Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitaal fototoestel 3,3 mega pix voor 6.999 BEF

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Digitaal fototoestel 3,3 mega pix voor 6.999 BEF

Digitaal fototoestel 3,3 mega pix voor 6.999 BEF- € 173,50. van Trust Familycam 500 flash momenteel in de folder van carrefour.
    ingebouwde flits, beeldresolutie 3,3megapixels, intern geheugen van 16 mB, webcamfunctie, videofunctie (max 120 sec usb-aansluiting via meegeleverde kabel, LCD- scherm, gecomprimeerde JPEG, inbegrepen software: video studio, cool 360, video live mail, photo explorer, photo express, netmeeting, geleverd met 2 AA batterijen en statief. 2 jaar waarborg.

Tot zo ver de info uit de folder.
    Vraag: werkt dit met geheugenkaarten of is intern geheugen enkel iets dat in het toestel zit? Is natuurlijk spotgoedkoop, veel goedkoper dan andere toestellen uit dezelde folder die maar 1 megapix hebben. Een kennis vroeg mijn of hij dit zou kopen, zou meer zijn om foto's via de pc te bekijken, en daarvoor is het meer dan voldoende (max 72 dpi) maar kan hij er ook later foto's van laten afdrukken. Mijn Canon G1 heeft ook 3,3 megapix, heeft natuurlijk veel meer mogelijkheden, maar zou je een occasionele fotograag dit toestel laten aanschaffen of niet?
    Een beetje commetaar - kritiek zal helpen bij de beslissing om over te gaan tot aankoop of niet.

Asterix (canon G1)
    Homepage Asterix

de 3.3 MP is een geïnterpoleerder resolutie. Ik zou hem eerder een instapmodel aanbevelen van de "merken".
    De fotokwaliteit zal pakken beter zijn. Je zal wel quasi het dubbele kwijt zijn.
    En dan is er nog analoge fotografie. Vanaf 600 frank een compactje met flits of zo...

De resolutie is 1280*960 pixels. Het interne geheugen is blijkbaar niet uit te breiden en vermoedelijk gebruiken ze sterke compessies om zoveel mogelijk foto's op 16 MB te krijgen. bij de olympus 960 was dit 16 of 32 foto.
    Een kennis van me heeft een trustje 1.3 MP en stond toch steeds verbaast over de beeldkwaliteit. Dat ik 10 keer meer betaalde, ja...

als speeltje vind ik 7000 bef nogal veel. Zeker als het euro's moesten zijn ;-)

Comment

Ik heb me aan een gelijkaardig toestel laten vangen dat bij Carefour in de aanbieding stond. Ik ben zodanig afgeknapt op het gebrek aan kwaliteit van de fotos dat ik het toestel teruggebracht heb (bij Carefour krijg je je geld terug).
      Ben dan naar een speciaalzaak gestapt en heb iets meer uitgegeven. Ik ben nu de trotse en tevreden bezitter van een Canon Ixus V.

---------------
      Canon Ixus V
      ---------------
      Canon Ixus 330

Comment

Working...
      X