Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70S, goeie keuze..?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nikon D70S, goeie keuze..?

    Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie
    Die dixons kit zou ik afraden. Wil je toch een zoom met groot bereik, pak dan de 18-70DX.
    Inderdaad, dat is wat ik bedoel

    Oorspronkelijk geplaatst door rockstarbaby
    Als ik me niet vergis is er een Dixon winkel in de Veldstraat in Gent.
    Inderdaad

    Oorspronkelijk geplaatst door saintemilion
    Ik ga bij Focilux in Gent.Ze hebben er kennis van zaken en bieden er een goede service.Je kan ze ook vinden op www.focilux.be (hun ietwat rommelige site).Daarom ga je best naar de winkel.
    De prijzen zijn ook redelijk hoog!
    In de fnac of mediamarkt staat de d70s goedkoper, namelijk 1199€. De fnac heeft er normaal op stock (in Gent)
    Last edited by FrederikV; 27 februari 2006, 20:39.
    SHARPimages.be

    Comment


    • #32
      Re: Nikon D70S, goeie keuze..?

      Oorspronkelijk geplaatst door SeaEagle
      Die ken ik niet. Waarschijnlijk is dat in Nederland..?

      Kent er iemand een goeie winkel in België voor de aanschaf van fotomateriaal?
      Bartok in Hasselt
      Grobet in A'pen
      of iets verder : top-foto in Duren duitsland :-)
      ---
      darix
      afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
      D70s

      Comment


      • #33
        Re: Nikon D70S, goeie keuze..?

        Wat ik echt niet snap is dat mij afgeraden wordt om die kit D70s + 2 lenzen aan te schaffen voor de prijs van € 999. Terwijl op Focilux, die me wel aangeraden wordt, de body van D70s alleen al € 1074 kost. Body D70s + 18-70 AF DX kost € 1269. Laatst genoemde bij Fnac is € 1199, en enkel de body kost bij Fnac € 999.

        Of beweren jullie dat de body bij zo'n kit ook minder van kwaliteit is?

        Het zou toch gek zijn meer te betalen voor alleen de body, dan voor de body + lenzen...?
        Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

        Comment


        • #34
          Re: Nikon D70S, goeie keuze..?

          Ik denk dat je een aantal dingen door elkaar haalt.

          De kit van Dixons die hier eerder werd vermeld is geen aanrader.

          De D70 + 18-70DX is dat wel en die kit is dezelfde kwaliteit, waar je hem ook koopt. Is hij goedkoper bij de Fnac kun je hem daar kopen. Ik zou zelf echter geen camera bij de Fnac kopen als je niet veel ervaring hebt en verwacht met support te moeten praten. Maar dat kan inmiddels veranderd zijn.

          Comment


          • #35
            Re: Nikon D70S, goeie keuze..?

            Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie
            Ik denk dat je een aantal dingen door elkaar haalt.
            Alé komaan zeg! Als ik de prijs vergelijk kom ik tot de vaststelling dat ik voor dezelfde prijs 2 lenzen gratis bij krijg. Wat kan mij het dan schelen dat die van mindere kwalitieit zijn. Je gaat me toch niet komen vertellen dat de kwaliteit nog minder gaat zijn, dan foto's genomen met een compact toestelletje.

            Ik kan toch nadien nog uitkijken naar meer kwalitatieve lenzen..?
            Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

            Comment


            • #36
              Re: Nikon D70S, goeie keuze..?

              Wat kan mij het dan schelen dat die van mindere kwalitieit zijn. Je gaat me toch niet komen vertellen dat de kwaliteit nog minder gaat zijn, dan foto's genomen met een compact toestelletje.
              Het gaat waarschijnlijk niet slechter zijn dan een compact toestelletje, maar je moet je realiseren dat de grote beperkende factor van compacttoestellen naast de kleine sensor ook de relatief zwakke lenzen zijn.

              Je kunt beter investeren in goed glas. Ik durf anders te wedden dat we je hier binnenkort terug zien met de vraag waarom je foto's zoveel CA/onscherpte vertonen.

              Lenzen is echt het laatste waar je op moet besparen.

              Comment


              • #37
                Re: Nikon D70S, goeie keuze..?

                Dus, efkes resumeren:

                Volgens jullie zou ik beter zijn om voor € 1070 de Nikon D70s Kit DX 18-70 + 1Gb CF UltraII aan te schaffen ipv van die D70s met de 28-100 en 70-300?

                Bestaan er verschillende versie's in die 18-70 DX of is er maar één versie en zowiezo kwalitatief?

                Thx voor de hulp!
                Last edited by SeaEagle; 1 maart 2006, 22:09.
                Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

                Comment


                • #38
                  Re: Nikon D70S, goeie keuze..?

                  1 versie in die 18-70 DX. en die is zeer qualitatief.

                  De D70s is blijkbaar binnengekomen op pixmania vandaag. Ik ga proberen vandaag nog te bestellen.
                  SHARPimages.be

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nikon D70S, goeie keuze..?

                    Zijn er soms ook leveringsproblemen met de D50. Is zit al 2 weken te wachten en de winkel beweerd dat er bij de hoofdverdeler ook geen meer in voorraad zijn

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nikon D70S, goeie keuze..?

                      De D50 heb ik nog niet direct problemen over gehoord. Kheb hem in veel winkels ook al zien staan... dus ik denk van niet.
                      SHARPimages.be

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nikon D70S, goeie keuze..?

                        Dat heb ik daar in de winkel ook gezegd maar zij beweren dat enkel de zilver nog te krijgen is maar de zwarte niet.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nikon D70S, goeie keuze..?

                          'k Heb zonet contact gehad met een winkel in Willebroek. De verkoper heeft niks op stock wat de D70s betreft. Ook niks op stock bij De Beukelaar. Volgens verkoper is het een wereldwijd probleem, ENKEL met de D70s. Te veel vraag in verhouding tot mogelijke produktie...

                          Ik ben dus dringend op zoek naar een plaats waar ze die D70s op stock hebben, en waar het tergelijkertijd ook nog een beetje prijselijk blijft.
                          Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nikon D70S, goeie keuze..?

                            Gisteren had Lingier Computers ze op stock, twee toestellen maar. Ik heb er een meegenomen. Door de 'schaarste' (enfin, dat wilden ze me doen geloven) is de prijs in één week met 100 euro de lucht in gegaan Ach, ik heb er vandaag in Spa hele mooie (maar vreemd genoeg voor de helft scheve) foto's mee kunnen nemen. Een waar plezier!
                            Nikon D7000 - Nikkor 18-55 VR - Nikkor 50 1.8 - Nikkor 70-210 - Nikon SB600 - Velbon CX 444

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nikon D70S, goeie keuze..?

                              Ik denk dat Foto Rembrandt(www.fotorembrandt.be) ze allebij in de schabben in in de etalage heeft staan. Er waren ook 2 D200's op het schap maar met een post-it tje op.

                              Hubert
                              Hubert

                              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nikon D70S, goeie keuze..?

                                Oorspronkelijk geplaatst door SeaEagle
                                'k Heb zonet contact gehad met een winkel in Willebroek. De verkoper heeft niks op stock wat de D70s betreft. Ook niks op stock bij De Beukelaar. Volgens verkoper is het een wereldwijd probleem, ENKEL met de D70s. Te veel vraag in verhouding tot mogelijke produktie...

                                Ik ben dus dringend op zoek naar een plaats waar ze die D70s op stock hebben, en waar het tergelijkertijd ook nog een beetje prijselijk blijft.
                                Pixmania.be
                                goedkoopste die ik al gezien heb ik België en nu op stock
                                ( maar gaste niet teveel van kopen he kmoet em ook nog bestellen vanavond )
                                SHARPimages.be

                                Comment

                                Working...
                                X