aan te doen is. Nu heb ik gisteren van iemand gehoord dat de CCD op een soort van kussentje bevestigd is en dat daar eventueel het probleem is. Spijtig, want het was best wel een dure camera.
          Groetjes
          Rikkert

Comment

Tja, dan zal het inderdaad wel een defekt toestel zijn, héél spijtig natuurlijk. herstellingskosten zullen waarschijnlijk torenhoog zijn, en met de technologische evolutie van nu.... Trouwens, een fabrikant is verplicht om gedurende een bepaalde periode (5jaar??) je toestel ofwel te herstellen, ofwel een comercieel voorstel te doen , meestal via een afschrijvingstabel een fikse korting op een nieuw toestel te geven.
            Die uitleg van "het is niet te herstellen" geven ze meestal, maar daar hoef je het volgens mij niet bij te laten. Moeilijker is het als de invoerder met een hoge herstellingsofferte aan komt .
            Groetjes en succes
            Rudy

Comment

Working...
            X